بلاگ

مبل راحتی پارچه ای بهتر است یا چرم؟

تفاوت مبل راحتی پارچه ای با چرم
4.3/5 - (3 امتیاز)

در این مطلب از مجله عاج تفاوت مبل راحتی پارچه‌ای با چرم را از زوایای مختلف بررسی کرده ایم.

به این دلیل که در مبل های راحتی تمام پارچه، قسمت اعظم ساختار مبلمان و در مواردی تمامی اسکلت با روکش پوشانده می‌شود بنابراین جنس روکش از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای روکش مبل راحتی تمام پارچه می توان از چرم و یا پارچه های مخصوص مبلمان استفاده کرد اما کدام یک از این دو گزینه بهتر است؟ این سوال یکی از پر تکرار ترین پرسش های مشتریان عاج در هنگام سفارش مبل راحتی تمام پارچه است.

ما نیز طبق بازخورد مشتریان و تجربه های خود می‌خواهیم به مقایسه این دو نوع مبلمان بپردازیم.

بیشتر بدانید: انواع مبل راحتی تمام پارچه ای

دوام و ماندگاری مبلمان تمام پارچه ای نسبت به مدل های چرم بیشتر است زیرا چرم در گذر زمان پوسته پوسته می شود.

مقایسه مبل راحتی پارچه ای با چرم

مقایسه مبل راحتی پارچه ای با چرم

  1. راحتی
  2. دوام
  3. رنگ و طرح
  4. سهولت نگهداری و تمیز کردن
  5. تاثیر بر سلامت افراد
  6. زیبایی ظاهری

1. راحتی

راحتی مبلمان تمام پارچه معمولا به جنس روکش آنها بستگی دارد اما در مقایسه پارچه و چرم می‌توان گفت که مبلهای تمام پارچه ای احساس راحتی بیشتری را القا می نمایند.

زیرا پارچه در مقایسه با چرم لطیف تر، نرم تر و گرم تر می باشد اما چرم همانند روکش های صندلی خودرو در تابستان گرم و در زمستان سرد است. همچنین بافت چرم نسبت به پارچه سفت تر است.

2. تفاوت مبل راحتی پارچه ای با چرم به لحاظ دوام

تفاوت مبل راحتی پارچه ای با چرم به لحاظ دوام

دوام و ماندگاری مبلمان تمام پارچه ای نسبت به مدل های چرم بیشتر است. از این بابت که مبلمان چرم خیلی زود خش می خورد و در گذر زمان پوسته پوسته می شود.

از طرفی مبل های تمام پارچه ای با وجود آن که مقاومت کمتری در برابر لکه دارند اما امروزه پارچه‌ هایی تولید شده اند که همانند چرم به راحتی می‌توان لکه های ایجاد شده بر روی آنها را پاک کرد.

3. رنگ و طرح

مبلمان چرمی معمولا به لحاظ رنگ تنوع کمی داشته و فاقد طرح هستند. در صورتیکه پارچه می‌تواند به صورت طرحدار و آمیخته‌ای از رنگ‌ها و نقش و نگارهای مختلف باشد.

به این ترتیب به راحتی می توان مبلمان تمام پارچه را با توجه به تم و رنگ اصلی منزل خود انتخاب کنید و یا حتی پارچه مبلمان را با پرده و یا نشیمن گاه صندلی های میز ناهارخوری ست نمایید.

4. سهولت نگهداری و تمیز کردن

اگرچه دوام و ماندگاری پارچه در مقایسه با چرم بیشتر است اما سهولت نگهداری و تمیز کردن چرم بهتر از پارچه می باشد. با استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی می توان روکش مبل تمام چرم را را پاک کرد.

5. تاثیر بر سلامت افراد

برای افرادی که با مشکلات آلرژی دست و پنجه نرم می کنند مبلمان چرمی گزینه بهتری است. زیرا چرم برخلاف پارچه، گرد و غبار موجود در هوا و یا موی حیوانات خانگی را به خود جذب نمی کند.

6. زیبایی منحصر بفرد

مبلمان راحتی تمام پارچه تنوع بیشتری به لحاظ شکل، طرح و رنگ روکش دارند اما ظاهر مبلمان چرمی منحصر بفردتر است. به خصوص برای افرادی که به دکوراسیون های مدرن و امروزی علاقه‌مند هستند یک گزینه ایده‌آل محسوب می شود.

۷. تفاوت مبل راحتی پارچه ای با چرم به لحاظ دوام قیمت

تفاوت مبل راحتی پارچه ای با چرم به لحاظ دوام قیمت

به لحاظ قیمت مبلمان چرمی گرانتر از مبلمان تمام پارچه هستند و ارزان بودن روکش های پارچه ای یکی از مزایای اصلی خرید مبل راحتی تمام پارچه است.

گروه تولیدی عاج به طور اختصاصی کلیه ملزومات چوبی مورد نیاز برای سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب را تولید می کند.

گروه تولیدی عاج

تفاوت مبل راحتی پارچه ای با چرم

با توجه به موارد بررسی شده می‌توان گفت که پاسخ مشخصی برای سوال مطرح شده در این مقاله وجود ندارد.

در واقع افراد بایستی با توجه به دکوراسیون منزل خود و ویژگی های مثبت و منفی هر نوع مبلمان بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند.

گروه تولیدی عاج به طور اختصاصی کلیه ملزومات چوبی مورد نیاز برای سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب را تولید می کند.

یکی از محصولات اصلی عاج مبل راحتی تمام پارچه است که برای منظور از چوب روسی و تجهیزات ساخت پیشرفته در کنار روکش، یراق آلات و سایر متعلقات استاندارد استفاده می نماید.

مزایای محصولات عاج طراحی های کم جا و خلاقانه است که آنها را تبدیل به گزینه های مناسب و کاربردی برای آپارتمان ها و خانه های کوچک می سازد.

شما می توانید در صورت تمایل به اطلاع از قیمت ها و شرایط سفارش با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *