بلاگ

بهترین چوب برای مبل راحتی

4.7/5 - (4 امتیاز)

یکی از اصلی ترین مراحل ساخت مبلمان انتخاب بهترین چوب برای مبل راحتی می باشد. اگرچه برای یک خریدار زیبایی و طراحی مبل مهم می باشد اما کیفیت و دوام چوب برای انواع محصولات چوبی مانند میز و صندلی چوبی ، جاکفشی چوبی و مبل راحتی شاید از زیبایی و ظاهر نیز اهمیت بیشتری داشته باشد.

به همین خاطر نوع چوب به کار رفته در اسکلت بندی و یا همان کلاف مبل از اهمیت بسزایی برخوردار است. در کلاف مبل از انواع چوب های مختلف استفاده می شود بنابراین با ما همراه باشید تا بهترین چوب برای مبل راحتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بدانید:مشخصات مبل راحتی خوب

بهترین چوب مبل راحتی

رنگ چوب در سراسر مبل باید یکدست باشد در صورت مشاهده رنگ زمینه زرد یا رگه های سیاه در چوب باید بدانید که عوامل قارچی بر روی آن اثر گذاشته و به مرور زمان باعث خوردگی چوب خواهند شد

بهترین چوب برای مبل راحتی

در طراحی انواع مبلمان راحتی با توجه به قیمت و نوع طراحی از انواع مختلف چوب ها هم می‌توان در آنها استفاده کرد. اما بیشترین کاربرد را انواع چوب روس در این نوع از مبلمان دارند مانند چوب نراد یا چوب راش گرجستانی .

البته این مسئله بستگی به نوع طراحی مبل، نحوه کارکرد آن و همچنین قیمت تمام شده توسط تولید کننده و سازنده های مبل دارد. اما بهترین چوب مبل راحتی گردو، راش و بعد از این دو نوع چوب چنار و چوب روس است.

ویژگی های چوب خوب

بهترین چوب مبل راحتی چه ویژگی هایی دارد؟

  1. رنگ چوب در سراسر مبل باید یکدست باشد در صورت مشاهده رنگ زمینه زرد یا رگه های سیاه در چوب باید بدانید که عوامل قارچی بر روی آن اثر گذاشته و به مرور زمان باعث خوردگی چوب خواهند شد
  2. در محل اتصال دو قطعه چوب به یکدیگر نباید هیچگونه شکاف یا درزی وجود داشته باشد، چراکه این شکاف ها به دلیل عدم اتصال آن احتمال شکست و جدا شدن قطعات را بالا خواهد برد
  3. یکی از نشانه های پایین بودن کیفیت چوب داشتن گره های زیاد در چوب می باشد. این گره ها از جنس خود چوب نیستند به همین دلیل ممکن است در اثر جابجایی کنده شده و به مبل صدمه وارد کنند
  4. وجود خطوط دایره‌ای و دوار در چوب به کار رفته شده در مبل نشان دهنده یک مبل با کیفیت پایین است، چرا که این خطوط توسط دستگاه ایجاد شده، که باید در هنگام سنباده زدن از بین می رفتند.

بیشتر بدانید:۵ نکته ای که باید قبل از خرید مبل راحتی در نظر گرفت

معرفی انواع چوب در ساخت مبلمان

هرچه در ساخت کلاف مبل از چوب بی کیفیت استفاده شده باشد به مرور زمان مشکل دار شده و مقاومت خود را از دست خواهد داد و یا به سر و صدا می‌افتند.

معمولاً چوب ها شرایط فرم و شکل پذیری رنگ و خواص ویژه ای خواهند داشت که این امکان را به تولید کننده ها می دهد که از انواع تکنیک های دستی مانند معرق، منبت و خاتم بر روی آنها استفاده کنند. در ادامه به معرفی انواع چوب در ساخت مبلمان راحتی خواهیم پرداخت.

انواع چوب مبل راحتی

1- چوب روس

الوار های وارداتی که از کشور روسیه به کشورهایی مانند ایران صادر می شوند را چوب سفید می گویند. این گونه از چوب ها به نوع خاصی از درختان اطلاق نمی شود و معمولاً استحکام و انعطاف پذیری بالا در برابر نجاری و سمباده زنی دارند. همچنین عدم ترک خوردگی به مرور زمان از مزایای این نوع چوب می‌باشد.

2- چوب توسکا

این نوع از چوب مصارف بالایی داشته و در ایران نیز درخت توسکا موجود میباشد. فرم پذیری و رنگ پذیری خوبی دارد و از نظر قیمتی نیز ارزان می باشد. البته یکی از مزایای خوب آن میزان تحمل پذیری در عملیات نجاری و انواع تغییرات به منظور مبل سازی است. پس از چوب راش بیشترین خرید را در بازار مبل دارد اما از نظر طول عمر به طور کلی کم دوام می باشد.

یک راه تشخیص چوب گردو این است که به مرور زمان لکه قهوه ای تیره پیدا می کند و طراحی دانه دانه با حکومتی مستقیم دارد .

3- چوب نراد

این چوب نیز از انواع چوب های وارداتی از روسیه می باشد که به تیره خاصی از درختان کاج ارتباط دارد. از مزایای آن می‌توان به قیمت مناسب و فراوانی آن و همچنین نقوش زیبا و آسانی کار با این نام برد.

4- چوب گردو

بهترین چوب مبل چوب گردو می باشد. البته این نوع چوب قیمت بالایی نیز دارد. استحکام، کیفیت و مقاومت بالا و پرکاربرد در انواع وسایل چوبی به دلیل مقاومت زیاد در برابر فشار و جسم خارجی از مزایای این چوب است.

تا حدودی دارای وزن سنگین و به رنگ قهوه ای تیره می باشد. یک راه تشخیص چوب گردو این است که به مرور زمان لکه قهوه ای تیره پیدا می کند و طراحی دانه دانه با حکومتی مستقیم دارد .

5- چوب راش

این چوب در شمال ایران از درخت راش ساخته می شود که تنه آن به رنگ سفید و درون این چوب در ایران به رنگ زرد تا قهوه ای تیره مایل به قرمز است. استقامت و دوام بالا ،مقاومت در برابر آسیب ، صدمه و سایش، انعطاف‌ پذیری و شکل پذیری خوب از مزایای این نوع چوب است.

از خصوصیات مهم در کیفیت ساخت مبل راحتی با هر نوع طرح، استفاده از چوب به کار رفته در قسمت های مختلف آن است. هرچه کیفیت این چوب بالاتر باشد دوام و طول عمر مبلمان شما بالاتر خواهد رفت.

اگر قیمت تمام شده مبل اهمیتی نداشته باشد می توان گفت بهترین چوب مبل گردو و راش است.اما برای اینکه بتوانیم مبلی را با قیمت مناسب و البته با کیفیت قابل قبولی خریداری کنیم می توان از انواع چوب روس که مناسب این کار هستند نیز استفاده کرد.

گروه تولیدی عاج تولید کننده انواع مبل راحتی در مدل ها و طرح های متفاوت با بهترین کیفیت می باشد. تمامی محصولات دارای 18 ماه خدمات پس از فروش می باشد.

1 نظر در “بهترین چوب برای مبل راحتی

  1. مرتضی گفت:

    سلام لطف میکنید قیمت چوب ارزون متری چنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *