بلاگ

ست کردن مبل تمام پارچه با دکوراسیون منزل

مبل استيل بخرم يا مبل راحتی؟
5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب با نکات ست کردن مبل تمام پارچه با دکوراسیون منزل آشنا خواهید شد.

در مبل تمام پارچه تمام قسمت های مبلمان با روکش پارچه ای پوشش داده می شود و به این ترتیب دسته ها، اتصالات و گاها حتی پایه ها قابل رویت نیستند.

لذا به دلیل مخفی بودن کلاف مبلمان ست کردن آن با سایر لوازم مهمی چون فرش، پرده و میز نهار خوری نیاز به دقت بیشتری دارد. در ادامه مطلب با جزئیات این بحث بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید مبل راحتی تمام پارچه ای

اگر نوردهی سالن شما کم و یا متراژ آن کوچک است باید روکش مبلمان را از رنگ های خنثی و روشن انتخاب کنید.

نکات ست کردن مبل تمام پارچه با دکوراسیون منزل

ست کردن مبل تمام پارچه با دکوراسیون منزل

  1. با فرش
  2. با پرده
  3. با میز ناهار خوری

1. ست کردن مبل با فرش

ست کردن مبل تمام پارچه با فرش نسبت به سایر اجزا در سالن پذیرایی و ناهارخوری اندکی دشوارتر است.

زیرا در این مورد علاوه بر رنگ بایستی موارد دیگری چون نور اتاق، متراژ سالن، گرم و یا سرد بودن فضا و لزوم استفاده از طیف رنگهای روشن و یا تیره را نیز مد نظر قرار دهید.

ما در این مطلب فرض را بر این می‌گذاریم که شما از قبل سایر اجزای دکوراسیون منزل را تهیه کرده و اکنون قصد تهیه مبلمان راحتی تمام پارچه را دارید.

در این صورت به رنگ‌های فرش دقت کنید و سه رنگ اصلی را در نظر بگیرید. شما برای مبل راحتی تنها مجاز هستید که از یک رنگ به عنوان رنگ اصلی و از دو رنگ دیگر به عنوان ترکیبی در کوسنهای مبلمان استفاده کنید.

توجه داشته باشید که انتخاب رنگ های بیشتر از سه عدد می‌تواند باعث شلوغ و درهم به نظر رسیدن فضای سالن شود.

چنین انتخابی هم طراحی داخلی را حرفه ای تر نشان داده و هم آن را منسجم و انعطاف پذیرتر می‌سازد.

معمولا طیف وسیعی از رنگ های مختلف تیره و روشن در فرش ها به کار می رود که اگر نوردهی سالن شما کم و یا متراژ آن کوچک است باید روکش مبلمان را از رنگ های خنثی و روشن انتخاب کنید.

اما اگر محدودیتی از بابت این دو پارامتر ندارید می توانید برای خلق یک فضای مدرن از رنگ های تیره استفاده کنید.

به طور کلی رنگ های روشن فضا را بزرگتر و رنگ‌های تیره و سرد فضا را کوچکتر نشان می دهند.

امروزه استفاده ترکیبی از این دو طیف یعنی سایه و روشن و رنگ های خنک در سبک های جدید از دکوراسیون نظیر سبک مینیمال بسیار ترند و پر طرفدار شده است.

2. با پرده

ست کردن مبل راحتی تمام پارچه با پرده

بسیاری از نکات ست کردن مبل تمام پارچه با فرش در مورد پرده نیز صدق می کند. بدین معنی که بایستی یک هارمونی بصری میان این دو جز در سالن برقرار باشد تا از شلوغی فضا و شلخته به نظر رسیدن آن جلوگیری کند.

راز اصلی برای داشتن یک دکوراسیون دائمی استفاده از رنگ‌های خنثی است. این نکته به خصوص برای کسانی که تمایل ندارند تا زود به زود دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند می تواند بسیار کاربردی باشد. علاوه بر آن استفاده از رنگ های خنثی باعث می شود تا حس آرامش و راحتی در فضا القا شود.

نیازی نیست تا روکش مبل راحتی تمام پارچه دقیقاً همان پارچه بکار رفته در پرده سالن شما باشد. ضمن آن که جنس پارچه به کار رفته برای این دو جزء معمولاً متفاوت خواهد بود.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا پرده های خود را از میان پارچه های حریر و نازک انتخاب نمایند تا حس لطافت بیشتری را القا نماید.

در صورتی که برای مبلمان پارچه های نازک اصلاً مناسب نبوده و به خصوص در مورد مدل های راحتی و تمام پارچه ای بهتر است تا از پارچه های گرم بالا و ضخیم استفاده شود تا به مرور زمان در اثر نشست و برخاست، تار و پود پارچه ها از یکدیگر باز نشود.

در مورد طرح و نقش و نگار نیز چنانچه پرده شما تک رنگ ساده است می توانید مبلمان را از میان پارچه های طرح دار انتخاب کنید.

اما اگر پرده و فرش هر دو دارای نقش و نگار هستند بهتر است مبلمان را تک رنگ ساده انتخاب نمایید.

اگر میزناهارخوری شما دارای نشیمنگاه تشکچه ای با روکش پارچه است حتماً به تناسب نوع پارچه مبل راحتی با آن توجه نمایید.

3. ست کردن با میز ناهار خوری

ست کردن با میز ناهار خوری

اگر قصد خرید مبل راحتی تمام پارچه را دارید امیدواریم که هنوز میز ناهارخوری خود را خریداری نکرده باشید. اما چنانچه از قبل این جزء از دکوراسیون سالن پذیرایی را تهیه کرده اید بهتر است به نکاتی چند توجه نمایید.

چنانچه میز ناهار خوری شما تمام چوب است مشکل زیادی در رابطه با ست کردن مبل تمام پارچه با آن نخواهید داشت اما اگر میزناهارخوری شما دارای نشیمنگاه تشکچه ای با روکش پارچه است حتماً به تناسب نوع پارچه مبل راحتی با آن توجه نمایید.

این تناسب از بابت پارامترهایی چون جنس پارچه، طرح و رنگ آن مطرح می‌شود. به این ترتیب می‌تواند کار شما را برای ست کردن اندکی با دشواری مواجه می سازد.

اما اگر هنوز میز ناهارخوری خود را انتخاب نکرده اید می توانید به صورت یکجا آن را با مبل راحتی سفارش داده و به این ترتیب از یک پارچه برای روکش هردو جزء استفاده کنید.

موارد دیگری چون فرم و سبک دکوراسیون مبلمان و میز ناخن ناهارخوری اندکی مشخص تر بوده و راحت تر می توانید با یک نگاه ساده مشابه بودن هر دو سبک را تشخیص دهید.

مبل تمام پارچه ای چرم

در مورد انواع مبلمان تمام پارچه ای به لحاظ جنس پارچه یک نکته‌ی اساسی وجود دارد که حتماً باید به آن دقت کنید.

به طور کلی پارچه های به کار رفته در روکش مبلمان به دو دسته ی کلی چرمی و غیرچرمی تقسیم بندی می شوند.

مشکلی که در رابطه با مبلمان پارچه چرمی وجود دارد آن است که چرم به دلیل ماهیت خود ظاهری لوکس، باوقار و چشمگیر را به نمایش می گذارد که به این ترتیب سادگی سبک های مدرن را زیر سوال می برد.

مگر آنکه از چرم سفید و یا رنگهای خنثی و روشن در ساخت مبلمان مدرن استفاده شده باشد. در غیر این صورت به خصوص رنگ های تیره و مدل های چستر ظاهری کلاسیک و تجملی خواهند داشت.

برای چنین حالتی شما حتما بایستی به تناسب ظاهر مبلمان با سایر اعضای دکوراسیون منزل دقت نمایید. از وسایل تزیینی و دکوری استفاده کنید که بر شکوه و جلال فضا بیفزاید.

بیشتر بدانید: مشخصات مبل راحتی خوب

گروه تولیدی عاج

مبل راحیی تمام پارچه عاج

چنانچه تمایل به خرید مبل راحتی تمام پارچه از متریال مرغوب و با کیفیت ساخت بالا را دارید ما به شما مجموعه تولیدی عاج را پیشنهاد می نماییم.

این گروه تولیدی از سابقه فعالیت بالا در تولید انواع ملزومات چوبی منزل برخوردار است که برای علاقه مندان به سبک های مدرن به خصوص آپارتمان های کوچک محصولاتی کاربردی با طراحی های کمجا تولید می نماید.

شما می توانید برای مشاهده انواع مدل های مبل تمام پارچه‌ای به وب سایت فروشگاه عاج مراجعه نموده و برای اطلاع از قیمتها و شرایط سفارش نیز با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *