بلاگ

انواع رنگ چوب مبلمان راحتی

انواع رنگ چوب
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از موارد اصلی که اهمیت زیادی در شکل و ظاهر مبلمان دارد؛ انواع رنگ چوب مبلمان راحتی است. برای هر نوع سبک مبلمانی رنگ های خاصی از چوب مورد استفاده قرار می گیرد.

دانستن اطلاعاتی اینچنینی حتما به شما در خرید بهتر مبلمان راحتی کمک خواهد کرد. این مطلب به انواع رنگ چوب مبلمان می پردازد و توضیح می دهد که چه رنگ هایی برای چوب مبلمان وجود دارند و برای هر رنگ چوب چه پارچه ای  مناسب است. با ما همراه باشید.

رنگ چوب

بیشتر بدانید:رنگ مناسب برای مبلمان راحتی

عوامل موثر بر کیفیت رنگ چوب مبلمان راحتی

  1. کیفیت چوب: کیفیت چوب نقش زیادی در بهتر دیده شدن رنگ دارد. چوب راش گرجستان یکی از چوب­ هایی است که در انواع میز و صندلی چوبی و همچنین مبلمان استفاده میشود و  برای تاثیر رنگ خوب پیشنهاد می­ گردد.
  2. دقت رنگ­ کار چوب: هرچه زمان و دقت بیشتری برای رنگ کردن چوب خرج شود، خروجی کار کاملاً نتیجه­ ی مطلوب­تری خواهد داشت.
  3. کیفیت مواد اولیه: انواع رنگها در بازار با برند­ های داخلی و خارجی به فروش می­رسد که از بین آنها ، رنگ هایی که کیفیت بالاتری دارند وقتی مورد استفاده قرار بگیرند کیفیت کار هم بالاتر می رود.

رنگ چوب

انواع رنگ چوب مبلمان راحتی

  • رنگ چوب قهوه ای

رنگ قهوه ای رنگی گرم و اصیلی است و می توان از آن برای هر نوع سبک مبلمانی استفاده کرد. هم در مبل های استیل کلاسیک  و هم در مبل های راحتی و مدرن به خوبی خود را نشان می دهد. رنگ قهوه ای طیف گسترده ای از قهوه ای ها را مانند رنگ چوب، قهوه ای های روشن، نسکافه ای، بلوطی، گردویی، قهوه ای سوخته و غیره …را شامل می شود.

رنگ های کرم و شیری گرفته تا بعضی آبی های سیر، بنفش سیر و رنگ های پخته دیگر به خوبی با مبل گردویی هماهنگ می شوند. در مبلمان با رنگ چوب قهوه ای تیره هم رنگ های گرم مانند قهوه ای، کرم، طلایی بهترین پارچه هایی هستند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

  • رنگ چوب طلایی

بسیاری از مبلمان استیل با طراحی منبت کاری شده از این رنگ استفاده شده و جلوه خاصی را نیز به آن بخشیده است. رنگ طلایی نمادی از قدرت و ثروت است، به همین علت مبل های گران قیمت را با این رنگ نقاشی می کنند تا به ارزش بصری آنها افزوده شود.

بهترین رنگ پارچه برای رنگ چوب طلایی در مبلمان استیل، پارچه هایی است که دارای بافت های طلایی رنگ در خود هستند. برای مثال پارچه های کرمی   که دارای طرح های طلایی هستند. پارچه های آبی رنگ، صورتی، سبز سدری، قهوه ای تیره، و یا زرشکی به صورت ساده و یا طرح دار برای استفاده بر روی مبلی با رنگ چوب طلایی مناسب خواهد بود.

  • رنگ چوب بژ

این رنگ ترکیبی از طلایی و کرم، کمی سبز و خاکستری است؛ و به طرز زیبا و چشم نوازی در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه مبلمان استیل از این رنگ استقبال می کند، اما از رنگ بژ در مبل هایی با سبک های مدرن تر هم استفاده می شود.

رنگ بژ رنگی متعادل و آرام است، نه براقی و درخشندگی رنگ طلایی را دارد و نه خنثی بودن خاکستری را. بنابراین اگر به دنبال حد وسطی از این رنگ ها هستید، بژ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. رنگ چوب بژ با پارچه هایی به رنگ های خاکستری، صورتی، سفید، قهوه ای، طلایی، آبی و سبز هماهنگی عالی داشته و نتیجه خوبی برایتان خواهد داشت.

در مبلمانی به رنگ چوب سفید از پارچه هایی به همین رنگ هم برای روکش مبل استفاده می شود. این پارچه ها می توانند به صورت ساده و یا طرح دار در مبلی با رنگ چوب سفید بکار رفته باشند

  • رنگ چوب شامپاینی

این رنگ چوب چند سالی است که وارد صنعت مبلمان ایران شده و در همین سال ها هم عده زیادی طرفدار آن شده اند. رنگ شامپاینی که درون خود کمی صورتی دارد، رنگی خاص و منحصر به فرد محسوب می شود و لطافت و ملایمت ویژه ای به چیدمان خانه تان می بخشد.

این رنگ ترکیبی از کرم و طلایی و کمی صورتی است و با پارچه هایی با همین رنگ ها و همچنین برخی آبی های روشن و سیر متناسب خواهد بود.

  • رنگ چوب زرشکی یا ماهگونی

از رنگ زرشکی هم چند سالی است که در مبلمان و خصوصا در مبل های کلاسیک استفاده می شود. اگر به دنبال رنگی تیره و خاص برای چوب مبلمان بودید و علاقه ای به طیف رنگ های تیره قهوه ای نداشتید، رنگ چوب زرشکی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

به دلیل اینکه رنگ زرشکی با دیگر رنگ ها به سختی هماهنگ می شود، در صورت خریداری مبلی با این رنگ چوب باید به رنگ دیگر وسایل خود توجه ویژه ای نشان دهید تا دکوراسیون خانه تان شلوغ و آشفته به نظر نرسد. رنگ چوب زرشکی با پارچه هایی به رنگ های کرم و زرشکی هماهنگی خوبی ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: مزایای خرید مستقیم مبل راحتی از تولیدکننده

انواع رنگ چوب مبل راحتی

  • رنگ چوب سفید

این رنگ از آن دسته رنگ هایی است که هم در سبک کلاسیک و هم مدرن استفاده میشود. در مبل های استیل رنگ های سفید، شیری یا استخوانی به صورت ساده و یا همراه با رنگ طلایی زیبایی بیشتری را به مبلمان می بخشد. در مبلمانی به رنگ چوب سفید از پارچه هایی به همین رنگ هم برای روکش مبل استفاده می شود. این پارچه ها می توانند به صورت ساده و یا طرح دار در مبلی با رنگ چوب سفید بکار رفته باشند.

رنگ های تیره تر و رنگی تر مانند بنفش ، زرشکی ، سبز و غیره …. زیبایی چندانی در این مبلمان نخواهند داشت. اگر دوست داشتید پارچه مبل تان کمی رنگی باشد می توانید از پارچه هایی با زمینه سفید، کرم و یا شیری با طرح هایی به رنگ روشن مانند طلایی، قهوه ای خیلی روشن، سبز سدری روشن، و یا هر طیف رنگی روشن استفاده نمایید.

گروه تولیدی عاج تولید کننده انواع مبلمان راحتی با بهترین کیفیت و متریال می باشد. تمامی محصولات تمام چوب بوده و انواع رنگ چوب مبلمان به انتخاب مشتریان عزیز قابل سفارش خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *