بلاگ, مقالات تشک خواب

بهترین تشک برای دیسک کمر

بهترین تشک برای دیسک کمر
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین تشک برای دیسک کمر تابع پارامترهای مختلفی است و این امر در سلامتی افراد نقش بسزایی دارد. از آنجایی که ما زمان زیادی را در خواب و بر روی تشک می‌گذرانیم، مسئله استاندارد بودن تشک بسیار حائز اهمیت است. همچنین اگر ما از مشکلات و بیماری هایی مانند دیسک کمر رنج می‌ بریم، باید از یک تشک طبی مناسب دیسک کمر استفاده کنیم.
یک سوم از عمر ما در خواب گذرانده می شود، بنابراین باید شرایط مناسبی برای استراحت کردن مهیا کنیم. پس استفاده از یک تشک خواب خوب که از به وجود آمدن مشکلات دیگر جلوگیری کند، ضروری است.
ما در این مقاله قصد داریم شما را بهترین تشک برای دیسک کمر، ویژگی ها و انواع آن آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: اندازه استاندارد تشک خواب

برای رفع دردهای ناشی از دیسک کمر متخصصین ارتوپد استفاده از تشک‌های طبی اسفنجی را که دارای خاصیت ارتجاعی هستند، پیشنهاد می‌کنند.

نکات قابل توجه هنگام خرید تشک مناسب برای دیسک کمر

نکات قابل توجه هنگام خرید بهترین تشک برای دیسک کمر

1) تشک استاندارد
اگر از مشکل دیسک کمر رنج می برید، حتما از تشک‌های استاندارد استفاده نمایید. این نوع تشک‌ ها دارای حداقل استانداردها برای آسیب نرساندن به بدن شما هستند. استاندارد بودن تشک مانعی برای خرید تشک تقلبی بشمار می رود که ممکن است آسیب‌های جدی تری را به بدن شما وارد کند.
2) نرمی و سفتی تشک
برای رفع دردهای ناشی از دیسک کمر متخصصین ارتوپد استفاده از تشک‌ های طبی اسفنجی که دارای خاصیت ارتجاعی هستند را پیشنهاد می‌کنند. در هنگام انتخاب تشک بهتر است از سفتی و نرمی‌ تشک کاملا مطمئن شوید که مبادا تشک آنقدر سفت باشد که باعث خشکی بدن شود و یا آنقدر نرم نباشد که باعث ایجاد فشار در نقاط اتکای بدن شود. تشک‌های طبی فنری که ترکیبی از فنر و اسفنج هستند، بهترین گزینه برای این گونه تشک‌ها هستند.

3) ابعاد و ارتفاع مناسب تشک
باید در هنگام خرید به ارتفاع تشک توجه کنید، چرا که تشک‌ هایی که از ضخامت کمتری برخوردارند، سفت تر هستند و انعطاف پذیری کمی دارند. این گونه تشک‌ ها می توانند سبب شدت درد در بدن شما شوند. همچنین تشک باید از لحاظ ابعاد نیز با بدن شما متناسب باشد در غیر اینصورت باعث محدود شدن حرکات شما در هنگام خواب می شود و خواب شما را آشفته خواهد کرد.

ویژگی های بهترین تشک برای دیسک کمر

ویژگی های بهترین تشک برای دیسک کمر

1) برند معتبر
برای خرید بهترین تشک طبی باید به سراغ برندهای شناخته شده و معتبر بروید. در واقع اگر تشک هایی که دارای استانداردهای معتبر داخلی و خارجی، فنر بندی استاندارد و ضمانت واقعی هستند را انتخاب کنید، دیگر نگران آسیب های احتمالی تشک خود نیستید و با خیال راحت می توانید نهایت استفاده را از تشک خود ببرید.
2) تشک نرم یا سفت؟
با توجه به تحقیقاتی که که در این زمینه انجام شد، از کسانی که دچار کمردرد بودند، تقاضا شد روی تشک‌ های مختلف بخوابند و نتیجه را اعلام کنند. نتایج تحقیقات نشان داد اگر تشکی که در آن استراحت می کنید آن قدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود و یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می شود.

انواع مدل های تشک طبی

انواع مدل های تشک طبی مناسب دیسک کمر

1) تشک طبی اسفنجی
تشک طبی اسفنجی بدون فنر و سفت است و دارای خواص درمانی است. با این حال این نوع تشک ها از تنوع بالائی برخوردارند.
معمولا نخستین موردی است که در مورد تشک های طبی به آن اشاره می‌شود، عدم داشتن فنر است. ساختار درونی این تشک ها از اسفنج، یونولیت و یا فوم تهیه شده است. درجه کیفیت تشک های طبی اسفنجی به میزان به کار رفتن این مواد در آنها تعیین می شود.
2) تشک طبی فنری
این مدل تشک ها به لحاظ داشتن فنربندی لایه های اسفنجی، سفتی متعادل تری نسبت به تشک های طبی اسفنجی دارند و استانداردتر می باشند. این نوع تشک ها برای دیسک کمر در مقایسه با تشک های طبی اسفنجی مناسب تر هستند.
3) تشک فنری متصل
در این نوع تشک ها اسکلت کلی تشک به صورت یک تکه و فنر های آن به یکدیگر متصل است. تشک های فنری متصل سفت تر از تشک های فنری منفصل هستند.
تشک فنری متصل جزء پر مصرف ترین تشک های فنری می‌باشد. این مدل تشک ها از فنرهای کربنی تولید می‌شود که در سرتاسر تشک خوشخواب به صورت شبکه ای به هم گره خورده اند. در این چنین تشک ها یک میله مرزی طراحی شده است که وظیفه آن حفظ حالت تشک است.
4) تشک فنری منفصل
این نوع تشک ها به علت داشتن فنرهای منفصل پشتیبانی بیشتری نسبت به تشک های فنری متصل دارند. از مزایای تشک فنری منفصل می توان شکل گرفتن سطح تشک با قوس بدن را نام برد. همچنین در تشک های دونفره به دلیل جدا بودن بافت فنرها در صورت تکان خوردن طرف اول، طرف دیگر حرکت و تکان کمتری احساس می کند.
5) تشک مموری فوم دار
مدرن ترین نوع تشک طبی، تشک های مموری فوم دار است. مموری فوم، مواد انعطاف پذیری هستند که به فشار و حرارت دریافتی حساس بوده و به تناسب آن تغییر شکل می دهند. در واقع این نوع تشک ها براساس وزن، حرارت بدن و شکل عضلات کاربران، عملکرد کاملا متفاوتی خواهند داشت.
این نوع تشک ها به جهت پر کردن فاصله گودی کمر تا تشک از خاصیت طبی بسیار بالایی در مقایسه با مدل های فنری برخوردارند، به گونه ای که اکثر پزشکان ارتوپد به اشخاصی که از دیسک کمر رنج می برند یا عمل جراحی انجام داده اند، توصیه می کنند که از تشک های مموری فوم دار استفاده نمایند.

بیشتر بدانید: بهترین نوع تخت خواب دو نفره

تشک های مموری فوم دار به جهت پر کردن فاصله گودی کمر تا تشک از خاصیت طبی بسیار بالایی در مقایسه با مدل های فنری برخوردارند.

دیسک کمر یکی از عارضه‌ های رایج در بین سالمندان و بعضا قشر جوان است. یکی از موارد مهمی که در درمان دیسک کمر باید مورد توجه قرار گیرد، خرید تشک مناسب است. بدن در زمان خواب باید در وضعیت مناسبی قرار گیرد. بنابراین تشکی که خریداری می ‌کنید باید عضلات را در وضعیت مناسبی قرار دهد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع تشک خواب، میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه قصد خرید تشک خواب را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *