بلاگ, مقالات تشک خواب

اندازه استاندارد تشک خواب

اندازه استاندارد تشک خواب
Rate this post

برای خرید تشک مناسب ابتدا باید با اندازه استاندارد تشک خواب آشنا شوید تا بتوانید تشک مورد نیاز خود را در سایز استاندارد انتخاب کنید. اگر تشک خواب را بدون توجه به سایز استاندارد آن خریداری کنید، باید بدانید که نمی توانید به هنگام خواب احساس راحتی داشته باشید.
اندازه استاندارد تشک خواب خود را می توانید با توجه به وزن و قد خود انتخاب کنید. یکی از مسائل مهم در هنگام خرید تشک، اندازه و سایز آن است و این موضوع برای افراد قد بلند بسیار حائز اهمیت است چرا که آن ها نمی توانند از هر تشکی برای خواب استفاده کنند و باید سایز تشک خود را بگونه ای انتخاب کنند که پای آنها بیرون نزند.
در این مقاله قصد داریم شما را با اندازه استاندارد انواع تشک خواب آشنا کنیم، تا بتوانید به هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید: بهترین نوع تخت خواب دو نفره

بیشتر تخت های یک نفره بر اساس سایز 90 در 200 طراحی شده است، لذا به تشک یک نفره اصطلاحا تشک 90 نیز گفته می شود.

اندازه استاندارد تشک خواب یک نفره

اندازه استاندارد تشک خواب یک نفره
1) 90 در 200
به طور کلی سایز این تشک برای افراد بالغ با اندامی متوسط مناسب است. بیشتر تخت های یک نفره براساس این سایز طراحی شده است. لذا به تشک یک نفره اصطلاحا تشک 90 نیز گفته می شود. در واقع تشک 90 تشک استاندارد یک نفره است که در همه شرکت های تولید تشک موجود می باشد. سایز 90 در 200 برای انواع اتاق خواب ها با اندازه های مختلف مناسب و بسیار پرطرفدار است.
2) 100 در 200
این سایز برای افراد با اندام متوسط مناسب است و در مقایسه با تشک یک نفره عرض 90 طرفدار کمتری دارد و در همه شرکت ها این سایز موجود نمی باشد.
3) 120 در 200
این سایز برای افرادی با اندام متوسط و بزرگ و یا افرادی که تمایل به خوابیدن در کنار فرزندشان را دارند بسیار مناسب است، چرا که فضای بیشتری را برای خواب فرد فراهم می کند. همچنین سایز 120 یک نفره برای افرادی که در خواب زیاد غلت می زنند نیز بسیار مناسب است.

اندازه استاندارد تشک خواب دونفره

اندازه استاندارد تشک خواب دونفره
1) 140 در 200
این ابعاد تشک، برای افرادی که در اتاق خوابشان فضای کمی وجود دارد مناسب است. ابعاد 140 مشتریان و طرفداران کمی دارد، چرا که تولید تخت در این اندازه بسیار کم است. یکی از مشکلات عمده سایز 140، پیدا نشدن ملحفه، روتختی و … برای آن در بازار می باشد.
2) 160 در 200
در اوایل دهه ی 80 قرن بیستم تشک های سایز 160 در 200 وارد بازار شدند و اکنون پرطرفدارترین سایز تشک دونفره موجود در بازار می باشد. برای بسیاری از زوج ها این سایز تشک بهترین انتخاب است، چرا که در اکثر اتاق خواب ها جا می شود.
با توجه به اینکه بیشتر اقلام کالای خواب (روتختی، لحاف، ملحفه، محافظ تشک و محافظ ضد آب و …) برای تخت های 160 در 200 طراحی و دوخته می شوند، طبیعی است که قدرت انتخاب شما در تهیه و خرید این اقلام در مقایسه با سایر سایزهای تشک دونفره موجود در بازار بیشتر می باشد.
3) 180 در 200
این سایز با نام دونفره ی 180 یا دونفره ی بزرگ شناخته شده است. در این ابعاد فضایی معادل 90 سانتی متر برای هر فرد وجود خواهد داشت. این تشک فضای زیادی دارد و برای افرادی که در خواب زیاد غلت می زنند، مناسب است.
به دلیل ابعاد بزرگ این نوع تشک در اتاق های بسیاری جا نخواهد شد. همچنین جابه جا کردن و بالا بردن این سایز تشک از پله های ساختمان کار بسیار دشواری است، از طرفی دیگر بسیاری از انواع کالای خواب (لحاف، روتختی، ملحفه و …) برای این سایز به سختی پیدا می شود.

تشک نوجوان 80 در 180

اندازه استاندارد تشک خواب نوجوان
این سایز برای سنین نوجوانی مناسب است و کمی نسبت به سایز تشک تک نفره کوچک تر می باشد.

تشک نوزاد 70 در 130

اندازه استاندارد تشک خواب نوزاد
این سایز تشک فقط مناسب نوزادان و کودکان می باشد که فضای کمی را اشغال می کند. عموما تخت های نوزاد به صورت استاندارد در این ابعاد تولید می شوند.

تشک های سفارشی

اندازه تشک خواب سفارشی
علاوه بر تشک‌های استاندارد موجود در بازار برخی از تشک‌ ها به صورت غیراستاندارد در بازار عرضه می شوند که به آن‌ها تشک سفارشی نیز می‌گویند. دلیل این‌ که بعضی از خریداران تقاضای تولید تشک سفارشی می کنند این است که بعضی از فروشندگان به خاطر عدم آگاهی کافی در مورد سایز تشک، اطلاعات نادرستی در اختیار خریداران قرار می دهند که موجب گمراهی خریداران می شوند.
برخی از سایز های سفارشی عبارتند از:
1) سایز 90 در 180
2) سایز 160 در 220
3) سایز 80 در 130
4) سایز 180 در 220

بیشتر بدانید: سرویس خواب مناسب اتاق نوجوان

در اوایل دهه ی 80 قرن بیستم تشک های سایز 160 در 200 وارد بازار شدند و اکنون پرطرفدارترین سایز تشک دونفره موجود در بازار می باشد.

ابعاد و سایز تشک مانند سایر مشخصات تشک، بر کیفیت خواب شما تاثیر‌ می گذارد. اگر تشک و تخت از نظر ابعاد با یک‌ دیگر هم‌ خوانی نداشته‌ باشند، عملا تشک شما غیر‌قابل‌ استفاده خواهد بود. در نتیجه شناخت اندازه استاندارد تشک خواب هنگام خرید، یک نکته بسیار مهم است.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع تشک خواب، میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه قصد خرید تشک خواب را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *