مقالات میز و صندلی چوبی رستوران, بلاگ

میز و صندلی رستوران سنتی

میز و صندلی رستوران سنتی
5/5 - (1 امتیاز)

میز و صندلی رستوران سنتی دارای سبک و طراحی متفاوتی از رستوران مدرن است و حتی می توان گفت که تاثیر پارامتر زیبایی مبلمان در رستوران های سنتی حتی بیشتر از رستوران های مدرن است زیرا بایستی از چهارچوب و قوانین خاص پیروی کند. اگر قصد راه اندازی سفره خانه و یا رستوران سنتی را دارید خواندن این مطلب به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب میز و صندلی رستورانی را برای فضای سالن خود داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

 

اگرچه می توان غذای سنتی و اصیل ایرانی را در یک رستوران مدرن سرو کرد، اما همیشه زمانی که قصد سرو غذای ایرانی دارید، حتما تمایل خواهید داشت که در فضایی با این حال و هوا قرار بگیرید.

 

 

دکوراسیون رستوران سنتی

میز و صندلی رستوران سنتی

کسانی که برای صرف غذا، رستوران سنتی را انتخاب می کنند، دوست دارند تا در فضایی کاملا متفاوت از سایر رستوران ها قرار گیرند، اگرچه می توان غذای سنتی و اصیل ایرانی را در یک رستوران مدرن سرو کرد، اما همیشه زمانی که قصد سرو غذای ایرانی دارید، حتما تمایل خواهید داشت که در فضایی با این حال و هوا قرار بگیرید. لذا معماری و طراحی داخلی رستوران سنتی بسیار حائز اهمیت است.

طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی هنوز هم بسیار محبوب و مورد پسند است و رستوران های شلوغ سنتی در طرح شهر خود گویای این محبوبیت است. در دکوراسیون رستوران های سنتی همه موارد از انتخاب میز و صندلی، رنگ، نورپردازی، متریال مصرفی، ظروف و موارد بسیار دیگر حتی سبک لباس پوشیدن کارکنان نیز متفاوت است.

یکی از تفاوت های بارز و مشخص در دیزاین رستوران ایرانی با رستوران مدرن انتخاب میز و صندلی های آن است. نام رستوران سنتی بازگو کننده فضایی از معماری ایرانی برای ایجاد لحظه های آرامش بخش است. به همین دلیل است که مبلمان مخصوص غذاخوری های سنتی به گونه ای طراحی شده اند که فضایی راحت را برای میهمانان فراهم می کند تا علاوه بر سرو غذا ساعاتی را نیز به استراحت بپردازند.

 

بیشتر بدانید: چگونه مناسب ترین میز رستورانی را انتخاب کنیم؟

 

انواع طراحی میز و صندلی رستوران سنتی

میز و صندلی مخصوص سفره خانه ها و رستوران های سنتی معمولا به دو حالت دیده می شود:

طراحی به صورت تخت

میز و صندلی رستوران سنتی

این مدل مبلمان تنها در رستوران های سنتی دیده می شود. محبوبیت آن ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد که از دیر باز در حیاط خانه های خود تختی را برای استراحت و تجمع های خانوادگی قرار میدادند. با گسترش زندگی شهری و کوچک شدن منازل و حذف خانه های ویلایی متاسفانه لذت نشستن روی این تخت ها از زندگی همگان حذف شده است اما استفاده از آنها همچنان در رستوران ها ، چایخانه ها و سفره خانه ها ادامه دارد. نشستن روی این تخت ها حس نوستالژیک غذا خوردن روی زمین و مهمتر از همه آسایش را به شما القا می کند. راحتی بیشتر تخت ها نسبت به میز و صندلی باعث می شود تا در سالن های غذاخوری سنتی اغلب مردم بعد از صرف غذای تمایل به ماندن بیشتر برای صرف چای بعد از غذا و استراحت داشته باشند. یکی از دلایل ازدحام همیشگی جمعیت در رستوران های سنتی می تواند همین مسئله باشد.

طراحی به صورت میز و صندلی

میز و صندلی رستوران سنتی

اگر دقت کرده باشید در غذاخوری های سنتی علاوه بر تخت، تعدادی میز و صندلی نیز بطور پراکنده میان تخت ها قرار داده شده است. علت آن این است که در هر صورت ممکن است برخی از افراد تمایلی به نشستن روی تخت را نداشته باشند. چون به هر حال غذا خوردن روی تخت مشابه غذا خوردن روی زمین است که ممکن است برای همگان و به خصوص افراد سالمند راحت نباشد. میز و صندلی هایی که برای این منظور نیز استفاده می شوند نیز برخلاف فضاهای مدرن کوچک هستند. این مدل صندلی های کوچک بویژه در کافی شاپ های سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مشخصه بارز میز و صندلی های رستوران سنتی، جنس چوبی آنها است که زیبایی طبیعی بیشتری را به همراه دارد و حس صمیمیت و گرمای بیشتری را به محیط القا می کند.

 

جنس میز و صندلی

اگر چه هم تخت و هم میز و صندلی رستوران سنتی را می توان با جنس فلزی تولید کرد اما مشخصه بارز میز و صندلی های رستوران سنتی، جنس چوبی آنها است که زیبایی طبیعی بیشتری را به همراه دارد و حس صمیمیت و گرمای بیشتری را به محیط القا می کند. از طرفی چوب اولین و قدیمی ترین متریال مصرفی در معماری ایران بوده است لذا استفاده از میز و صندلی های چوبی از الزامات یکی رستوران سنتی است.

 

ابعاد میز و صندلی رستوران سنتی

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

تخت های سنتی معمولا ابعاد بزرگ با ارتفاع کمی را دارند. بزرگ بودن تخت ها باعث می شود تا امکان دورهمی های خانوادگی فراهم شده و ارتفاع کم نیز امکان نشست و برخاست روی تخت را آسان تر می سازد. در مورد میز و صندلی ها نیز اندازه ها استاندارد بوده اما بطور کلی ابعاد کوچکتری نسبت به مبلمان مدرن دارند.

 

بیشتر بدانید: مزایای خرید میز و صندلی کافی شاپ از تولید کننده

 

کلام آخر

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، یک رستوران سنتی دارای ویژگی های خاصی است، از نورپردازی گرفته تا چیدمان فضا، سبک تهیه غذا و یونیفرم کارکنان، حتی موسیقی که در این نوع رستوران ها پخش می شود هم بسیار مهم است. در فضای سنتی همه چیز باید دست به دست هم دهد تا محیطی متفاوت را ایجاد کند. از مشخصات بارز مبلمان سنتی طراحی به شکل تخت های بزرگ با ارتفاع کم و یا میز و صندلی های کوچک بصورت پراکنده در فضای رستوران است. جنس این نوع مبلمان حتما باید چوبی باشد. نکته مهم در انتخاب میز و صندلی سنتی توجه به جنس چوب آنهاست. از آنجاییکه میزان تردد و ازدحام جمعیت در رستوران های سنتی معمولا بالا است بنابراین دوام و استحکام و کیفیت ساخت آنها اهمیت بسیاری دارد.

میز و صندلی رستوران سنتی

عاج تولید کننده انواع میز و صندلی های رستورانی کافی شاپ هتلی و فست فودی است. مبلمان مخصوص رستوران های سنتی یکی از محصولات ویژه عاج بوده که بنا به سفارش متیر در طرح، ابعاد و رنگ دلخواه مشتری ساخته می شود. چوب مصرفی در تولید تمامی محصولات عاج از نوع چوب روسی یا نراد است که از دوام و مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و فشارهای مکانیکی برخوردار است. سفارش شما در عاج در کوتاهترین زمان ممکن با بسته بندی ایمن و گارانتی 18 ماهه تحویل داده می شود که در کنار قیمت های بی واسطه و منصفانه بهترین انتخاب برای تامین میز و صندلی رستوران سنتی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *