بلاگ

تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم

5/5 - (1 امتیاز)

تخت خواب بزرگ‌ترین و مهم ترین قطعه مبلمان در فضای خانه ماست. از این رو مهم است که تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم. انسان حدود یک سوم از زمان شبانه روز را در تخت در حال استراحت و آماده شدن برای روز جدید است، بنابراین راحتی خواب ارتباطی مستقیم با کیفیت زندگی دارد. با این حال مکان قرارگیری تخت خواب نکته ای بسیار مهم در چیدمان و دکوراسیون داخلی است.

از لحاظی دیگر نیز با توجه به ابعاد بزرگ تخت خواب، این قطعه پس ازچیدمان اتاق خواب به نقطه اصلی اتاق تبدیل می شود بنابراین از این حیث نیز اهمیت دارد که تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم و پس جهت و مکان قرارگیری تخت خواب مشخص کننده زیبایی و راحتی اتاق خواب است.

فاصله تخت خواب با پنجره

قراردادن تخت زیر پنجره به هر شکلی کاملا غلط است؛ به ویژه در مناطق زلزله‌خیزی مانند کشور ایران که خطر جانی شکستن شیشه افراد را تهدید می کند ضمن اینکه باز و بسته کردن پنجره نیز در این شرایط با مشکل مواجه می‌شود و نمی توانیم به آسانی پنجره را باز و بسته کنیم.

بنابراین از این لحاظ که تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم باید گفت که تخت باید از پنجره دور بوده و در حالت ایده آل تخت باید روبروی دیوار اصلی اتاق خواب قرار بگیرد و حداقل ۵۰-۷۰ سانتی متر نیز با پنجره فاصله داشته باشد.

این مقدار فاصله به ما امکان استفاده صحیح از پنجره را می دهد و کم ترین فاصله ایمنی برای زلزله است. ضمن اینکه عرض میزهای کنارتختی حداقل ۵۰ سانتی متر است. پس در این حد فاصل دیوار و تخت خواب می توانیم پاتختی یا میز کنار تختی را هم در جای مناسبش قرار دهیم.

در برخی فضاها که دو پنجره در یک دیوار قرار گرفته، اگر فاصله آنها کافی باشد می توانیم از فضای بین دو پنجره هم می‌توان برای چیدمان تخت خواب استفاده کرد.

بیشتر بدانید: تولیدی تخت چوبی نوزاد

تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم؟ در نظر گرفتن اندازه

تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم؟ در نظر گرفتن اندازه

یک مورد که در دکوراسیون اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است، هماهنگی وسایل با اندازه و شکل اتاق خواب می باشد. طبیعتا نمی شود فکر کرد که با یک سرویس خواب بسیار بزرگ، اتاق خواب کوچکمان را به درستی آراسته کنیم.

بنابراین باید پیش از خرید سرویس خواب، این هماهنگی را مد نظر قرار دهیم. پس اگر هنوز سرویس خواب خودتان را خریداری نکرده اید، قطعا قبل از خرید، سایز اتاق را بسنجید و با کم کردن فضاهای تردد، گزینه مناسب اتاق خودتان را انتخاب کنید.

 

قرار دادن تخت خواب یک نفره در اتاق

قرار دادن تخت خواب یک نفره در اتاق

برای تخت خواب تک نفره نیز مهم است که تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم. ایده آل است که اگر امکان دارد از دو طرف فضای خالی را در نظر داشته باشیم. اما اگر جا کم باشد، می توانیم از گوشه اتاق بهره بگیریم.

در مقابل این دو حالت، برای تخت خواب بچه ها قرار دادن آن در گوشه اتاق باعث می شود که کودک احساس امنیت کند. بنابراین تا جای ممکن باید تخت خواب بچه را در گوشه اتاق خواب بگذاریم.

جهت قرار گیری تخت خواب چگونه باید باشد؟

 

جهت قرار گیری تخت خواب چگونه باید باشد؟

یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرار دادن تخت خواب، دیوار کامل و بدون در یا پنجره است. بر اساس فنگ‌شویی، توصیه می‌شود که قسمت بالایی تخت را به دیواری که با حمام و اتاق خواب دیگر مشترک است نزدیک نکنیم.

این مورد در طراحی داخلی هم پیشنهاد نمی‌شود. زیرا ممکن است صدای حمام و لوله‌ها و همچنین رطوبت دیوار باعث کاهش کیفیت خواب شوند. برای فضاهای کوچک هم بهتر است از تاج و پای تخت کم ارتفاع و ساده استفاده کنیم تا فضا بیشتر و روشن‌تر به نظر برسد.

بیشتر بدانید: سرویس خواب عروس چوبی جدید

نکته پایانی

در این مطلب به این نکته پرداختیم که تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم؛ شما می توانید برای تهیه بهترین تخت خواب ها به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید.

شما می توانید برای سفارش و خرید بهترین کمدهای چوبی به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. کلیه محصولات عاج صندلی با بهترین چوب و 18 ماه گارانتی به سراسر کشور ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *