بلاگ

روی میز ناهار خوری چی بزاریم؟ راهنمای تزیین میز ناهار خوری

ویژگی برتر میز و صندلی چوبی در دکوراسیون منزل
5/5 - (1 امتیاز)

میز ناهارخوری یکی از مهم ترین بخش های هر خانه است و تزیین آن بر دکوراسیون کل منزل شما اثر گذار است، بنابراین اگر می خواهید میز ناهار خوری شما تزئیتی زیبا داشته باشد باید به چند نکته در مورد تزیین میز ناهارخوری توجه کنید.

در حقیقت شما و مهمان هایتان از میز ناهارخوری چوبی برای خوردن غذا و انجام کارهای مختلف استفاده می کنید. توجه به نکاتی در مورد روی میز، آیتم های تزیین و همچنین پیرامون آن، نقشی حیاتی در تزیین میز ناهار خوری دارد.

نکاتی اساسی در تزیین میز ناهار خوری

برای اینکه میز ناهار خوری شما تزیین مناسبی داشته باشد باید به نکاتی چند توجه کرد که در یک دسته بندی کلی شامل موارد زیر می شود:

  • اولین نکته این است که صفحه میز را پر نکنید و فضای خالی را حفظ کنید. اگر میز ناهار خوری شما با المان های زیادی تزیین شده باشد، فضایی برای گذاشتن ظروف و خوردن غذا نمی ماند که حس شلوغی و سردرگمی را متبادر خواهد کرد.
  • دومین نکته ای که باید در تزیین میز ناهار خوری رعایت کنید، آیتم های روی میز است که باید با خود میز هماهنگ و متناسب باشند. هر چیزی که شما بر روی میز بگذارید، برای تزیین میز ناهارخوری مناسب نبوده و حتی ممکن است زیبایی آن را کاهش دهد.
  • علاوه بر نکات بالا باید به سبک کلی دکوراسیون خانه خود و هماهنگی آن با میز ناهارخوری نیز توجه کنید. برای مثال اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است، آیتم های مدرن را برای تزیین میز ناهار خوری استفاده نکنید چون با هم سازگار نیستند و جذابیت میز از بین خواهد رفت.

بیشتر بدانید: میز ناهار خوری با چوب روسی

نکاتی اساسی در تزیین میز ناهار خوری

نقش نور و آویز در تزین میز ناهار خوری

شاید تصور کرده باشید که لازمه تزیین میز ناهار خوری استفاده از ظروف و وسایل گران است؛ اما چنین نیست و بهتر است در مقابل این کار، به مواردی پیش پا افتاده از جمله به کارگیری لامپ های آویز سقفی توجه کنید. به عنوان مثال می توانید لامپ ها را در ردیفی کنار هم بالای میز ناهار خوری بگذارید.

انعکاس نور لامپ بر میز چوبی به زیبایی آن می افزاید. خوشبختانه در بازار می توانید از لامپ های آویز زیبا و متنوع را پیدا کنید فقط باید توجه کنید که این لامپ ها با نوع دکوراسیون شما همخوانی داشته باشند.

نقش شمعدان در میز ناهار خوری

شمع ها اثر سحرآمیزی در ایجاد فضاهای زیبا و عاشقانه دارند، اگر این شمع ها را در شمعدان های زیبا و شیک بگذارید، اثر آن ها را چند برابر کرده اید.

اگرجه شمع وشمعدان به عنوان عنصری زیبا در دکوراسیون و تزیین میز ناهار خوری شناخته می شوند اما این فقط یک سوی مسئله است و علاوه بر این باید محلی مناسب را برای آن در نظر بگیرید.

نقش شمعدان در میز ناهار خوری

آیا گلدان روی میز ناهار خوری ایده خوبی است؟

گل و گیاه حس زندگی را می تواند متبادر کند و قرار دادن آن ها روی میز ناهار خوری به انتشار این حس کمک می کند؛ شما می توانید از گلدان های فانتزی و زیبا برای تزیین میز ناهار خوری خود استفاده کنید و حتی می توانید گلدان ها را بدون گل وسط میز ناهارخوری بگذارید.

رانرهایی برای زیبایی میز ناهارخوری چوبی

رانرها نقشی نوآورانه در دکوراسیون و تزیین میز ناهار خوری ایفا می کنند. این رانرها را می توانید به شکل های گوناگون بر روی میز ناهار خوری بچینید. یکی از رایج ترین روش های استفاده از رانر، قرار دادن آن به صورت عرضی یا طولی است.

اگر رانر را به طول میز بگسترانید، می توانید گلدان روی میز ناهارخوری را در وسط و دو عدد شمعدان روی میز ناهارخوری را در کنار گلدان و روی رانر بگذارید و یک آثار هنری زیبا و دلنشین را روی میز ناهار خوری خود ایجاد کنید.

روش دیگر به کارگیری دو رانر و گستراندن آنها به صورت عرضی در دو سمت میز است. در این روش برای حفظ تعادل، باید عناصر تزیینی خود را در فضای بین رانرها در مرکز میز به صورت عرضی بچینید و یک تزیین جدید و خاص را برای میز ناهار خوری خود ایجاد کنید.

به کارگیری ظروف تزئینی برای زیباسازی میز ناهارخوری

به کارگیری ظروف تزئینی برای زیباسازی میز ناهارخوری

دکورهای چوبی ، کریستالی ، مسی و نقره ای هر کدام احساس متفاوتی را به وجود می آورند، بنابراین می توان به جای گلدان روی میز ناهارخوری، یک کاسه مسی یا نقره ای قرار داد یا اینکه به جای شمعدان روی میز ناهارخوری، از چند جام مسی یا نقره ای استفاده کرد.

این عناصر برای سبک دکوراسیون لوکس و کلاسیک بسیار مناسب هستند ولی اگر شما علاقه مند به سبک مدرن یا مینیمالیستی هستید، بهتر است برای تزیین میز ناهارخوری خود از ظروف چوبی یا کریستالی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: میز ناهارخوری تاشو تمام چوب

نکته پایانی

در این مطلب به تزیین میز ناهارخوری و چیزهایی که می توان روی آن قرار داد پرداختیم. علاوه برموارد گفته شده، ایده استفاده از مجسمه، تنگ آب با گیاه و … روی میز ناهار خوری نیز وجود دارد که افراد بر حسب سلیقه می توانند این موارد را به کار گیرند.

شما می توانید برای خرید میزناهارخوری و سایر محصولات چوبی به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. تمامی محصولات تولید شده در این گروه با بهترین و بالاترین کیفیت و متریال عرضه خواهد شد.

چوب مورد استفاده در این مجموعه، نراد روس می باشد. یکی از مهم ترین مزیت آن، سبک بودن این نوع چوب، حمل و نقل آسان و دوام بالای آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *