بلاگ

معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده 

تخت جک دار برای چه فضاهایی مناسب است؟
Rate this post

تحت خواب‌های چوبی به سبک‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند، از این رو معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده می تواند در انتخاب و خرید این کالا کمک شایانی داشته باشد. از لحاظ معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده باید بگوییم که مواردی چون اندازه، ارتفاع و جنس تخت خواب در زمان خرید می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

به طور کلی و فارغ از معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده، این قاعده برای تمام تخت خواب های چوبی صدف می کند که پیش از اقدام به خرید انواع تختخواب چوبی، بهتر است ابتدا نیازهای خود را به طور دقیق بررسی کنید.

بر همین اساس در نظر بگیرید که چه سبک، رنگ و جنسی را برای انتخاب تخت خواب چوبی ترجیح می‌دهید. سعی کنید علاوه بر زیبایی به راحتی، اندازه و ابعاد تختخواب و همچنین کیفیت ساخت تختخواب دقت داشته باشید.

اندازه تخت خواب های چوبی

به عنوان اولین نکته در معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده باید گفت که تخت خواب‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که معمولاً برای هر فرد و هر شرایطی ابعادی استاندارد وجود دارد. مهم‌ترین موضوعی که در مورد اندازه تخت خواب چوبی اهمیت دارد، راحتی افراد در زمان خوابیدن است و اینکه مطابق با فضای موجود در اتاق خواب طراحی شده باشند.

از همین رو  استاندارد تخت خواب از لحاظ عرض برای تخت خواب چوبی یک نفره تقریباً 90 تا 150 سانتی‌متر است و اندازه استاندارد عرض تخت خواب چوبی دو نفره حدود 160 تا 200 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

اندازه تخت خواب های چوبی

معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده؛ تخت یک نفره و دونفره

سرویس خواب یک نفره چوبی ساده معمولاً شامل یک تخت خواب 200 سانتی‌متر در 90 سانتی‌متر است. البته این محصول را می‌توان در ابعاد مختلفی تولید کرد اما اندازه استاندارد آن همان 90 در 200 سانتی‌متر است.

تخت های دونفره معمولاً از نظر ابعاد دارای عرض 160 و 180 و طول 200 سانتی‌متر هستند. بسیار مهم است که پیش از خرید به فضای اتاق خود توجه نمایید تا تختی مناسب این فضا خریداری کنید. البته که بودجه شما برای خرید تخت نیز از موارد بسیار مهم می باشد، تخت های چوبی بسیار با کیفیتی در بازار موجود است

معمولاً افراد دارای جثه بزرگ‌تری دارند برای راحتی از تخت خواب‌های دو نفره 180 در 200 استفاده می‌کنند، بهترین ارتفاع برای تخت خواب دو نفره نیز از 40 تا 45 سانتی‌متر است که در صورت کمتر بودن ممکن است در زمان نشست و برخاست برای افراد مشکل ایجاد کند.

ویژگی های یک تخت خواب دو نفره استاندارد

علاوه بر مواردی که برای معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده عنوان شد باید به یک سری ویژگی های دیگر نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال تختی که قطعات آن جدا شدنی و جابجایی پذیر باشد، انتخاب مناسبی است. 

همچنین همانطور که گفته شد، ارتفاع تخت باید بین ۳۵ تا ۴۰ سانتیمتر باشد، زیرا ارتفاع کمتر باعث جمع شدن و راحت نبودن پاها هنگام نشستن می‌شود. علاوه بر این، اگر تخت چوبی و ام دی اف انتخاب می‌کنید. توجه داشته باشید که تخت باکیفیت نباید به خاطر روغن جلا و رنگ بوی بد بدهد.

ویژگی های یک تخت خواب دو نفره استاندارد

جنس تخت خواب چوبی ساده

به عنوان نکته ای دیگر از معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده، اگر بخواهیم سرویس خواب‌های موجود در بازار را بر اساس جنس متریال به کار رفته در پروسه تولیدشان دسته‌بندی کنیم؛ می‌توانیم به موارد زیر به عنوان انواع تخت خواب اشاره کنیم:

  • تخت خواب چوبی: این نوع تخت خواب‌ها هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت، یک پله بالاتر از سایر انواع تخت خواب هستند و برای تولید آنها از چوب خام استفاده می‌شود.
  • تخت خواب ام‌دی‌اف: مصنوعات چوبی تولید شده با این فرآورده معمولا مقاومت زیادی دارند. ولی از نظر ظاهری به پای طبیعی بودن سرویس خواب‌های چوبی نمی‌رسند.
  • تخت خواب ملامینه: ملامینه در واقع روکشی است که روی MDF یا نئوپان کشیده می‌شود و ارزان‌ترین تخت خواب به شمار می رود؛ در زمان خرید سرویس خواب ملامینه باید به جنس بدنه داخلی آن توجه کنید.

بیشتر بدانید: بهترین برند تخت خواب دو نفره

جنس تخت خواب چوبی ساده

 

نکته پایانی

در این مطلب به معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده و ویژگی های آن پرداخته شد. همانطور که اشاره کردیم در انتخاب این تخت خواب ها بیش از هرچیز باید به نکاتی همچون ارتفاع و اندازه تخت و همچنین جنس چوب به کار رفته در آن توجه داشته باشید.

شما می توانید برای انتخاب بهترین تخت خواب ها به وبسایت عاج سر بزنید. گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *