بلاگ, مقالات میز و صندلی چوبی رستوران

انواع صندلی چوبی

انواع صندلی چوبی
5/5 - (1 امتیاز)

صندلی های چوبی دارای ظاهری کلاسیک با زیبایی و با ظرافت ساخته شده اند از این رو افراد بسیاری خواهان این نوع صندلی ها هستند.

به طور کلی چوب همواره به عنوان یک ماتریال کامل و بی نقص شناخته شده که هیچ وقت از مد نمی افتد. علاوه بر این موارد همانطور که اشاره شد انواع صندلی چوبی برای محیط زیبای کلاسیک و دکوراسیون خاص را خلق می ‌کند.

کاربرد انواع صندلی چوبی

صندلی چوبی یکی از پر کاربرد ترین وسایل دکوراسیون منزل است. البته انواع صندلی چوبی اگرچه بر زیبایی منزل افزوده و ظاهری شیک برای آن به ارمغان می آورد، اما باید بر اساس نیاز و کاربرد آن در دکوراسیون منزل انتخاب شود.

از همین رو از صندلی های چوبی مختلفی می توان در دکوراسیون خانه استفاده کرد؛ مهمترین و پرطرفدارترین مدل های صندلی چوبی در دکوراسیون داخلی شامل مدل هایی همچون صندلی‌ های ناهارخوری، انواع مدل های صندلی راحتی یا صندلی راک و  همچنین انواع مدل های صندلی آشپزخانه یا صندلی اپن می شود.

بیشتر بدانید: میز و صندلی چوبی مناسب بالکن

کاربرد انواع صندلی چوبی

انواع صندلی چوبی؛ صندلی اپن

صندلی اپن یکی از مهمترین انواع صندلی چوبی است؛ نوع چوبی این صندلی ها ممکن است به صورت تک پایه، سه پایه و چهار پایه طراحی شوند .صندلی های کانتر یا اوپن می ‌توانند در دو مدل با دسته یا بدون دسته ساخته شوند. به طور کلی نشستن بر روی صندلی های دسته دار راحت تر است و استفاده از آن به خصوص برای کودکان مناسب تر است.

صندلی های دسته دار معمولاً دارای سبک کلاسیک هستند و صندلی های بدون دسته برای دکوراسیون های مدرن و امروزی همخوانی بیشتری دارند. این نوع صندلی ها در انواع مدل های ساده، منبت کاری شده و با توجه به ارتفاع اپن و رنگ آن در بازار عرضه می شوند.

میز و صندلی چوبی نهارخوری

انواع مختلف صندلی چوبی؛ صندلی راک

صندلی راک که با عنوان صندلی گهواره‌ای یا صندلی ننویی نیز شناخته می شود، نوعی از انواع صندلی چوبی است است که دو غلتانک دارد. این غلتانک ها به پایین پایه‌ های صندلی متصل شده‌ و پایه ‌های جلویی و عقبی را به یکدیگر متصل می ‌کنند.

غلتانک‌ ها در صندلی چوبی راک تنها در دو نقطه با زمین در تماس هستند و به فردی که روی صندلی نشسته قابلیت تاب خوردن به عقب و جلو را می ‌دهند از همین رو به این صندلی ها گهواره ای نیز گفته می شود. صندلی های راک اغلب از چوب ساخته شده و برخی از آن ها قابلیت تاشو نیز دارند.

 

میز و صندلی چوبی نهارخوری

میز و صندلی چوبی ناهارخوری یکی دیگر از انواع صندلی چوبی و مدل های میز ناهارخوری است که هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه نیز طرفداران خاص خود را دارد. در واقع قدیمی‌ترین نوع میزهای ناهارخوری هم از جنس چوب هستند. افراد زیادی در منازل خود از آن استفاده می کنند.

انواع صندلی چوبی از لحاظ تکیه گاه و جنس نشیمن

به طور کلی صندلی های چوبی از لحاظ تکیه گاه به دو دسته تکیه دار و بدون تکیه تقسیم بندی می شوند. صندلی های بدون تکیه گاه عموماً ظاهری مکعبی شکل دارند، چهارپایه هستند و اندازه آن ها نیز کوچک تر است.

در مقابل صندلی های چوبی دارای تکیه گاه می توانند به صورت پایه اسکی یا مشبک طراحی شوند.

ویژگی انواع صندلی چوبی در عاج صندلی

انواع صندلی های چوبی تولید عاج صندلی در رنگ های عسلی، گردویی، ونگه یا سفارشی به انتخاب مشتری موجود است. این صندلی ها با گارانتی 18 ماهه عرضه شده و بسیار با دوام و دارای استحکام بالا است.

ویژگی انواع صندلی چوبی در عاج صندلی

چوب به کار رفته در صندلی های چوبی عاج صندلی از جنس چوب روسی (چوب نراد) بوده که در برابر حرارت، رطوبت
و همچنین رشد کپک و موریانه مقاومت دارد و در نتیجه با مناطق دارای رطوبت بالا و آب و هوای شرجی نیز سازگار خواهد بود.

گفتنی است که انواع صندلی چوبی در مدل های نرده ای، پایه اسکی، صندلی های پایه ساده، پایه بلند، صندلی های بدون پشتی و همچنین نیمکت های چوبی عرضه می شود.

بیشتر بدانید: مقایسه میز و صندلی چوبی با ام دی اف

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره انواع صندلی چوبی صحبت شود. همچنین از مزایای صندلی های تولید عاج صندلی نیز صحبت شد.

گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها با ما شماره های موجود در سایت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *