بلاگ

انتخاب درست میز ناهارخوری متناسب با شما

انتخاب درست میز ناهارخوری متناسب با شما
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب میز ناهارخوری متناسب با شما اصلا کار سختی نیست بلکه تنها کافی است با کمی دقت و وسواس تمامی شرایط برای خرید یک میز ناهارخوری مناسب را در نظر داشته باشید. هنگام خرید میز و صندلی چوبی این که کدام مدل میز ناهارخوری را انتخاب کنید بسیار مهم است، چرا که این وسیله بیشتر از مبلمان منزل کاربرد دارد، بنابراین نباید در انتخاب آن عجله کرد.

میز ناهارخوری با انواع اشکال و جنس های گوناگون در بازار عرضه می شوند که برای فضاهایی با سبک‌های متفاوت طراحی شده‌اند. پیش از آن که برای خرید یک میز ناهارخوری مناسب اقدام کنید، باید به نکاتی مانند فضای مورد استفاده، جنس میز و متناسب بودن آن با دکوراسیون سایر قسمت های منزل توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

بیشتر بدانید: میز ناهارخوری تاشو آری یا خیر؟

در ساخت میز ناهارخوری با سبک روستایی از چوب های بدون رنگ در شکل های طبیعی استفاده می شود که بوسیله حکاکی با دست برروی آن ها، حس بودن در دل طبیعت و کلبه های چوبی را به فرد انتقال می دهد.

توجه به سبک های متفاوت در انتخاب میز ناهارخوری متناسب با شما

 توجه به سبک های متفاوت در انتخاب میز ناهارخوری متناسب با شما
1) سبک سنتی

یکی از معروف ترین و شایع ترین سبک ها در میزهای ناهارخوری قطعا سبک سنتی است. غالبا این سبک از میز ناهارخوری با حکاکی برروی چوب دارای ساختاری دقیق با قرینه هایی باعظمت است که سبب شده است این نوع سبک باشکوه و قدرتمند جلوه کند.

2) سبک مدرن
میز ناهارخوری با سبک مدرن در قرن بیستم با ترکیبی از ابزار و زیبایی شناسی، خطوط تمیز، زوایای تیز و فرورفتگی خاص سطوح پا به عرصه گذاشت.

3) سبک روستایی
در ساخت میز ناهارخوری با سبک روستایی از چوب های بدون رنگ در شکل های طبیعی استفاده می شود که بوسیله حکاکی با دست برروی آن ها، حس بودن در دل طبیعت و کلبه های چوبی را به فرد انتقال می دهد.

4) سبک صنعتی
میزهای ناهارخوری با سبک صنعتی بیشتر شبیه به ابزارآلات کارخانه ها می باشند که با نگاهی هدفمند با فلزهای برهنه و اجسام چوبی طراحی شده اند.

5) سبک معاصر
در طراحی میز ناهارخوری با سبک معاصر تمرکز بر سادگی، کاربری و بدون زرق و برق غیر ضروری بوده و به لحاظ معنایی جلوه گر زندگی معاصر است. میزناهارخوری در این سبک می تواند با هر شکل و جنسی تولید شود.

توجه به اندازه مناسب در انتخاب میزناهارخوری متناسب با شما

توجه به اندازه مناسب در انتخاب میزناهارخوری متناسب با شما
1) سعی کنید فاصله ی 24 سانتی متری بین میز و دیوار را رعایت کنید تا افراد به سهولت بتوانند برروی صندلی نشسته و یا از روی آن بلند شوند.
2) چنانچه افراد بخواهند به پشت میز بروند، فاصله ی بین میز و دیوار را 38 سانتی متر در نظر بگیرید.
3) برای این که آرنج افرادی که دور میز نشسته اند هنگام غذا خوردن به یکدیگر برخورد نکند، فاصله ی صندلی ها از هم باید 24 سانتی متر باشد.
4) عرض میزهای ناهارخوری حداکثر باید 48 سانتی متر باشد، چرا که هر چه فضا بزرگتر باشد دسترسی به وسایل روی میز و همچنین صحبت کردن برای افراد سخت تر است.
5) در مقابل حداقل عرض میز باید ۳۶ سانتی‌متر در نظر گرفته شود تا آنجا که فضای کافی برای قرار دادن غذا در وسط میز باقی بماند و افراد بتوانند به آسانی به غذا دسترسی داشته باشند.

توجه به مدل در انتخاب میز ناهارخوری متناسب با شما

توجه به مدل در انتخاب میز ناهارخوری متناسب با شما
1) میز ناهارخوری مستطیل
از شایع ترین و محبوب ترین انواع میزهای ناهارخوری که در بازار عرضه می شوند می توان میزهای مستطیلی شکل را نام برد. غالبا این مدل میز ناهارخوری از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است، چرا که در ساخت آن ها قسمت تاشویی قرار گرفته که با باز کردن آن می توان طول میز را افزایش داد.

2) میز ناهارخوری مربع
میز ناهار خوری مربعی شکل دارای ساده ترین نوع طراحی است و برای فضاهای مربعی شکل می تواند بهترین گزینه باشد. انتخاب این مدل میز هنگامی که تعداد میهمانان شما کم است می تواند بسیار هوشمندانه باشد، چرا که میزهای بزرگ فضای زیادی از منزل شما را به خود اختصاص خواهند داد.

3) میز ناهارخوری گرد
برای اتاق های با متراژ کم انتخاب میز ناهارخوری گرد بسیار پرکاربرد است. از آنجایی که در میزهای دایره‌ای شکل می توان موقعیت صندلی ها را به آسانی تغییر داد و فضای صمیمی برای افراد فراهم کرد، در دورهمی های کوچک می تواند یک انتخاب ایده آل بشمار رود.

4) میز ناهارخوری بیضی
در واقع یکی دیگر از مدل های محبوب و پرطرفدار در بین انواع مدل های میز ناهارخوری، میزهای بیضی شکل است که همانند میزهای دایره ای شکل دارای سطح منحنی است ولی فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بدانید: میز ناهار خوری چی بخرم

میز ناهار خوری مربعی شکل دارای ساده ترین نوع طراحی است و برای فضاهای مربعی شکل می تواند بهترین گزینه باشد.

یکی از ضروری ترین نیازهای هر منزل میز ناهارخوری می‌باشد. گروه تولیدی عاج با توجه به نیاز شما، اقدام به طراحی و تولید انواع مدل میز ناهارخوری چوبی کرده است که علاوه بر متنوع بودن از جنس و کیفیت بالایی برخوردار است.

چوب مورد استفاده در این مجموعه، نراد روس می باشد. یکی از مهم ترین مزیت آن، سبک بودن این نوع چوب، حمل و نقل آسان و دوام بالای آن می باشد، که این شرایط مخصوصا برای افرادی که دائم مستقل نیستند یک امتیاز خیلی خوب محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *