بلاگ

مشخصات مبل راحتی خوب

مشخصات مبل راحتی خوب
5/5 - (1 امتیاز)

مشخصات مبل راحتی خوب چیست ؟ همانطور که می دانیم مبلمان مناسب می‌تواند حس و حال خانه را عوض کرده و به فضای نشیمن رنگ و بوی تازه ای ببخشد.

قطعا خرید وسایلی در خانه مانند کتابخانه چوبی، میز و صندلی چوبی  همانند مبل راحتی به آسانی نیست و شما باید حین انتخاب و خرید مبل مورد نظر خود نکات مهمی را در نظر داشته باشید که بعد از خرید خود پشیمان نشوید. اما می‌توان با آگاهی انتخاب مناسبی نمود. با ما همراه باشید تا ویژگیهای مبل خوب را با شما در میان بگذاریم.

بیشتر بدانید: تفاوت مبل کلاسیک و مبل راحتی

مبل راحتی خوب

یکی از مهمترین نکته ها در خرید مبل این است که فوم به کار رفته از نوع سرد باشد یا اگر به جای فوم در ساخت مبل از اسفنج استفاده شده اسفنج ۳۰ کیلویی باشند

مبل راحتی خوب با توجه به سبک دکوراسیون خانه

از مهمترین فاکتورهای مشخصات مبل خوب کاربری آن می‌باشد. این که شما باید بر حسب نوع نیاز و سبک دکوراسیون منزل تان مبل خود را انتخاب کنید.

استحکام

متریالی که برای ساخت مبل استفاده می‌شود باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. چرا که شاید بخش‌های دیگر مبل مانند پارچه یا فوم را در صورت نیاز به تعویض بتوان عوض کرد؛ اما اسکلت و بدنه مبلمان را نمی‌شود. برای نمونه پایه های مبل باید با پیچ یا اهرم دیگر به هم متصل شده باشند  و تنها با چسب نچسبیده  شده باشد.

توجه به فوم

یکی از مهمترین نکته ها در خرید مبل این است که فوم به کار رفته از نوع سرد باشد یا اگر به جای فوم در ساخت مبل از اسفنج استفاده شده اسفنج ۳۰ کیلویی باشند.

اما اینکه از کجا بفهمیم فوم استفاده شده در مبل سرد است یا گرم ؟ یکی از راههای شناسایی آن این است که بعد از فشار وارد کردن به فوم سرد فوم خیلی زود به حالت طبیعی خود باز می‌گردد، اما در مورد فوم گرم باید گفت که بعد از تحمل فشار با کمی تأخیر به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت.

البته اگر از مبل خوشتان آمد که در آن از اسفنج استفاده شده بود حتما دقت کنید که اسفنج 30 و35 کیلویی باشد، چرا که این گونه اسفنج ها سفت و قابل شستشو هستند و با گذشت چند ماه از خرید مبل شکل و شمایل خود را از دست خواهند داد.

استحکام مبل راحتی

معمولاً پارچه مخمل براق بهترین پارچه برای مبل به شمار می آید. در هنگام خرید مبل به تراکم پارچه دقت کنید، یعنی هنگامی که دست می کشید یک تکه است و فشردگی آن را می توانید با لمس کردن احساس کنید.

پارچه

همانطور که می‌دانیم پارچه جز بخش‌هایی در خرید مبلمان است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد، بنابراین اگر پارچه شما ماندگاری و  مقاومت لازم را نداشته باشد خیلی زود فرسوده می‌شود.

البته انتخاب پارچه مبل سلیقه ای است اما برای راهنمایی بیشتر باید گفت که معمولاً پارچه مخمل براق بهترین پارچه برای مبل به شمار می آید. در هنگام خرید مبل به تراکم پارچه دقت کنید، یعنی هنگامی که دست می کشید یک تکه است و فشردگی آن را می توانید با لمس کردن احساس کنید.

همچنین پارچه هایی که تراکم بالایی داشته باشند وزن سنگین تری دارند. البته باید در نظر داشت ملاک بهتر بودن همیشه قیمت نمی باشد و کالایی که جنس مرغوبی نداشته باشد به طبع زیبایی هم نخواهد داشت.

بیشتر بدانید: مزایای خرید مستقیم مبل راحتی از تولیدکننده

فوت و فن های مشخصات خرید مبل راحتی خوب

  1. توجه به مقاومت و استحکام مبل در زمان خرید توجه داشته باشید که مبل ها زمانی مقاوم خواهند بود که در ساخت آنها از مواد مستحکم استفاده شده باشد
  2. جنس چوب به کار رفته در مبلمان استیل با مبل راحتی متفاوت است. اگر قصد خرید مبل استیل را دارید حتما سنگین بودن این نوع از مبلمان نشانه با کیفیت بودن آن نخواهد بود. دقت داشته باشید که همیشه مبل باید سبک و به راحتی قابل حمل می باشد
  3. جیر جیر کردن مبل، زمانی که روی آن می نشینید و یا لق زدن آن بر روی سطح صاف
  4. توجه داشته باشید رنگ به کار رفته در مبل ها باید صاف باشد. بر روی مبل لکه ای از خود به جای نگذاشته باشد. روی سطح مبل را دست بکشید تا از صاف و یکنواخت بودن رنگ به کار رفته در آن اطمینان حاصل کنید

چگونه مبل خوب را بشناسیم؟

  • در هنگام خرید به قسمت زیرین مبل توجه نمایید تا از فابریک بودن مبل راحتی خود اطمینان حاصل کنید
  • حتماً از فروشگاها و تولیدی های قابل اطمینان خرید نمایید تا درصورت هرگونه مشکل پیش آمده از خدمات پشتیبانی و گارانتی بهره مند شوید
  • رنگ فرش و پرده ها از مواردی هستند که باید با دکوراسیون داخلی منزل و مبلمان شما هماهنگ باشند
  • رنگ های روشن در صورت استفاده مدام چرک می‌شوند و ظاهر خود را از دست خواهند داد به همین علت در هنگام انتخاب مبل به رنگ و جنس پارچه توجه ویژه‌ای کنید و و پارچه ای را انتخاب نمایید که به راحتی قابل شستشو باشد
  • فنرهای مبل باید انعطاف لازم را داشته باشند تا بیش از اندازه فرو نروند و همچنین در عین حال نرم باشند. این فنر ها خاصیت ارتجاعی دارند به همین علت باید به محض اینکه از روی مبل بلند می‌شویم به حالت اولیه خود باز گردند

آشنایی با مشخصات مبل راحتی خوب یکی از فاکتورهای مهم و لازم در هنگام خرید مبل راحتی برای شما به شمار می‌آید. شناخت این ویژگی‌ها به شما در یک خرید مطمئن کمک زیادی خواهد کرد. توجه کردن به متریال به کار رفته در ساخت مبل، استحکام و مقاومت آن، جنس پارچه به کار رفته در مبل راحتی و تشخیص فوم سرد در ساخت مبل از ویژگی های مهم در هنگام خرید مبلمان است.

گروه تولیدی عاج دارای سابقه ای طولانی در تولید انواع مبل راحتی در طرح ، اندازه متنوع و همسو با سلیقه شما عزیزان می باشد. تمامی محصولات دارای گارانتی 18 ماهه بوده و دارای بهترین کیفیت می باشد. برای ارتباط با ما هم از طریق فروشگاه آنلاین و هم شماره های درج شده در سایت تماس بفرمایید.

1 نظر در “مشخصات مبل راحتی خوب

  1. میکاسا گفت:

    درخصوص چوب به کار رفته در مبل راحتی هم لطفا توضیحاتی ارائه کنید من چند جا رفتم برای خرید مبل نظرات مختلفی بیان‌ کردند که باعث سردرگمی بنده شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *