بلاگ

میز تحریر چوبی کلاسیک

فضایی مناسب میز تحریر برای استراحت پاها
5/5 - (1 امتیاز)

افراد بسیاری از میز تحریر برای انجام پروژه، کارهای دستی، برنامه‌ریزی، نامه‌نگاری و به طور کلی وظایف روزانه استفاده می کنند. یکی از بهترین این میزها، میز تحریر چوبی کلاسیک است که ساختاری متفاوت سایر میزها دارد.

انتخاب میز و صندلی چوبی از جمله میز تحریر بسیار اهمیت دارد، زیرا اگر اندازه و سبک آن مورد پسند شما نباشد، هنگام کار با آن دچار مشکل خواهید شد. میز تحریر چوبی کلاسیک یکی از بهترین، خاص ترین و راحت ترین میزها است. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

انواع میز تحریر چوبی

ازآنجاکه میز تحریر انواع و سبک‌های مختلفی دارد، قبل از تصمیم به خرید باید مشخص کنید که کدام مدل می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. در بازار میزها به شکل‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های متفاوتی و البته با متریال مختلف همچون چوب، پلاستیک و فلز موجود هستند. میز تحریر چوبی کلاسیک معمولاً از چوب سخت درست می‌شود و ظاهری جذاب دارد. این میزها ممکن است بی کشو یا با کشو باشند.

بیشتر بدانید: مدل صندلی چوبی میز تحریر

 

چوب بادوام در میز تحریر چوبی

چوب رایج‌ترین و محبوب‌ترین متریالی است که در ساخت میز تحریر به کار می رودچوب سخت اصل و چوب MDF از جمله مواد اصلی مورد استفاده در ساخت میز تحریر چوبی کلاسیک هستند.

چوب اصل بادوام‌ترین متریال برای میز تحریر کلاسیک است. این چوب معمولاً از تنه درختانی همچون کاج، ماهاگونی یا بلوط تهیه می‌شوند.

تفاوت میز تحریر چوبی و MDF

لمینت یا اچ دی اف یکی از محصولات چوبی است که در آن لایه‌هایی از چوب و پلاستیک را با فشار زیاد به یکدیگر می‌چسبانند و سپس با رزین ترموسِت (که با حرارت سفت می‌شود) آنها را مهروموم می‌کنند.

این ورقه مانند روکش روی میز تحریر چوبی قرار می گیرد. اما این مدل در اصل طرحی از میز تحریر چوبی کلاسیک است و به نوعی نمی تواند جایگزین میز تولیدی با چوب اصل شود.

ویژگی های میز تحریر چوبی کلاسیک

میز تحریر سنتی معمولا جلادار و براق است. روی این میزها جزئیات ظریف زیادی کار می‌کنند که بیشتر از آداب ‌و رسوم یا دوره‌های تاریخی گذشته الهام گرفته است.

به عبارتی دیگر این میزها می توانند دارای نقوش حکاکی‌شده، الگوهای برجسته، سبک‌های پیچیده، خطوط منحنی و پایه‌های کابریول باشند. همانطور که اشاره شد برای ساخت این میزها از چوب های اصل و سخت استفاده می شود و به همین دلیل وزن بیشتری نیز دارند.

تفاوت میز تحریر کلاسیک و مدرن

در میز تحریر مدرن معمولا به‌جای خطوط منحنی، خطوط صاف می‌بینید. معمولاً تفاوت طراحی میز تحریر چوبی کلاسیک با مدرن در آن است که میز کلاسیک از سبک های سنتی و اصول خاصی پیروی می کند و میز مدرن در پی شکستن آن ساختارها است.
به عبارتی دیگر میز تحریرهای مدرن بیشتر کاربردی هستند و کمتر روی ظرافت آنها تمرکز می‌کنند. این میزها را بیشتر از چوب‌های مهندسی‌شده سبک، شیشه، فلز و پلاستیک می‌‌سازند.

اهمیت شکل و اندازه در خرید میز تحریر

فرقی نمی کند که بخواهید میز تحریر چوبی کلاسیک یا انواع میزهای دیگر بخرید. در حین خرید میز تحریر باید فضایی که در اختیار دارید را هم در نظر بگیرید.

بنابراین میز تحریر باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بعدها کمبود جا کلافه‌تان نکند. اندازه میز تحریر باید به نحوی ساخته شده باشند که هنگام کار احساس راحتی کنید نه اینکه اعصابتان به هم بریزد و از کار باز بمانید.

در این بین لازم است که هدفتان را از خرید میز تحریر مشخص کنید. اگر فقط برای نامه‌نوشتن یا یک‌سری کارهای رسمی ساده از آن استفاده می‌کنید، یک میز نه‌چندان بزرگ که سازمان‌دهی نامه‌ها و قبوض در آن ممکن باشد کافی است. ولی اگر می‌خواهید روی آن با لپ‌تاپ کار کنید یا پروژه انجام دهید، سطح کار باید بزرگ و مسطح باشد.

میز تحریر ضربدری

سایر نکات مهم و کوتاه برای خرید میز تحریر

دست آخر اینکه برای خرید میز تحریر چوبی کلاسیک و هر نوع میز دیگری، موارد زیر را در نظر بگیرید تا انتخابی بهتر داشته باشید:

  • میز تحریر را به نحوی انتخاب کنید که با سایر اجزای اتاق یا محیط مانند کتابخانه، قفسه‌ها و سایر اجزای دکوراسیون ترکیب زیبایی ایجاد کند.
  • اگر با وسایلی مانند رنگ و قلم‌مو کار می‌کنید، میز تحریر را از جنس ضدلک و خش انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید از میز تحریر برای گذاشتن رایانه استفاده کنید، مطمئن شوید که صفحه‌ای جداگانه برای صفحه‌کلید داشته باشد.
  • برای اینکه از نور طبیعی بیشترین بهره را ببرید، حتی‌الامکان فضایی را برای میز تحریر در کنار پنجره خالی کنید.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع میز تحریر و کاربرد آن ها

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم به میز تحریر چوبی کلاسیک و نکاتی در مورد خرید میز تحریر بپردازیم. به طور کلی در انتخاب میز تحریر باید سلیقه خود، فضای اتاق، نوع کاربری و همچنین بودجه تان را در نظر بگیرید.

شما می توانید برای خرید بهترین میزها و لوازم چوبی به وبسایت عاج صندلی سر بزنید. گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *