بلاگ

انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک

5/5 - (1 امتیاز)

این روزها فضای ساختمان ها کوچک شده است و از این رو انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک یکی از دغدغه هایی است که افراد با آن مواجه می شوند.

انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک وابستگی بسیاری به عواملی نظیر فضا، سبک دکوراسیون و حتی اندازه کتاب ها دارد که در ادامه بیشتر به آن ها پرداخته ایم.

اندازه بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک

بی شک اصلی ترین عامل در انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک مربوط به فضای شماست. برای این منظور باید کتابخانه‌ای را انتخاب کنید که بتواند کتاب‌های شما را به خوبی جای دهد و نگه دارد، بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند.

برای مثال، می‌توانید از کتابخانه‌های دیواری، توکار، زاویه‌ای، گرد، مثلثی و غیره استفاده کنید. همچنین باید به فاصله بین کتابخانه و سایر وسایل اتاق مانند تخت، میز، کمد و… نیز دقت کنید.

بیشتر بدانید: مدل های کتابخانه چوبی ایستاده

اندازه بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک

سبک دکوراسیون و انتخاب کتابخانه

دیگر عامل تأثیرگذار بر انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک، نوع دکوراسیون این آپارتمان ها است. بر این اساس باید کتابخانه‌ای را انتخاب کنید که با رنگ، جنس، طرح و سبک دکوراسیون اتاق شما هماهنگ باشد.

به عنوان مثال، اگر اتاق شما سبک کلاسیک دارد، بهتر است از کتابخانه‌های چوبی با جزئیات زیبا و قدیمی استفاده کنید. اما اگر اتاق شما سبک مدرن دارد، می‌توانید از کتابخانه‌های ساده، شیک و رنگی استفاده کنید.

اهمیت نوع و تعداد کتاب‌ها در انتخاب کتابخانه

برای انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک باید نوع و تعداد کتابهایی که می خواهید در کتابخانه بگذارید را هم در نظر گبرید.

به عنوان مثال اگر کتاب‌های شما سنگین و بزرگ هستند، بهتر است از کتابخانه‌های محکم و مقاوم استفاده کنید. اما اگر کتاب‌های شما سبک و کوچک هستند، می‌توانید از کتابخانه‌های سبک و زیبا استفاده کنید.

در یک کتابخانه مناسب شما می توانید کتاب‌های خود را بر اساس موضوع، نویسنده، سال انتشار و غیره مرتب و دسته‌بندی کند.

مناسب ترین چوب برای تولید کتابخانه

کتابخانه باید از چوبی ساخته شود که مقاوم، زیبا و مناسب با بودجه و سلیقه افراد باشد. برخی از چوب‌هایی که برای ساخت کتابخانه استفاده می شوند عبارتند از:

  • چوب سخت :(hardwood) این نوع چوب ها از درختانی مانند گردو، بلوط، راش و گلابی تهیه شده و بسیار مقاوم، زیبا و با دوام هستند، هرچند که قیمت آن ها از سایر چوب ها گران‌تر است.
  • چوب نرم :(softwood) این نوع چوب از درختانی مانند کاج، صنوبر، سرو و بید تهیه می‌شود، سبک‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر بوده ولی مقاومت و دوام آن کمتر است.
  • چوب‌های مهندسی شده :(engineered woods) این نوع چوب از ترکیب چندین لایه چوب با استفاده از چسب و فشار تولید می‌شود. این چوب‌ها معمولا ارزان‌تر، همگن‌تر و کمتر از نظر زیبایی مورد توجه هستند. برخی از انواع این چوب‌ها عبارتند از MDF، HDF، پلی‌وود و ملامینه.

بنابراین در انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک باید بیش از هرچیز به جنس چوب توجه کنید و اگر کتابخانه ای با کیفیت می خواهید چوب با کیفیت همچون چوب راش یا نراد بهترین گزینه است.

مناسب ترین چوب برای تولید کتابخانه

تعداد طبقه و کشو

فضای کوچکتر آپارتمان، کتابخانه ای می طلبد که جای بیشتری برای نگهداری کتاب ها داشته باشد. برای این منظور تعداد طبقه و کشوی کتابخانه اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند.

در گروه عاج صندلی کتابخانه های متنوعی تولید شده است که عموماً دارای شکلی مستطیلی هستند و تعداد طبقات آن ها بین 3 تا 5 عدد متغیر است.

برخی از این کتابخانه‌ها همچون کتابخانه تمام چوب عرض 90 دارای سه عدد کشو نیز هستند که همین مورد کار را برای نگهداری کتاب و جزوه های بیشتر میسر می کند.

بیشتر بدانید: قیمت کتابخانه تمام چوبی اداری 

نکته پایانی

در این مطلب به انتخاب بهترین مدل کتابخانه برای آپارتمان های کوچک پرداختیم؛ انتخاب این کتابخانه های بیش از هرچیز به سلیقه شما بستگی دارد ولی مهم است که از لحاظ اندازه با محیط شما همخوانی داشته باشند.

شما می توانید برای تهیه بهترین و با کیفیت ترین کتابخانه های به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *