بلاگ, مقالات میز و صندلی چوبی رستوران

انتخاب بهترین مبلمان چوبی رستوران

مزایا و معایب انواع میز و صندلی کافی شاپ: ملامینه
Rate this post

انتخاب بهترین مبلمان چوبی رستوران بی شک برای افرادی که قصد راه اندازی رستوران را دارند، یک دغدغه محسوب می شود. انتخاب بهترین میز و صندلی رستورانی یکی از رازهای موفقیت مدیران این گونه فضاها می باشد. همان گونه که می بینیم در حال حاضر رستوران های بسیار زیادی در جای جای کشور در حال فعالیت هستند اما تمامی این رستوران ها موفق به جذب مشتری نشده اند. نکات بسیار زیادی وجود دارند که در صورت رعایت کردن آن می توان در این زمینه کاری بسیار موفق بود که از جمله آن انتخاب درست میز و صندلی رستورانی در هنگام طراحی دکوراسیون است.
بسیاری از اشخاص هنگام انتخاب رستوران ترجیح می دهند به رستورانی رفته که دارای محیطی زیبا با طراحی مدرن باشد و در مقابل افرادی نیز هستند که دوست دارند رستوران انتخابی آن ها فضای سنتی داشته باشد. استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر رستوران ها برای طراحی دکوراسیون از میز و صندلی های چوبی استفاده می کنند. مبلمان چوبی یکی از انعطاف پذیرترین مبلمان ها در انواع طراحی دکوراسیون رستوران می باشد. استفاده از این نوع مبلمان در هر سبک از طراحی دکوراسیون رستوران شما امکان پذیر می باشد. از دیگر مزایای مبلمان های چوبی می توان به تنوع در طرح و قیمت آن اشاره کرد. چوب از جمله متریالی است که از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و به همین خاطر از آن در ساخت مبلمان استفاده می شود. حال سؤال در چگونگی انتخاب انواع مناسب مبلمان چوبی که با طراحی به کار رفته در رستوران تطابق داشته باشد، می باشد.

 

بیشتر بدانید: تولید کننده مبلمان رستورانی

 

 مبلمان چوبی یکی از انعطاف پذیرترین مبلمان ها در انواع طراحی دکوراسیون رستوران می باشد. استفاده از این نوع مبلمان در هر سبک از طراحی دکوراسیون رستوران شما امکان پذیر می باشد.

 

مزایای استفاده از مبلمان چوبی رستوران

مبلمان چوبی رستوران

چوب ظاهری زیبا و برگرفته از طبیعت دارد. الگوها و خطوطی که در بافت چوب وجود دارند، به تنهایی در زیبایی مبلمان چوبی کاربرد دارند. استفاده از مبلمان چوبی رستوران می تواند در ایجاد نقطه کانونی کاربرد داشته و توجه همگان را به زیبایی و ظاهر آنتیک خود جلب کند.
از سوی دیگر چوب از سختی و مقاومت بالایی برخوردار می باشد. حتی این مورد در انواع چوب نرم نیز صدق می کند. از چوب نه تنها در ساخت مبلمان بلکه در ساخت انواع میز و صندلی نیز می توان استفاده کرد. اگر از انواع مرغوب این متریال برای ساخت مبلمان استفاده شده باشد می توان از آن در هر محیطی برای سالیان دراز استفاده کرد. این گونه مبلمان به آسانی تمیز می شود. چوب زنگ نمی زند و نسبت به تغییرات آب و هوایی و یا استفاده از مواد شیمیایی دچار آسیب دیدگی نمی شود. برای تمیز کردن سطوح چوبی می توانید از مواد شوینده ای که برای این کار اختصاص داده شده است استفاده نمایید. این مواد شوینده به راحتی در سوپرمارکت ها در دسترس می باشند. ممکن است برای خرید مبلمان چوبی رستوران نسبت به سایر متریال ها مجبور به صرف هزینه زیادتری باشید، اما با این کار از مبلمانی که طول عمر زیاد، ظاهر خوب و راحتی در پی دارد استفاده کرده اید. هم چنین چوب از جمله متریال سازگار با محیط زیست نیز می باشد. این ماده منبع تجدید پذیر محسوب می شود. استفاده از آن ها به اندازه استفاده از پلاستیک به محیط زیست آسیب نمی زند. بسیاری از کمپانی ها با قطع هر درخت، یک درخت جایگزین می کارند و جالب این جاست که این درخت ها زودتر از آن چه که مردم تصور می کنند رشد می کنند.

 

ویژگی های چوب مبلمان رستوران

مبلمان چوبی رستوران

از ویژگی های چوب که در هنگام ساخت مبلمان چوبی رستوران به آن ها توجه می شود، می توان به میزان سختی و مقاومت و رنگ چوب ها اشاره کرد. الگوهایی که در بافت آن ها وجود دارند نیز از جمله عواملی هستند که در انتخاب نوع چوب، به کار گرفته می شوند.

 

انتخاب بهترین مبلمان چوبی با توجه به سبک دکوراسیون رستوران

مبلمان چوبی رستوران

سبک کلاسیک
مبلمان چوبی تیره رنگ بهترین انتخاب برای سبک کلاسیک می باشد. برای چنین سبکی به دنبال چوب ماهون و گردو باشید. این نوع مبلمان علاوه بر این که باعث القای حس گرما به فضای رستوران می شود بسیار باشکوه می باشد. چوب های سخت تیره رنگ از طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند.

سبک مدرن
مبلمانی که از آن در طراحی سبک مدرن استفاده می شود، رنگ روشن تری نسبت به سبک کلاسیک دارد. چوب درخت سدر و کاج که هر دو از انواع چوب نرم به شمار می آیند، انتخاب های خوبی هستند. کم رنگ بودن چوب آن ها باعث می شود در طراحی هایی که در آن ها از رنگ روشن استفاده شده است، مورد استفاده قرار گیرند. اگر به دنبال انواع مستحکم تری از این چوب ها هستید می توانید از چوب درخت توس استفاده نمایید. استفاده از این چوب برای ساخت مبلمان هایی که در طراحی های مدرن استفاده می شوند، بسیار مناسب می باشد.

سبک بومی
برای چنین سبکی بهتر است از مبلمان های چوبی که ظاهر روستیک دارند استفاده کنید. مبلمان ساخته شده از چوب درخت کاج می تواند انتخاب خوبی برای این سبک از طراحی دکوراسیون رستوران باشد. در طراحی سبک بومی استفاده از اِلمان ها به شکل مشخص و حساب شده به هیچ عنوان معنا ندارد. برای چنین سبکی استفاده از وسایل آنتیک بسیار کارآمد می باشد. ارزش مبلمان چوبی آنتیک به چوبی که در ساخت آن استفاده شده است بستگی دارد. بد نیست بدانید ارزش چوبی که از آن در ساخت مبلمان استفاده می شود به الگوها، رنگ و سختی چوب بستگی دارد.

فضاهای بزرگ و کوچک
طراحی فضاهای بزرگ و کوچک رستوران هر کدام به نوعی ممکن است کمی سخت به نظر آید. بسیاری افراد از استفاده از مبلمان چوبی هراس دارند، چرا که بر این باورند این گونه مبلمان می تواند باعث شلوغ شدن فضای رستوران شود. با این حال چوب های نرم مانند چوب درخت کاج و توس بسیار سبک و مناسب می باشند. مبلمانی که در ساخت آن ها از این چوب ها استفاده شده است ظاهری طبیعی و به روز داشته و برای محیط های کوچک مناسب می باشند. چوب هایی مانند چوب درخت گردو و ماهونی برای فضاهای بزرگ و روشن مناسب هستند.

 

مراقبت از مبلمان چوبی رستوران

مبلمان چوبی رستوران

مبلمان چوبی را در فضای داخلی رستوران به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. تابش نور خورشید از پشت پنجره می تواند تا بالای ۱۴۰ درجه نیز برسد. این امر باعث می شود به مرور زمان رنگ مبلمان کم رنگ تر شده و به آن ها آسیب بزند. بر اثر تابش نور خورشید چوب خشک شده و این امر باعث ترک برداشتن آن می شود. از قرار دادن مبلمان چوبی در نزدیکی منبع گرما و یا دستگاه تهویه نیز خودداری کنید. چرا که این کار باعث خشکی چوب و ترک برداشتن آن می شود. برای ماه هایی از سال که خشکی هوا بیشتر می شود، بهتر است میزان رطوبت هوا را تامین کنید.
این امکان وجود دارد که از پولیش بر روی خراش ها و ترک های چوب استفاده نمایید. لازم است به یاد داشته باشید که از رنگ مناسبی برای پولیش کردن استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید: میز و صندلی رستوران سنتی

 

از قرار دادن مبلمان چوبی در نزدیکی منبع گرما و یا دستگاه تهویه نیز خودداری کنید. چرا که این کار باعث خشکی چوب و ترک برداشتن آن می شود.

 

مبلمان چوبی رستوران انواع مختلفی دارد. این تنوع در جنس چوب، رنگ و سبک مبلمان ها مشهود می باشد. انواع مختلف این مبلمان ها بسته به موارد ذکر شده قیمت های متنوعی دارند. این امکان برای شما وجود دارد که با توجه به فضای مورد نظر و میزان بودجه خود، انواع مناسبی از مبلمان چوبی را برای رستوران خود، خریداری نمایید.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستوران و کافی شاپ را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *