بلاگ

خرید صندلی چوبی برای میز تحریر

Rate this post

یک میز تحریر یا میز مطالعه برای کسانی که برای مدت زمان طولانی با لپ‌تاپ کار می‌کنند یا کتاب می‌خوانند، لازم و مفید است؛ البته یک صندلی و میز تحریر استاندارد! از این رو باید در خرید صندلی چوبی برای میز تحریر بسیار دقت کرد.

مدل‌های مختلفی برای میز تحریر چوبی وجود دارد و این وسایل معمولاً جای کمی را در اتاق پر می‌کنند؛ به طور کلی دست شما برای خرید میز تحریر باز است زیرا حتیاگر فضای کافی در اتاق نداشته باشید، می‌توانید از میزهای کم‌حجم و قابل تاشو یا میزهای روی زمین استفاده کنید.

میزهای تحریر هم برای کارهای اداری مناسب هستند و هم کارهای روزانه از این رو می‌توانید به راحتی از آن ها به عنوان میز لپ‌تاپ و کامپیوتر هم بهره ببرید. این میزها معمولا دارای قفسه و کشو برای گذاشتن کتاب، دفتر، اسناد یا وسایل شخصی دیگر هستند.

اما در مورد صندلی چطور؟ صندلی های چرمی، آهنی و چوبی اصلی ترین صندلی های میز تحریر هستند و در این مطلب نیز به نوع چوبی آن ها پرداخته ایم. همانطور که میز تحریرها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند، صندلی آن ها نیز رنگ بندی متفاوتی دارد. در ادامه بیشتر با عوامل مؤثر بر خرید صندلی چوبی برای میز تحریر آشنا خواهیم شد. 

عوامل مهم در خرید صندلی چوبی برای میز تحریر

اندازه و ارتفاع دو عامل مهم در خرید صندلی چوبی برای میز تحریر به شمار می روند. این میزها باید متناسب با فضای قرارگیری آن باشند به خصوص که اگر متراژ منزل شما کم بوده و از این بابت دارای محدودیت باشید.

علاوه بر این ها، میز تحریر باید به قابلیت هایی چون کشو و قفسه برای دسته‌بندی و نظم و ترتیب دادن به کتاب‌ها، اسناد، مدارک، لوازم تحریر و غیره مجهز باشد.

از همین رو انواع میزهای تحریر پایه دار باشد، دیواری و تاشو وجود دارد؛ کنار این عوامل رنگ را نیز باید به عنوان دیگر عوامل مؤثر بر خرید صندلی چوبی برای میز تحریر در نظر گرفت.

خرید صندلی چوبی برای میز تحریر با ارتفاع مناسب

مناسب ترین ارتفاع برای میز تحریر

ارتفاع عاملی تاثیرگذار در خرید صندلی چوبی برای میز تحریر دارد. به طور کلی ارتفاع استاندارد میز تحریر بین ۷۳ تا ۷۷ سانتی‌متر است و هر نوع مدل صندلی چوبی میز تحریر نیز باید بر پایه همین ارتفاع باشد.

البته از آنجایی که ممکن است افراد دارای شرایط قدی و جسمانی متفاوتی داشته باشند، ارتفاع میز تحریر بایستی به اندازه‌ای باشد که گردن کاربر در هنگام قرارگیری پشت میز تحریر، بیشتر از ۲۰ درجه خم نشود.

ببینید: معرفی میز تحریر و میز کار چوبی عاج

انواع مدل میز تحریر

جهت خرید صندلی چوبی برای میز تحریر مدل های متفاوتی وجود دارد. انواع کلی میزهای تحریر به صورت زیر هستند:

  • دیواری و تاشو: این مدل میز ها به دیوار نصب می شوند و از طراحی های جمع و جور و در عین حال کاربردی برخوردار می باشند. زمانیکه شما نیاز به میز ندارید می توانید اهرم های زیر میز را به سمت دیوار حرکت داده و به این ترتیب میز تحریر را جمع کنید.
  • استاندارد: میز های استاندارد معمولاً ظاهری ساده، جمع و جور، زیبا و در عین حال کاربردی دارند. بستگی به نوع طراحی آنها ممکن است مجهز به کشو و قفسه باشند. معمولا وزن آنها سبک بوده و دارای ظاهری ساده، کلاسیک و انعطاف‌پذیر هستند.
  • میز منشی یا سکرتری: میز منشی یا سکرتری نوع دیگری از انواع میز تحریر ها با ارتفاع بلندتر نسبت به انواع معمولی است. بنابراین در خرید صندلی چوبی برای میز تحریر نوع منشی باید ارتفاع بلندتر را انتخاب کنید.
  • میز رول تاپ: میز رول تاپ با ظاهر جذاب و خاص خود گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به دکوراسیون های کلاسیکاست. وجه ممیزه این نوع میز آن است که از بالای کابینت یک پوشش تا روی میز رول می شود و به این ترتیب سطح کار را مخفی می‌کند.

جنس چوب مناسب برای صندلی و میز تحریر

چه جنس چوبی برای صندلی میز تحریر مناسب است؟

به هنگام خرید صندلی چوبی برای میز تحریر باید به جنس چوب استفاده شده در آن بسیار توجه داشته باشید. این چوب باید در برابر وزن و فشار مقاوم بوده و نسبت به عوامل محیطی نیز به سادگی آسیب پذیر نشود.

بهترین صندلی های میز تحریر از چوب روسی (چوب نراد) ساخته شده است که در برابر حرارت و رطوبت و رشد کپک و موریانه مقاومت داشته و برای مناطق با رطوبت بالا و آب و هوای شرجی نیز مناسب است.

صندلی مناسب برای میز تحریر کودک و نوجوان

نکات ذکر شده در مورد خرید صندلی چوبی برای میز تحریر در مورد میز تحریر کودک و نوجوان نیز صدق می کند. ارتفاع میز نوجوان بایستی به گونه ای باشد که هیچگونه فشاری به شانه ها و دستان وی وارد نکند.

معمولاً ارتفاع استاندارد میز تحریر نوجوانان بین ۱۱ تا ۱۴ سال ۷۱ سانتیمتر است. و برای گروه های سنی دیگر نیز ارتفاع به این صورت است:

  • کودکان 3 تا 4 سال: 46 سانتی‌متر
  • کودکان 4 تا 6 سال: 53 سانتی‌متر
  • کودکان 6 تا 8 سال: 59 سانتی‌متر
  • کودکان 8 تا 11 سال: 64 سانتی‌متر

انواع صندلی چوبی و میز تحریرهای عاج صندلی

میز تحریرهای چوبی عاج صندلی

شما می توانید برای داشتن بهترین خرید صندلی چوبی برای میز تحریر به عاج صندلی مراجعه کنید؛ اگر بخواهیم دو مدل از انواع میز تحریرها عاج را به شما معرفی کنیم، به میز تحریر تمام چوب مدل تسمه ای و میز تحریر ضربدری بر می خوریم.

ویژگی کلی این محصولات را در زیر می توان دید:

  • رنگ: خود رنگ، عسلی، گردویی، ونگه و یا سفارشی به انتخاب مشتری
  • جنس: چوب روسی (نراد یا کاج)
  • سبک و با جایجایی آسان
  • قابل سفارش در ابعاد دلخواه
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • با بسته بندی ایمن و تحویل در کوتاهترین زمان ممکن
  • گارانتی 18 ماهه
  • دوام و استحکام بالا

نکته پایانی

در این مطلب به خرید صندلی چوبی برای میز تحریر پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد برای این کار باید بیش از هرچیز ابعاد میز، ارتفاع آن، نوع میز و البته جنس چوب به کار رفته در صندلی را مد نظر قرار دهید.

شما می توانید برای خرید بهترین میز و صندلی تحریر به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *