بلاگ, مقالات تشک خواب

تشک مناسب افراد سنگین وزن

تشک مناسب افراد سنگین وزن
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب تشک مناسب افراد سنگین وزن برای این افراد یک دغدغه بشمار می رود چرا که یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید تشک، وزن افراد است.

در واقع افرادی که از وزن بالایی برخوردار هستند باید در انتخاب تشک طبی دقت بالایی داشته باشند تا در هنگام استفاده از آن احساس راحتی کنند و بتوانند مدت زمان زیادی از تشک خواب خود بهره ببرند.

اگر قصد خرید تشک مناسب افراد سنگین وزن را دارید ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید: بهترین تشک برای دیسک کمر

وزن زیاد موجب گود افتادن و فرو رفتن بیشتر می شود و در صورتی که تشک نتواند پشتیبانی لازم را تامین کند، می تواند سبب کمردرد شود.

انتخاب تشک مناسب افراد سنگین وزن

انتخاب تشک مناسب افراد سنگین وزن
در زیر به مواردی اشاره خواهیم کرد که باید در هنگام انتخاب تشک مناسب افراد سنگین وزن به آن ها توجه کنید:

1) مواد باکیفیت
در بیشتر موارد این این مسئله از اهمیت بالائی برخوردار است. قطعا بکار بردن مواد بی کیفیت در تشک بعد از مدتی باعث گود افتادن آن و  تجربه بد خواب فرد خواهد شد.

گرچه بیشتر محصولات جدید بیش از شش سال عمر می کنند با این حال اگر به سراغ تشک ارزان قیمت بروید احتمالا بعد از دو سه سال کیفیت خود را از دست خواهد داد.

از آنجایی که شما نمی توانید مواد استفاده شده داخل تشک را ببینید، توصیه گروه تولیدی عاج به شما این است که هنگام خرید به برند و گارانتی تشک توجه کنید.

2) ضخامت
یک تشک 30 سانتی متری برای وزن کمتر از 90 کیلوگرم کافی خواهد بود. اما اگر وزن بالاتری دارید بهتر است به دنبال تشکی با ضخامت بالای 30 سانتیمتر و فشردگی بالاتر بروید.

البته در نظر داشته باشید که فشردگی تشک اهمیت بیشتری نسبت به ضخامت آن دارد و برخی محصولات ممکن است در ضخامت کمتر نیز بتوانند برای افراد سنگین وزن نیز مناسب باشند.

3) سفتی تشک
برای یافتن سطح سفتی ایده آل برای خودتان ابتدا باید حالت خواب خود را بشناسید. معمولا افراد سنگین وزن سفتی متوسط رو به بالا را ترجیح می دهند.

وزن زیاد موجب گود افتادن و فرو رفتن بیشتر می شود و در صورتی که تشک نتواند پشتیبانی لازم را تامین کند، می تواند سبب کمردرد شود.

درجه سفتی تشک ها با توجه به برند و ساختار محصول می تواند متفاوت باشد و شما نمی توانید کاملا به اعداد روی راهنمای محصول اعتماد کنید. از این رو بهتر است با دراز کشیدن روی تشک آن را قبل از خرید امتحان کنید.

4) حالت های خواب
این که کدام تشک برای شما مناسب است به غیر از اندازه و شکل بدن شما به حالت خواب شما نیز بستگی دارد، چرا که وزن شما در حالت های مختلف به شکل های متفاوتی توزیع می شود و نیازمند حمایت متفاوتی خواهد بود.

برای افرادی که از وزن بالایی برخوردار هستند در تمامی حالت های خواب تشک با سفتی متوسط رو به بالا توصیه می شود.

5) خنک کنندگی و تنظیم دما
احساس گرمای زیاد هنگام خواب یکی از رایج ترین مشکلات افراد سنگین وزن است. این موضوع وقتی پیش می آید که تشک شما به اندازه کافی قابلیت تنفس نداشته و گردش هوای کافی درون بستر خوابتان ایجاد نمی کند.

در بیشتر موارد تشک های فوم گرمای بیشتری را نسبت به انواع تشک فنری و هیبریدی در بستر حبس می کنند.

البته اگر به دنبال محصولات ارزان نروید این مشکل در محصولات جدید حل شده است. بیشتر تشک های مموری فوم جدید لایه ای از ژل تزریق شده دارند که وظیفه خنک کنندگی را بر عهده دارد.

بهترین نوع تشک برای افراد با وزن بالا

بهترین نوع تشک برای افراد با وزن بالا
نوع تشک برای افراد سنگین وزن مسئله بسیار مهمی است، در نتیجه باید در انتخاب آن دقت بسیار زیادی شود. همچنین از آن جایی که سفتی تشک برای این افراد نیز بسیار مهم است، باید به دنبال تشک های سفت باشیم.

در این زمینه تشک های دارای مموری فوم و فوم بسیار مناسب هستند. با انتخاب فوم با چگالی بالاتر این افراد می توانند تجربه بهتری از خواب خود داشته باشند.

از دیگر تشک هایی که برای این افراد مناسب است تشک های طبی و فنری است که به خاطر تعداد فنرهای به کار رفته از درجه سفتی بالایی برخوردارند. این نوع تشک برای افراد سنگین وزن با توجه به امکان تهویه موجود و همین طور پشتیبانی موجود در لبه های تشک مورد توجه قرار می گیرند.

در این میان تشک های لاتکس نیز به علت داشتن لایه ای متراکم فوم و لاتکس، نیز در این مواقع بسیار مناسب هستند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که این تشک ها به علت داشتن طول عمر بالاتر از قیمت بالاتری برخوردارند.

نکات خرید

نکات خرید تشک مناسب افراد سنگین وزن
1) تشک را پس از امتحان کردن آن خریداری کنید. زمانی را صرف دراز کشیدن بر روی تشک و تست کردن آن نمایید.

2) با توجه به نیاز خود برای خواب خنک، تشک های طبی فنری، تشک ژل دار و تشک مموری فوم را حتما امتحان کنید.

3) درجه سفتی و ضخامت تشک باید با توجه به تست کردن و راحتی شما و مشاوره فروشنده به درستی انتخاب شود.

4) با توجه به موقعیت ترجیحی خود برای خواب تشکی را انتخاب نمایید که در آن موقعیت نیز احساس راحتی کنید.

5) در صورتی که نیاز به پشتیبانی لبه های تشک دارید و همواره در کنار تشک می نشینید می بایست با مشورت با فروشنده تشکی را انتخاب کنید که در لبه ها نیز پشتیبانی لازم را انجام دهد. معمولا بیشتر تشک های طبی فنری از این قابلیت برخوردار هستند.

6) در هنگام انتخاب تشک دونفره برای زوجین، سعی کنید تشکی را خریداری کنید که راحتی بیشتری برای هر دو نفر ایجاد نماید.

7) با در نظر گرفتن طول عمر تشک و شرایط گارانتی، تشک مناسب خود را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: اندازه استاندارد تشک خواب

برای افرادی که از وزن بالایی برخوردار هستند در تمامی حالت های خواب تشک با سفتی متوسط رو به بالا توصیه می شود.

وزن نقش مهمی در انتخاب تشک خواب دارد. به طور کلی تشک مناسب افراد سنگین وزن تشک ضخیمی است که حداقل ضخامت آن می بایست ۳۰ سانتیمتر باشد. زیرا این دسته از افراد فشار بیشتری بر روی تشک وارد می کنند.

استفاده از تشک با ضخامت کم باعث می شود تا مخصوصا با قرارگیری در وسط تشک، حس فرو رفتن زیادی را تجربه کنند. فرو رفتگی بیشتر منجر به قرار گرفتن بدن در وضعیتی نامناسب و ایجاد عارضه های کمردرد، گردن درد و زانو درد می‎‌شود.

علاوه بر ضخامت تشک، درجه سفتی، چگالی، درجه حرارت و همچنین موقعیت خواب از جمله عواملی است که در انتخاب تشک مناسب افراد سنگین وزن باید به آن توجه کرد.

گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع تشک خواب، سرویس خواب چوبی، میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه قصد خرید تشک خواب را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *