بلاگ

انواع مدلهای مبل چوبی

انواع مدلهای مبل چوبی
4.2/5 - (5 امتیاز)

انواع مدلهای مبل چوبی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. مبل با چوب جنگلی یا گردو که به رنگهای گردویی و یا رنگ خود چوب بودند در اکثر خانه های ما یافت می‌شد. امروزه به دلیل پیشرفت علم طراحی در مبلمان ، مبل های چوبی هم جدید و به روز شده اند.

امروزه این مبل ها را در دسته مبلمان راحتی ، مدرن قرار می‌گیرند که در طراحی دکوراسیون خانه های مدرن نیز کاربرد دارند. در ادامه شما را با انواع مدلهای مبل چوبی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مبل چوبی ساده

بیشتر بدانید:۵ نکته ای که باید قبل از خرید مبل راحتی در نظر گرفت

مبل چوبی ساده

مبل چوبی ساده می تواند به راحتی با انواع لوازم دکوری و دکوراسیون داخلی ست شوند. با انواع میز و صندلی چوبی ، کتابخانه چوبی که می توان در گوشه ای از دکوراسیون پذیرایی را به آن اختصاص داد. تنها کافی است زمانی برای یافتن آنچه سبک مبلمان شما با دکوراسیون مورد دلخواهتان است، بگذارید .

مبلهای چوبی عمدتا دارای طرحهای مدرن هستند. ذات طرحهای مدرن سادگی است. سادگی در عین زیبایی. مبل چوبی ساده با یک رنگ ملایم گردویی و پارچه رنگ روشن می تواند خود را با هر دکوری در منزل سِت کند. وجود توازن بین زیبایی و سادگی در این مدلهای مبل چوبی موج می زند و با اینکه ساده هستند ولی به شدت انسان را جذب خود می کنند.

از آن جایی که رنگ‌ های روشن در دکوراسیون به سبک کلاسیک استفاده نمی شوند، رنگ‌ های قهوه‌ ای، آبی، سبز روشن، زرشکی، یشمی، برنزی و صورتی چرک انتخاب های مناسبی برای مبل کلاسیک چوبی هستند

مبل چوبی کلاسیک

این نوع از مبلمان براساس اصول و قواعد سنتی طراحی و ساخته می‌ شود و علاوه بر اصالتی که دارد، با زندگی و شرایط امروزی نیز هماهنگ است. کنده‌ کاری و طرح‌ های زیبا و ظریف از ویژگی های مبل کلاسیک چوبی اند.

پارچه های بکار رفته شده در این نوع مبلمان معمولا پارچه ‌های گران قیمت و نفیس با طرح های ساده و یا چرم طبیعی هستند که تزیینات اضافی در آن ها استفاده نمی شود.

از آن جایی که رنگ‌ های روشن در دکوراسیون به سبک کلاسیک استفاده نمی شوند، رنگ‌ های قهوه‌ ای، آبی، سبز روشن، زرشکی، یشمی، برنزی و صورتی چرک انتخاب های مناسبی برای مبل کلاسیک چوبی هستند

 

مبل چوبی مدرن

مبل چوبی مدرن

طراحی ساده از ویژگی‌های اصلی مبل چوبی مدرن می باشد در واقع این نوع از مبلمان برخلاف مبل کلاسیک تزیینات و جزئیات اضافی ندارند اما در عوض طراحی فرم بدنه در آنها به شکل خلاقانه و مدرن امروزی استفاده شده است.

در این نوع از مبلمان از چوب کمتر و پارچه بیشتری استفاده می شود. حتی میتوان گفت انواع مبلمان راحتی که به نوعی مبل مدرن محسوب می شوند؛ به صورت تمام پارچه تهیه و تولید می گردند.

به دلیل سادگی در طراحی مبل مدرن این نوع مبلمان می‌تواند فضایی ساده ،خلوت، دنج و در عین حال شیک و زیبا در خانه شما به وجود آورد. این نوع مبلمان در مقایسه با نوع کلاسیک یا استیل سبک تر بوده و وزن کمتری دارد.

بیشتربدانید: خرید مبل از تولیدی تهران

مبل چوبی سنتی

از تبدیل پذیر ترین مبلمان ها در طراحی دکوراسیون داخلی می توان به مبل چوبی سنتی اشاره کرد استفاده از این نوع مبلمان در سبک های کلاسیک رستیک و سنتی امکان پذیر می باشند از دیگر مزایای این نوع مبلمان می توان به تنوع در طرح و قیمت آن اشاره کرد.

در ترکیب دکوراسیون این نوع مبلمان هیچ محدودیتی نخواهید داشت و می توانید از انواع مبلمان برای سبک سنتی در منزل خود استفاده کنید مبلمان چوبی سنتی با طرح های قدیمی و چوب های کار شده جلوه و شکوه فاخر را به دکوراسیون خانه شما می بخشند و با حضور در این فضا نوستالژی و قدمت را به خوبی احساس خواهید کرد.

مبل چوبی سنتی

مراقب باشید مبل چوبی شما در معرض آب و رطوبت قرار نداشته باشد، زیرا ممکن است پس از مدتی چوب باد کند و از بین برود.

نحوه مراقبت ازانواع مدلهای مبل چوبی

  1. مبلمان چوبی را به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. تابش نور خورشید از پشت پنجره می تواند تا بالای ۱۴۰ درجه نیز برسد. این امر باعث می شود به مرور زمان رنگ مبلمان کم رنگ تر شده و به آن ها آسیب بزند.
  2.  از قرار دادن مبلمان در نزدیکی منبع گرما و یا دستگاه تهویه نیز خودداری کنید، چرا که این کار باعث خشکی چوب و ترک برداشتن آن می شود. برای ماه هایی از سال که خشکی هوا بیش تر می شود، بهتر است میزان رطوبت هوا را تامین کنید.
  3.  از رنگ های مناسبی برای پولیش کردن استفاده کنید. همچنین مراقب باشید مبل چوبی شما در معرض آب و رطوبت قرار نداشته باشد، زیرا ممکن است پس از مدتی چوب باد کند و از بین برود.

از کجا مبل بخرم؟

برای خرید مبل سعی کنید که از فروشگاه ها و تولیدی های معتبر مانند گروه تولیدی عاج خرید کنید تا بتوانید بهتر مبلمان خود را انتخاب نمایید. جایی که شما ضمانت و خدمات پس از فروش بدهند . گروه تولیدی عاج دارای گارانتی 18 ماهه برای تمامی محصولات خود می باشد. انواع مبلمان چوبی، راحتی، مدرن در گروه تولیدی عاج تولید شده و به بازار عرضه می گردند.

همچنین شما می توانید از خرید آنلاین مبلمان ما نیزبهره مند شوید و بدون مراجعه حضوری و با حذف هزینه‌های اضافی بهترین خرید آنلاین مبلمان را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *