بلاگ

دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

5/5 - (1 امتیاز)

دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی یک هنر و علم باستانی است که با هدف ایجاد تعادل و هارمونی در فضای زندگی، اصول و قوانینی را برای چینش وسایل و انتخاب رنگ ها و جهات مختلف ارائه می دهد.

فنگ شویی در چیدمان عناصر اتاق خواب همچون کمد چوبی لباس، تخت خواب انواع میز تحریر چوبی، پاتختی و… به شما کمک می کند تا انرژی مثبت و سلامتی را در این فضای مهم خانه جذب کنید و از انرژی های منفی و مضر دوری کنید.

نکات اصلی در دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

برخی از اصول و نکات کلیدی فنگ شویی اتاق خواب عبارتند از:

  • موقعیت تخت خواب
  • رنگ ها و الگوها
  • نور و هوا
  • وسایل و تزئینات

بیشتر بدانید: انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک

نکات اصلی در دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

موقعی تخت در اتاق خواب

اصول دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی بر این اساس است که تخت خواب باید در دورترین نقطه از در اتاق قرار گیرد و شما باید بتوانید در اتاق را از روی تخت خواب ببینید.

تخت خواب نباید در مقابل در یا پنجره یا زیر یا بالای یک لوستر یا آینه باشد؛ همچنین تخت خواب باید از سه طرف دیوار داشته باشد و از دو طرف میز پاتختی یا لامپ داشته باشد.

رنگ ها و الگوها

دیگر موردی که در دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی مورد توجه قرار می گیرد، رنگ ها و الگوها است. رنگ و الگوهای اتاق خواب بر اساس فنگ شویی باید با شخصیت و نیازهای شما هماهنگ بوده و احساس آرامش و راحتی را به شما بدهند.

رنگ های سرد و آرام بخش مانند آبی، بنفش، سبز و صورتی مناسب برای اتاق خواب هستند. الگوهای ساده و یکنواخت ترجیح داده می شوند و از الگوهای پیچیده و شلوغ خودداری کنید.

موقعی تخت در اتاق خواب

نور و هوا

نور و هوا باید به راحتی و به صورت طبیعی وارد اتاق خواب شوند و فضای اتاق را روشن و تازه کنند. برای تحقق این مورد از اصول دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی باید از پرده های سبک و شفاف برای پنجره ها استفاده کنید و از پرده های سنگین و تیره خودداری کنید.

همچنین می توانید از لامپ های کم مصرف و نوردهی مناسب برای شب استفاده کنید و از لامپ های روشن و زرد خودداری کنید.

وسایل و تزئینات

علاوه بر موارد بالا وسایل و تزئینات باید با تعداد و اندازه مناسب و با توجه به جهت های فنگ شویی در اتاق خواب قرار گیرند. از وسایلی که احساس خوشبختی و عشق را به شما می دهند استفاده کنید و از وسایلی که احساس غم و تنهایی را به شما می دهند دوری کنید.

در برخی موارد برای دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی توصیه می شود که از گل و گیاه زنده، آب و آینه در اتاق خواب استفاده نکنید چون می توانند انرژی را به هرج و مرج بکشانند. از عکس های خانوادگی، دوستان و خاطرات خوش در اتاق خواب استفاده نکنید چون می توانند احساس حسادت و رقابت را در شما بوجود آورند.

 

نکات مهم در فنگ شویی اتاق خواب

دیگر نکات مهم در فنگ شویی اتاق خواب

برخی دیگر از نکات مهمی که باید در زمینه دکور و چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی مورد توجه قرار بگیرد عبارتند از:

  1. کف زمین را جاروبرقی کنید و نگذارید اشغال به مدت زمان طولانی در اتاق قرار داشته باشد.
  2. اگر در اتاق خواب خود حمام و سرویس بهداشتی دارید همیشه درب آنها را بسته نگه دارید تا انرژی های منفی وارد اتاق خواب شما نشود.
  3. کمدها و گنجه ها و کشوها را تمیز کنید.
  4. هر روز روی تخت خود را مرتب کنید و از آشفتگی روی تخت پرهیز کنید.
  5. هر از چندگاهی تشک خوشخواب خود را تغییر جهت دهید و یا برعکس کنید.
  6. به تابلوهای داخل اتاق خواب خود توجه کنید و از قراردادن تابلوهایی با تصویر جنگ، درگیری، خشونت، عکسهای نیزه و … خودداری کنید. به جای آن از تابلوها و عکسهای نماد عشق، همبستگی، طبیعت و …. استفاده کنید.
  7. از قراردادن تلویزیون، لپ تاپ و هر گونه لوازم الکترونیکی در اتاق خواب خودداری کنید. زیرا این وسایل مربوط به عنصر آتش و انرژی یانگبوده و اثرات مخرب و ایجاد تنش و استرس  را در اتاق خواب به همراه خواهد داشت.

بیشتر بدانید: تزیین کمد لباس عروس داماد

نکته پایانی

موارد بر شمرده شده فقط برخی از اصول و نکات فنگ شویی اتاق خواب هستند که می توانند به شما کمک کنند تا فضایی زیبا، آرام و مثبت را در اتاق خواب خود ایجاد کنید. شما همچنین می توانید برای تهیه مناسب ترین کمدها و تخت های اتاق خواب به وبسایت تولیدی عاج مراجعه کرده و محصول خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *