بلاگ

آشنایی با انواع تخت خواب های دو نفره

آشنایی با انواع تخت خواب های دو نفره
5/5 - (1 امتیاز)

آشنایی با انواع تخت خواب های دو نفره به شما عزیزان کمک می کند تا به هنگام خرید، مدل مناسب خود را انتخاب کرده و از خوابی آرامش بخش برخوردار شوید. در واقع یکی از اجزای اصلی اتاق خواب سرویس خواب چوبی بشمار می رود که بر دکوراسیون و نوع چیدمان اتاق تاثیر زیادی می گذارد، بنابراین در هنگام خرید آن باید بسیار دقت کنید.

توجه کنید که تقسیم بندی تخت خواب بر اساس یک نفره یا دو نفره بودن آن صورت نمی گیرد بلکه این تقسیم بندی با در نظر گرفتن عواملی مانند اندازه، جنس، مدل و سبک طراحی انجام می شود. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم شما را انواع تخت خواب های دو نفره براساس اندازه تشک، سبک طراحی و جنس چهارچوب آنها آشنا کنیم، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید: بهترین نوع تخت خواب دو نفره

تخت خواب دو نفره فرانسوی از طراحی بسیار ظریف و زیبا برخوردار است که جلوه ای رمانتیک به اتاق خواب شما می بخشد.

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس اندازه تشک

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس اندازه تشک
تقسیم بندی انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس اندازه تشک عبارتند از:

1) تخت خواب دو نفره Full Size
تشک هایی که دارای طول 200 و عرض 140 سانتی متر هستند را می توان برروی تخت خواب های دو نفره که با عنوان Full Size نامیده می شوند جای داد. این نوع از تخت خواب های دو نفره بیشتر برای اتاق خواب هایی که دارای فضای کوچکی هستند، مناسب است.

2) تخت خواب دو نفره Queen
پرطرفدارترین تخت خواب دو نفره، تخت خواب Queen می باشد که تشکی با ابعاد 160×200 سانتی متر برروی آن قرار می گیرد. این نوع تخت خواب از اندازه متوسطی برخوردار است و مورد پسند بسیاری از زوج ها می باشد.

3) تخت خواب دو نفره King
یکی دیگر از انواع تخت خواب دو نفره، تخت خواب King است که تشکی با ابعاد 180×200 سانتی متر برروی آن جای می گیرد. این نوع تخت خواب جزء بزرگترین انواع تخت خواب بشمار می رود و برای افرادی که دارای وزن بالایی هستند و یا افرادی که در خواب زیاد تکان می خورند، گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس سبک طراحی

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس سبک طراحی
از انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس سبک طراحی آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

1) تخت خواب دو نفره کلاسیک
در کنار تخت خواب دو نفره کلاسیک خطوط صاف، مستقیم و گاهی منحنی مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از تخت خواب های دو نفره از جنس چوب می باشند که غالبا برای اتاق خواب هایی که دارای دکوراسیون لوکس و رسمی هستند، مناسب است.

2) تخت خواب دو نفره مدرن
تخت خواب دو نفره مدرن به نسبت سبک کلاسیک آن دارای طرح های ساده تر و تزئینات کمتری است. این نوع تخت خواب ها دارای خطوط صاف و مستقیم و چهارچوب های ساده و کم ضخامت هستند و در عین حال ظاهری لوکس به اتاق خواب شما هدیه می کنند.

3) تخت خواب دو نفره فرانسوی
تخت خواب دو نفره فرانسوی از طراحی بسیار ظریف و زیبا برخوردار است که جلوه ای رمانتیک به اتاق خواب شما می بخشد. این نوع تخت خواب دو نفره دارای تزئینات و حکاکی های بسیاری می باشد.

4) تخت خواب دو نفره روستیک
تخت خواب دو نفره روستیک از ظاهر بسیار ساده ای برخوردار است و به لحاظ قیمت نیز نسبت به سایر تخت خواب های دو نفره قیمت پایین تری دارد. این نوع تخت خواب ها به سبب آن که ظاهر چندان رسمی ندارند غالبا برای خانه هایی که حالت ویلایی و یا روستایی دارند گزینه ی مناسبی هستند.

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس جنس چهارچوب

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس جنس چهارچوب
انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس جنس چهارچوب آن ها عبارتند از:

1) تخت خواب دو نفره با چهارچوب چوبی
از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین متریالی که در ساخت تخت خواب های دو نفره بکار می رود، چوب می باشد که با توجه به سبک طراحی تخت خواب هم می تواند ساده باشد و هم تجملی.

2) تخت خواب دو نفره با چهارچوب فلزی
تخت خواب های فلزی دارای ظاهری ساده اما ساختاری بسیار مقاوم هستند. بنابراین با در نظر گرفتن ظاهر ساده این نوع تخت خواب ها برای قرار گرفتن در اتاق خواب هایی که دکوراسیون لوکس دارند، گزینه ی مناسبی نیستند.

3) تخت خواب دو نفره با چهارچوب پارچه ای
تخت خواب های دو نفره با چهار چوب پارچه ای ظاهری بسیار شیک دارند و با در نظر گرفتن جنس، رنگ و نوع طراحی پارچه ای که در آن ها بکار رفته برای اتاق خواب هایی که دارای سبک مدرن و امروزی هستند، مناسب می باشند.

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس مدل

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس مدل
از انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس مدل آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

1) تخت خواب دو نفره با تاج جداگانه
تخت خواب دو نفره با تاج جداگانه دارای کفی تختی می باشد که تشک برروی آن جای می گیرد و تاج تخت بطور جداگانه در بالای تخت قرار داده می شود. همچنین این نوع تخت خواب ها به سبب آن که هیچ چهارچوبی ندارند بسیار مقرون به صرفه می باشند.

2) تخت خواب دو نفره با تاج متصل
تخت خواب دو نفره با تاج متصل به چهارچوب جزء رایج ترین مدل تخت خواب های دو نفره بشمار می رود که تاج و چهارچوب آن دارای یک جنس است و به یکدیگر متصل هستند.

3) تخت خواب دو نفره با تاج و پایین تخت
تخت خواب دو نفره با تاج و پایین تخت دارای تاج و قسمت پایین تخت است و غالبا از چوب و فلز ساخته می شوند. در این نوع تخت خواب ها تاج تخت همواره از قسمت پایینی بلندتر طراحی می شود و چزئیات تزئینی بکار رفته در آن مشابه یکدیگر می باشد.

4) تخت خواب دو نفره پلتفرم
تخت خواب دو نفره پلتفرم یک تخت بهم پیوسته با ظاهری بسیار ساده است که تشک برروی آن قرار می گیرد. این نوع تخت خواب ها غالبا از جنس چوب می باشند و با طراحی ساده ای که دارند، دارای جلوه ای مدرن هستند.

5) تخت خواب دو نفره سورتمه ای
تخت خواب دو نفره سورتمه ای دارای طراحی با خطوط منحنی در قسمت بالا و پایین آن می باشد که ظاهر آن را شبیه به سورتمه های قدیمی کرده است. از آنجایی که در این نوع تخت خواب ها فاصله تخت تا زمین زیاد است، می توان از فضای زیرین تخت برای جای دادن وسایل استفاده کرد.

6) تخت خواب دو نفره ستون دار
طراحی تخت خواب دو نفره ستون دار به این صورت می باشد که در چهار گوشه آن یک ستون قرار می گیرد. این ستون ها معمولا دارای حکاکی و جزئیات تزئینی می باشند و غالبا دارای تاج نیز هستند.

7) تخت خواب دو نفره سایبان دار
در تخت خواب دو نفره سایبان دار نیز همانند مدل ستون دار در چهار گوشه تخت یک ستون قرار می گیرد، با این تفاوت که در این نوع تخت خواب ها در بالای ستون ها، تیرهای افقی به یکدیگر متصل هستند.

8) تخت خواب دو نفره تاشو
تخت خواب دو نفره تاشو برای اتاق خواب هایی که دارای فضای بسیار کوچکی هستند بسیار مناسب می باشد. این نوع تخت خواب از یک قفسه بسیار بزرگ برخوردار است که تخت در وسط ان جای می گیرد و با پایین کشیدن آن می توان برروی آن خوابید.

9) تخت خواب دو نفره جک دار
از جمله تخت خواب های دو نفره مدرن و جدید می توان به تخت خواب جک دار اشاره کرد که در قسمت پایین آن فضایی برای جای دادن وسایل تعبیه شده است. جکی که در زیر کفی تخت قرار دارد به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی تشک را بالا آورده و به زیر آن دسترسی پیدا کنید.

10) تخت خواب دو نفره گرد
انتخاب تخت خواب دو نفره گرد به شما کمک می کند تا بتوانید تحولی چشمگیر در دکوراسیون اتاق خواب خود ایجاد کنید. این نوع تخت خواب دارای طراحی بسیار خاص و شیک می باشد و برای اتاق خواب هایی که دارای فضای بزرگی هستند، بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: خرید سرویس خواب دو نفره چوبی

از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین متریالی که در ساخت تخت خواب های دو نفره بکار می رود، چوب می باشد که با توجه به سبک طراحی تخت خواب هم می تواند ساده باشد و هم تجملی.

گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع تخت خواب دو نفره چوبی در اندازه و ابعاد استاندارد، تشک خواب، میز آرایش چوبی، پاتختی چوبی، کتابخانه چوبی، جالباسی چوبی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد.

بنابراین اگر قصد خرید تخت خواب دونفره تمام چوب را دارید شما می توانید از طریق بخش فروشگاه آنلاین سایت عاج سفارش خود را ثبت کنید و یا در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *