بلاگ

میز و صندلی چوبی فست فود

ایده هایی برای میز و صندلی کافی شاپ
Rate this post

میز و صندلی چوبی فست فود ساخته شده از چوب مرغوب و با داشتن رنگ قهوه ای زیبا قطعا انتخابی ایده ال برای فضای فست فود شما با سبک سنتی بشمار می رود. میز و صندلی مهم ترین اصل دکوراسیون داخلی فست فود شما به شمار می آید. میز و صندلی چوبی فست فود عموماً با شکل و طرح بسیار متفاوت تری نسبت به میز و صندلی های خانگی طراحی و ساخته می شوند. وزن سبک، تم های رنگی جذاب، متریال ساخت مرغوب و بسیاری گزینه های دیگر تنها بخشی از مزیت های میز و صندلی فست فود به شمار می آیند. این روزها میز و صندلی چوبی با شکل و سبک بسیار متفاوتی نسبت به گذشته تهیه می شود تا مشتری در بدو ورود به فست فود جذب دکوراسیون داخلی شود و از محیط کار نهایت لذت را ببرد.

 

بیشتر بدانید: معیارهای انتخاب میز و صندلی رستورانی

 

طراحان قبل از تصمیم گیری در مورد فرم میز و صندلی چوبی فست فود، به راحتی آن فکر می کنند.

 

میز و صندلی چوبی فست فود

میز و صندلی چوبی فست فود
برای کسانی که راغب اند تا یک نشیمن کلاسیک با ظاهری زیبا و ظریف داشته باشند، میز و صندلی چوبی یک گزینه مناسب است. چرا که میز و صندلی چوبی همیشه یک انتخاب کامل و بدون نقص بوده که هیچ گاه از مد نمی افتد. استفاده از صندلی چوبی در فست فودها در کنار میزهای چوبی سبک کلاسیک، دکوراسیون زیبایی را ایجاد می کند. ویژگی های اصلی آنها این است که از دو تکه مواد بادوام به صورت پشتی و نشیمنگاه با زاویه ۹۰ درجه یا کمی بیشتر متصل شده اند، معمولاً چهار گوشه صندلی افقی به چهار پایه وصل شده است. قسمت زیرین آن باید به اندازه کافی قوی و پهن باشد تا بتواند وزن شخصی را که روی آن می نشیند را تحمل کند.

 

طراحی میز و صندلی چوبی فست فود

میز و صندلی چوبی فست فود
طراحان قبل از تصمیم گیری در مورد فرم میز و صندلی چوبی فست فود، به راحتی آن فکر می کنند. غالبا نجارها در شیوه سنتی از چوب های مازاد برای نمونه اولیه، استفاده می کنند و بعد از اطمینان از ایمنی و پایداری صندلی به ساخت صندلی با چوب های اصلی اقدام می نمایند. لیکن مهندسان و طراحان در شیوه صنعتی و تولید انبوه با بکارگیری برنامه های طراحی رایانه ای، اقدام به طراحی صندلی می کنند و پس از آن طرح نهایی را ساخته و تست و ایرادات احتمالی را برطرف می کنند تا یک صندلی ایمن و راحت تولید شود. طراحی میز و صندلی چوبی فست فود باید بر اساس اصول ارگونومی و راحتی باشد، همچنین ملزومات دیگر مانند اندازه، وزن، توانایی تحمل وزن، دوام و طراحی هنری در نظر گرفته شود. وزن کاربر در طراحی ارگونومیک به قسمت های مختلف صندلی توزیع می شود.

 

اجزای میز و صندلی چوبی فست فود


اجزای مشترک در همه صندلی ها پشتی و نشیمنگاه است و همه صندلی ها دارای این دو بخش هستند. ساخت هر صندلی به سبک آن بستگی دارد اما در ساده ترین حالت، هر بخش به طور جداگانه تولید می شود و بعد پایه ها و پشتی و دسته های صندلی به آنها متصل می شوند و صندلی شکل می گیرد.
بر روی برخی از صندلی های چوبی از پلی اورتان برای حفظ چوب از خراش یا لکه استفاده می کنند. در نهایت با رعایت اصول ساخت، صندلی ها در اندازه و رنگ های مختلف تولید می شوند. اگر یک صندلی چوبی را اصولی بسازند این صندلی برای مدت زمان طولانی باقی می ماند و اگر از صندلی به خوبی مراقبت شود، این صندلی چوبی یک عتیقه ارزشمند برای نسل آینده خواهد بود.

 

انواع چوب برای ساخت میز و صندلی چوبی فست فود

میز و صندلی چوبی فست فود
چوب صنوبر: در ساخت میز و صندلی چوبی فست فود، چوب صنوبر به دلیل داشتن قابلیت سازگاری بالا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که صنوبر دارای انعطاف پذیری بالایی است، مردم این صندلی را خیلی دوست دارند.
چوب ماهون: چوب درخت ماهون یکی دیگر از چوب های محبوب ساخت میز و صندلی چوبی فست فود بشمار می رود. چوبی نیمه ظریف با رنگ های گرم که کار با آن آسان است. در بعضی موارد هم نیاز به روکش دارد. اکثر افراد تمایل زیادی به استفاده از چوب ماهون در ساخت صندلی دارند بنابراین صندلی های چوب ماهون در بازار زیاد دیده می شوند.
چوب افرا: یکی دیگر از چوب های بسیار محبوب که برای ساخت میز و صندلی چوبی فست فود بکار می رود، چوب افرا است. این نوع چوب از سخت ترین چوب های قابل دسترس است که مدت زمانی زیادی است که برای ساخت مبلمان از آن استفاده می شود. چوب افرا دارای رنگ روشن و گرمی است که یک صندلی بسیار زیبا را به وجود می آورد. سازندگان در زمان ساختن صندلی با چوب افرا باید دقت و توجه زیادی داشته باشند.
چوب درخت کاج: یک چوب بسیار محبوب، چوب درخت کاج است. مدت زمان زیادی است که این نوع چوب برای ساخت انواع میز و صندلی چوبی  فست فود بکار می رود. چوب درخت کاج یکی از چوب هایی است که با آن می توان مبلمانی شیک را ساخت اما کار با آن چوب کمی سخت و دشوار است.

 

سبک های مختلف میز و صندلی چوبی

میز و صندلی چوبی فست فود
صندلی های سبک میشن: از مشهورترین سبک های صندلی می توان صندلی سبک میشن را نام برد. این صندلی ها آنقدر معروف هستند که بیشتر افراد می توانند صندلی به سبک میشن را تشخیص دهند. قسمت پشتی صندلی دارای شکاف های عمودی با لبه های مستقیم است. این صندلی ها می توانند شکافی که بین طراحی سنتی و مدرن ایجاد شده است را به هم پیوند زنند. این سبک صندلی چوبی بسیار متنوع می باشد.

صندلی های ویندسر: این صندلی ها دارای پشتی خمیده و قابل تشخیص هستند. صندلی های این سبک به سبک اولیه صندلی چوبی انگلیسی ساخته شده اند. بیشتر صندلی ها دارای پایه های دوکی شکل هستند.

صندلی های لیدربک: در این مدل صندلی تخته های چوبی با فاصله مناسبی در قسمت پشتی صندلی قرار داده شده اند به همین دلیل است که به این صندلی ها، صندلی های لیدربک می گویند. این مدل صندلی ها از قرون وسطی بسیار محبوب شده اند، هنوز هم جز صندلی های هستند که بین مردم محبوبیت دارند.

 

سبک مدرن میز و صندلی چوبی

میز و صندلی چوبی فست فود
میز و صندلی چوبی مدرن دارای چند اصل است:

  • همه آنها از چوب خمیده یا منحنی ساخته شده اند.
  • ظاهری انعطاف پذیر و ساده ای دارند.
  • این صندلی ها مناسب برای دکوراسیون فضاهای امروزی است و ظاهر مکان را زیبا و جذاب می کند.

در ادامه چند صندلی چوبی مدرن که طراحی خاصی دارند و به عنوان صندلی های آیکونیک شناخته می شوند را با هم مرور خواهیم کرد.

صندلی چوبی ویشبن: صندلی چوبی ویشبن و یا صندلی CH24 با فرم خاص و منحصر به فرد هانس وگنر ساخته شده است، جایگاه ویژه ای در دنیای طراحی مدرن دارد. به دلیل ساختار تکیه گاه آن که به شکل Y است به آن ویشبن گفته می شود. این صندلی بسیار راحت، سبک و مقاوم است.

صندلی چوبی پلای وود ایمز: چارلز و ری ایمز با به کار بردن تخته سه لا صندلی چوبی پلای وود را طراحی و تولید کردند. این صندلی در زمان خود توانست به عنوان یکی از بهترین صندلی ها شناخته شود و تا به امروز در بین مردم محبوبیت دارد. چارلز و ری ایمز سال های زیادی را به آزمایش تکنیک های جدید برای تولید صندلی هایی با تخته سه لا گذراندن تا صندلی طراحی کنند که مطابق با بدن انسان باشد. این صندلی به لطف شکل ارگانیک بودنش انعطاف پذیر است و سبک، کم حجم و بسیار راحت.

صندلی چوبی تونت: خالق صندلی چوبی تونت، مایکل تونت نجار اتریشی است. او یک کارآفرین شجاع و صنعتگر خلاق با ایده های بسیار زیاد بود. وی نخستین کسی بود که تولید انبوه صندلی با چوب خم شده را تحقق بخشید. این صندلی از ۵ قطعه جدا ساخته شده است که به وسیله چهار پیچ بهم متصل می شوند.

 

بیشتر بدانید: انتخاب میز و صندلی کافی شاپ مقاوم به تغییر شرایط آب و هوایی

 

 بر روی برخی از صندلی های چوبی از پلی اورتان برای حفظ چوب از خراش یا لکه استفاده می کنند.

 

در پایان می توان گفت که استفاده از میز و صندلی چوبی در فضاهایی مانند فست فود، رستوران و کافی شاپ بیشتر توصیه می شود. چوب به دلیل ماهیت طبیعی خود انرژی های منفی و صداهای مزاحم را جذب می کند و به ایجاد یک محیط آرام و صمیمی در فست فود کمک می کند. همچنین چوب ها امکان ایجاد سبک ها و طرح های مختلف روی آن ها آسان تر است و میز و صندلی چوبی فست فود با تنوع بالای نوع چوب و طرحهای روی چوب از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار هستند. جدا از مسائل تزیینی و زیبایی می توان مزایای دیگری را نیز برای استفاده از میز و صندلی چوبی بیان کرد. از جمله این که چوب باعث گرم تر شدن فضا می شود و همچنین میز و صندلی چوبی نسبت به میز و صندلی فلزی صدای اضافی کمتری در زمان جابجا کردن در فضا تولید می کنند.
از انواع چوب برای ساخت میز و صندلی چوبی فست فود می توان چوب صنوبر، ماهون، افرا و کاج را نام برد.
از سبک های مختلف میز و صندلی چوبی فست فود می توان به صندلی های سبک میشن، ویندسر و لیدربک اشاره کرد.

از میز و صندلی چوبی فست فود مدرن می توان صندلی چوبی ویشبن، پلای وود ایمز و تونت را نام برد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی فست فود، کافی شاپ، رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی چوبی فست فود را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *