بلاگ, مقالات میز و صندلی چوبی رستوران, مقالات میز و صندلی چوبی فست فود, مقالات میز و صندلی چوبی کافی شاپ

پلیمر بهتر است یا چوب – مقایسه میز و صندلی تمام چوب با پلیمری

میز و صندلی چوبی و پلیمری
5/5 - (8 امتیاز)

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد موضوع میز و صندلی چوبی و پلیمری و اینکه پلیمر بهتر است یا چوب بحث کرده و تمامی مزایا و معایب میز و صندلی چوبی و پلیمری را برای شما بیان کنیم. خبر خوب این است که با خواندن این مقاله نه تنها می توانید بهترین انتخاب را در مورد خرید میز و صندلی داشته باشید بلکه از این پس در مورد انتخاب سرویس خواب، کمد، جاکفشی، کابینت و کلیه وسایل چوبی یا پلیمری دچار تردید نخواهید شد.

سرگردانی در مورد انتخاب میز و صندلی چوبی یا پلیمری موضوع جدیدی نیست، اما هنوز هم بسیاری از مردم اطلاعات کامل و دقیقی در این مورد ندارند، تا حین انتخاب و خرید با دیدی باز پیش رفته و با توجه به اطلاعات درست و سنجش موقعیت متناسب با آن بهترین گزینه را انتخاب کنند. در بازار هم هر کسی از جنس تولیدی خود تعریف کرده و معمولا مشتری که اطلاعات درست و کاملی نداشته باشد در انتخاب دچار مشکل می شود.

بیشتر بدانید: انواع مدل میز و صندلی چوبی برای کافی شاپ

بارزترین قابلیت چوب، انعطاف و شکل پذیری آن است، این قابلیت امکان خلق طرح های بسیار زیبا و خاصی مانند معرق، منبت و … را بر روی آن ممکن ساخته و وسایل ساخته شده از چوب را به عنوان عناصری لوکس معرفی می کند.

پلیمر بهتر است یا چوب

پلیمر بهتر است یا چوب
پلیمر واژه ای است که در دو دهه اخیر وارد لغتنامه ما شده، ولی جایگاه بسیار ویژه و بزرگی را به خود اختصاص داده تا حدی که تمامی ما و حتی کودکان مان با واژه “پلیمر” و لوازم ساخته شده با آن آشنا هستیم، اما چوب واژه کهنسالی است و وسایل ساخته شده از آن قرن هاست که در جریان زندگی ما حضور داشته است. با این وجود هنوز هم بسیاری از افراد به درستی نمی دانند پلیمر بهتر است یا چوب و تفاوت این دو را نمی شناسند.

مصنوعات چوبی از ساقه درختان گردو، بلوط، راش و … تهیه می شوند، اما با توجه به رشد روز افزون استفاده از محصولات چوبی و کم شدن درختان برای پاسخ گویی به این نیاز، پلیمر وارد بازار شد.

بارزترین قابلیت چوب، انعطاف و شکل پذیری آن است، این قابلیت امکان خلق طرح های بسیار زیبا و خاصی مانند معرق، منبت و … را بر روی آن ممکن ساخته و وسایل ساخته شده از چوب را به عنوان عناصری لوکس معرفی می کند.

از طرفی هم مصنوعات چوبی لاجرم رنگ آمیزی می شوند، به همین خاطر هزینه ها و دشواری هایی را جهت محافظت از سطح آن ها باید متحمل شد و چنانچه در فرایند رنگ آمیزی فرد مربوطه، تخصص کافی برای این کار را نداشته باشد و یا از رنگ با کیفیت پایین استفاده کند، بعد از گذشت مدتی رنگ قسمت های مربوط به مفاصل و اتصالات به صورت لایه لایه خورد یا بلند می شود. اینها تماما بیانگر این موضوع است که کار کردن با چوب و ساخت وسایل با آن نیاز به ابزارهای ویژه و افراد متخصص و در نتیجه هزینه بیشتری دارد.

پلیمر در برابر پوسیدگی، رطوبت و خوردگی توسط حشراتی مانند موریانه مقاوم است. کار کردن با دستگاه و ایجاد برش و کلاف کردن صفحات پلیمر نیاز به تخصص کمتری داشته و یک فرد در زمان کوتاه تری به این حد از تخصص می رسد و تمامی این موارد باعث شده تا هزینه ساخت و تحویل وسایل پلیمری ارزان تر باشد.

مزایا و معایب چوب و پلیمر

مزایا و معایب چوب و پلیمر
اگر ابتدا می خواهید مزایا و معایب مصنوعات چوبی را بسنجید، عمر بالا، رنگ شدن کامل، کیفیت عالی، زیبایی فوق العاده از مزایای و هزینه بالا و مقاومت کم آن در برابر رطوبت از معایب آن به شمار می رود.

مزایا و معایب پلیمر هم از این قرار هستند. پلیمر نسبت به چوب مقاومت بالاتری در برابر رطوبت دارد. اما هیچ گاه طرح هایی که روی چوب قابل اجرا است بر روی پلیمر اجرا نمی شود و همین عامل باعث هزینه کمتر آن نسبت به چوب شده است.

تفاوت دیگر بین پلیمر و چوب در مورد تنوع و استحکام آن هاست. مصنوعات چوبی دارای تنوع بیشتر و استقامت بالاتری نسبت به پلیمر هستند.
همان طور که گفته شد، تخته های پلیمر در مقایسه با چوب طبیعی مقاومت کمتری دارند و باید توجه داشت که در موقعیت هایی که بار زیادی به آن تحمیل می شود استفاده نگردد.

همچنین صفحات پلیمر در نگهداری میخ ها و پیچ ها مقاومت کمتری نسبت به چوب طبیعی دارند، بنابراین اگر می خواهید قطعه ای از وسیله ای را دائماً جابجا کنید بهتر است از تخته های چوبی استفاده شود.

میز و صندلی چوبی یا پلیمری

میز و صندلی چوبی یا پلیمری
در دنیای امروز میز و صندلی به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر از دکوراسیون داخلی محسوب می شود، اما چیزی که باعث جلوه گری و درخشش آن در دکور رستوران، کافی شاپ، فست فود و … می شود انتخاب درست آن از نظر جنس، رنگ، طرح و … است.

برای اینکه بین خرید میز و صندلی چوبی یا پلیمری بهترین انتخاب را داشته باشید باید به نکات زیر توجه کنید:

عناصر چوبی هم مانند سایر وسایل انواع متفاوتی دارند. میز و صندلی هایی که از چوب های طبیعی ساخته می شود، معمولاً سطحی نرم و بافتی طبیعی دارد که زیبایی آن را افزایش می دهد. میز و صندلی از چوب های بازیافتی که جدیداً در دکوراسیون داخلی مد شده اند به عنوان یک اکسسوری فوق العاده گرم و نوستالژیک در دکوراسیون داخلی خود نمایی می کنند، تنها نکته منفی این چوب ها سطح ناصاف آن هاست.

میز و صندلی های ساخته شده از پلیمر که چندان هم در رده چوب قرار نمی گیرد اما در دسترس تر هستند. نکته مثبت پلیمر قیمت پایین و کارایی خوب آن هاست اما از نظر ظاهری هیچ گاه نمی تواند با مدل های چوبی رقابت کنند.
ست کردن وسایل و ایجاد هارمونی بین آنها از بزرگترین و مهم ترین هنرهای یک دکوراتور حرفه ای محسوب می شود.

در این میان ست کردن میز و صندلی با مبلمان و حتی والن پرده از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولاً میز و صندلی چوبی به راحتی این امکان را فراهم می کند.
گرچه چوب بسیار مقاوم است اما در برابر رطوبت و آب این گونه نیست، بنابراین قرار دادن میز و صندلی چوبی در مکانی که زیاد با آب سر و کار دارد، کار چندان مناسبی نیست.
قدمت چوب در ساخت عناصر تزئینی و دکوری از قرن ها پیش تا کنون گواه بر این است که مصنوعات چوبی هیچ گاه کهنه و قدیمی نشده و با هر دکوراسیون و چیدمانی هماهنگ می شوند.

همچنین با وجود راه یابی و رقابت نمونه های بسیاری از عناصر تزیینی با جنس های متفاوت هنوز هم چوب مقام اول در زیبایی، استقامت و کارایی را حفظ کرده است.
میز و صندلی چوبی بهترین گزینه برای دکورهای لوکس و کلاسیک و مدرن و میز و صندلی پلیمری گزینه مناسبی برای دکورهای مینیمالیستی، اسپرت و فانتزی محسوب می شود.

استفاده از یک میز و صندلی پلیمری در یک دکوراسیون لوکس و کلاسیک جلوه زیبایی نخواهد داشت، اما خرید میز و صندلی چوبی کم کار و روشن ( متناسب با رنگ غالب در دکوراسیون) نه تنها جلوه یک دکوراسیون مدرن را زیر سوال نمی برد بلکه باعث ایجاد یک الگوی بسیار زیبا در این دکوراسیون می شود.

بیشتر بدانید: میز و صندلی چوبی فست فود

میز و صندلی چوبی بهترین گزینه برای دکورهای لوکس و کلاسیک و مدرن و میز و صندلی پلیمری گزینه مناسبی برای دکورهای مینیمالیستی، اسپرت و فانتزی محسوب می شود.

اگر می‌خواهید میز و صندلی داشته باشید که سال‌های سال در مهمانی‌ها شما را همراهی کند، میز و صندلی های ساخته‌ شده از چوب سخت مثل چوب ماهون، گردو، افرا، بلوط و ساج را تهیه کنید.

چنانچه از نظر هزینه مشکلی ندارید و زیبایی و جلوه دکوراسیون داخلی برایتان بسیار پر اهمیت است، میز و صندلی چوبی بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده و دکور کردن منزل شما است.

گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی فست فود، کافی شاپ، رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی چوبی را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *