بلاگ, مقالات میز و صندلی چوبی رستوران

انتخاب صندلی مناسب برای رستوران

میز و صندلی چوبی کمجا
Rate this post

انتخاب صندلی مناسب برای رستوران یکی از موارد ضروری برای این مکان عمومی است. وجود صندلی راحت و هماهنگ با سبک و دکوراسیون محیط سبب رضایت مشتریان می شود و در نتیجه در موفقیت کسب و کار شما تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله قصد داریم به نکاتی برای تهیه میز و صندلی چوبی برای مکان های عمومی مانند هتل ها، کافی شاپ ها، رستوران ها و غیره اشاره کنیم.

 

برای انتخاب صندلی ملاک فقط زیبایی ظاهر نیست بلکه راحت بودن آن هنگام نشستن یکی دیگر از فاکتور های مهم برای انتخاب صندلی مناسب است.

 

بیشتر بدانید: ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران

 

اهمیت صندلی مناسب برای رستوران

صندلی مناسب برای رستوران

 

امروزه با توجه به اینکه تعداد رستوران ها و کافی شاپ ها زیاد شده است. طراحی و دیزاین صندلی برای جذب مشتریان از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. صندلی اولین وسیله در ارتباط با مشتری در این گونه مکان ها است و بسیاری از مشتریان به راحتی صندلی و دیزاین آن توجه خاصی دارند. در نتیجه اگر مشتری از بودن و نشستن در محیط رستوران شما لذت ببرد وقت بیشتری را در آن میگذارند و همراهان بیشتری نیز با خود به رستوران شما می آورد.

در ضمن باید توجه داشت که تنها معیار برای انتخاب صندلی فقط زیبایی ظاهر نیست بلکه راحت بودن آن هنگام نشستن یکی دیگر از فاکتور های مهم برای انتخاب صندلی مناسب است پس توصیه می شود به جنس و ساختار آن برای راحتی مشتریان توجه ویژه داشته باشید. برای انتخاب صندلی مناسب برای کسب و کارتان باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه مطلب به آنها اشاره میکنیم.

 

صندلی مناسب برای رستوران بر اساس نوع مشتریان

صندلی مناسب برای رستوران

اولین و مهمترین نکته در انتخاب صندلی توجه به نوع مشتریان است. قطعا مشتریان یک رستوران جاده ای یا تفرجگاهی با مشتریان یک کافه کتاب متفاوت هستند و یا اقتضائات رستوران یا کافی شاپ یک هتل بزرگ با یک کافه دانشجویی متفاوت است. حتی در برخی رستوران ها دیده می شود که دارای یک بخش vip جداگانه هستند که دارای مبلمانی یا صندلی هایی متفاوت با بخش عمومی رستوران است. پس حتما به سلایق مشتریان و ضروریات محیط در هنگام تهیه صندلی مناسب توجه داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از صندلی بدون پشتی برای فست فود گزینه مناسب تری است اما برای رستوران هایی که هر از گاهی میزبان برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف هستند داشتن صندلی پشتی دار مناسب تر است.

 

صندلی مناسب برای رستوران بر اساس نوع جنس

صندلی مناسب برای رستوران

در ساخت صندلی های رستورانی از متریال های مختلفی از جمله پلاستیک، چوب، ام دی اف، بامبو، فلز و … استفاده می شود. برای انتخاب جنس و رنگ صندلی باید به موارد موثر مانند دکوراسیون، شرایط روشنایی و وضعیت آب و هوا توجه کنید. به عنوان مثال وجود صندلی های چوبی حس گرمی برای محیط ایجاد می کند در صورتی که صندلی های فلزی نشانگر محیطی سرد، خشک و رسمی است. البته بعضی صندلی های تلفیقی از دو محیط را برای افراد ایجاد می کند.

 

ارتفاع، وزن و سایز مناسب برای صندلی

صندلی مناسب برای رستوران

 

ارتفاع صندلی حتما باید بر اساس راحتی و قابلیت استفاده برای مشتری انتخاب شود. به عنوان مثال انتخاب صندلی با پایه بسیار بلند مناسب برای یک مکان عمومی مانند رستوران نیست و باعث عدم راحتی مشتری می شود. پس در نتیجه انتخاب صندلی با پایه متوسط گزینه بهتری برای رستوران است.

 

هماهنگی صندلی با دکوراسیون و کفپوش

صندلی مناسب برای رستوران

 

قطعا یک صندلی مناسب صندلی است که از نظر سنتی و یا مدر بودن با محیط همخوانی داشته باشد. در ضمن وجود ویژگی هایی مانند طرح و رنگ آنها باید در تناسب با دیگر اجزا محیط بوده تا بتوان میزان هماهنگی را افزایش داد.

از جمله موارد دیگر می توان به روانشناسی رنگ ها اشاره کرد که در یک محیط عمومی مثل رستوران استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز و زرد در افزایش اشتها افراد تاثیر گذار است و رنگ های آرامبخش مانند آبی از اشتهای افراد می کاهد.

دیگر در رابطه با انتخاب صندلی بر اساس نوع کفپوش است. که معمولا در رستوران ها از کفپوش های چوبی، سرامیکی و یا فرشی استفاده می شود که باید برای جلوگیری از ایجاد صدای ناهنجار و اصطکاک، بر اساس جنس کفپوش صندلی مورد نظر را تهیه کرد یا در زیر آن زیر پایه ای مناسب قرار داد.

 

 

استفاده از صندلی بدون پشتی برای فست فود رستوران ها و صندلی پشتی دار برای رستوران هایی که هر از گاهی میزبان برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف هستند، مناسب است.

 

نتیجه گیری

انتخاب صندلی برای مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها، فست فود ها، هتل ها و رستوران ها از موارد ضروری به حساب می آید. از جمله مواردی که هنگام انتخاب باید به آن دقت کنید سلیقه مشتریانی که به رستوران شما رفت و آمد می کنند، جنس صندلی، ارتفاع آن، وزن و سایز و هماهنگی صندلی با دکوراسیون و کفپوش اشاره کرد.

گروه تولیدی عاج سازنده میز و صندلی های چوبی باکیفیت و بادوام برای استفاده در منازل و یا مکان های عمومی مانند کافه ها، رستوران ها و غیره است. شما می توانید برای تهیه میز و صندلی مناسب با کسب و کار خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *