بلاگ

میز ناهارخوری گرد یا مربع؟

میز ناهارخوری گرد یا مربع؟
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب بین میز ناهارخوری گرد و مربع موضوعی است که قبل از هر چیز به سلایق افراد بستگی دارد. در واقع برخی افراد خرید میز ناهار خوری گرد را به مربع ترجیح می دهند، در صورتی که برای بعضی دیگر میز ناهارخوری مربع کاربرد بیشتری دارد.

با این وجود میز ناهارخوری گرد و مربع هر دو مزایا و معایبی دارند و مناسب فضاهای متفاوت و خاصی هستند تا جایی که کاربرد نادرست از آن ها نامنظم بودن و آشفتگی فضا را به دنبال داشته و حتی گاهی نه تنها نیاز شما را برآورده نمی کنند بلکه به عنوان یک شیء مزاحم و اضافه به چشم می آیند.

بنابراین از نکات مهمی که هنگام خرید میز و صندلی چوبی باید به آن توجه خاص و ویژه داشته باشید، تاثیر شکل میز بر چگونگی تجمع افراد در دور آن و دکوراسیون اتاق ناهارخوری می باشد. به همین سبب ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب میز ناهارخوری گرد و مربع آشنا کنیم تا بتوانید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

بیشتر بدانید: میز ناهارخوری تاشو آری یا خیر؟

انتخاب میز ناهارخوری گرد برای فضاهای کوچک مناسب تر می باشد و به دلیل آن که دارای لبه ی تیز نیستند برای خانواده هایی که فرزند خردسال دارند ایده آل تر است.

مزایای میز ناهار خوری گرد و مربع

مزایای میز ناهار خوری گرد و مربع
از مزایای میز ناهارخوری گرد می توان موارد زیر را نام برد:

1) انتخاب میز ناهارخوری گرد برای فضاهای کوچک مناسب تر می باشد و به دلیل آن که دارای لبه ی تیز نیستند برای خانواده هایی که فرزند خردسال دارند ایده آل تر است.
2) همچنین گرد بودن میز ناهارخوری فضایی گرم و صمیمی در اتاق ایجاد می کند، تا جایی که هیچ کس تنها نمی ماند.
3) در یک میز گرد کوچک امکان دسترسی به یک نقطه ی مشترک بسیار آسان تر است.
4) با توجه به اصول هندسی و اینکه دایره و مربع با هم تناسب و نزدیکی بیشتری دارند، میز های گرد در فضاهایی که به شکل مربع هستند و طول و عرض یکسانی دارند، جلوه و نمای قشنگ تری پیدا می کند.
5) در میزهای گرد به علت نداشتن گوشه های تیز و محدودیت به آسانی می توان با اضافه کردن صندلی، افراد بیشتری را دور میز جای داد.
6) میزهای گرد با لبه های منحنی خود می تواند انرژی آرام تری نسبت به میزهای مستطیلی شکل با خطوط خشن، در فضا ایجاد کند.
7) برای تعداد 2 یا 4 صندلی انتخاب میز ناهارخوری گرد جلوه ی زیبا و صمیمانه تری در خانه ایجاد می کند.
8) برای فضاهای کوچک چیدمان میز ناهارخوری گرد هم راحت تر است و هم کم خطرتر، چرا که افراد از این ناحیه با استقلال بیشتری می توانند استفاده کنند.

از مزایای میز ناهارخوری مربع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) غالبا برای محیط های با متراژ کمتر انتخاب میز ناهارخوری مربع 4 نفره مرسوم تر است. این نوع میز ها هنگامی که تعداد افراد بیشتر می شود این توانایی را دارند که با تبدیل شدن به یک میز مستطیلی شکل، به راحتی نیاز به فضای بیشتر را تامین کنند.
2) همچنین خرید میز ناهارخوری مربع برای فضاهای مربعی شکل یک انتخاب ایده آل بشمار می رود. در واقع این میزها باعث متقارن بودن و حفظ تعادل این نوع فضاها می شوند.
3) امکان دسترسی به نقطه ی مشترک در میز ناهارخوری مربع بسیار آسان تر می باشد.
4) انتخاب و خرید میز ناهارخوری مربع کوچک فضای نسبتاً صمیمی در محیط ایجاد می کند.
5) چنانچه میز ناهارخوری مربع در فضای متناسب با آن قرار بگیرد، می تواند نمای زیبا و شکیلی را در محیط بوجود آورد.

معایب میز ناهارخوری گرد و مربع

معایب میز ناهارخوری گرد و مربع
از معایب میز ناهارخوری گرد می توان موارد زیر را نام برد:

1) بیشتر میزهای ناهارخوری گرد بر روی یک پایه قرار می گیرند و به همین علت ممکن است استحکام و دوام آن ها کاهش پیدا کند.
2) میز های گرد فضای پرت بیشتری در محیط ایجاد می کنند، به ویژه میزهای گرد بزرگ.
3) در میز گرد بزرگ امکان دسترسی به غذا سخت تر است و برای پذیرایی از تعداد بالایی از افراد این میزها مناسب نیستند.
4) نشستن حول یک میز گرد بزرگ سبب می شود که شما ارتباط محدودتری با دیگر افراد داشته باشید و حتی ممکن است برای این که صدای شما شنیده شود با صدای بلندتری صحبت کنید.
5) همچنین میز ناهارخوری گرد حتماً باید در مرکز فضای مورد نظر قرار بگیرد و همانند میز مستطیلی شکل نمی توان آن را در کنار دیوار جای داد و فقط قسمتی از میز را مورد استفاده قرار داد.

از معایب میز ناهارخوری مربع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) انتخاب میز ناهارخوری مربع برای یک فضای مستطیلی شکل جلوه و نمای زیبایی ایجاد نمی کند، به علت آن که صندلی های دو طرف میز نزدیک به دیوارها جای می گیرند و یک حس شلوغ بودن به مهمان ها و افراد خانواده انتقال پیدا می کند.
2) همچنین اضافه کردن صندلی به میزهای مربع بسیار سخت و دشوار است و سبب می شود فردی که برروی صندلی اضافه نشسته است احساس راحتی و آرامش نداشته باشد.
3) انتخاب و خرید میز ناهارخوری مربع بسیار بزرگ، به سبب آن که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
4) میز ناهار خوری مربع با توجه به اینکه شرایطی ایجاد می کند که افراد بتوانند همدیگر را مشاهده کنند، اما فاصله ی یک وجه با وجه دیگر سبب می شود افراد، به هنگام شلوغی نتوانند به خوبی صحبت های یکدیگر را بشنوند.
5) در یک میز ناهارخوری مربع برای دسترسی همه ی افراد به غذا، ظرف غذا باید کل میز را دور بزند.

نکات قابل توجه هنگام خرید

نکات قابل توجه هنگام خرید میز ناهارخوری گرد و مربع
1) اجازه دهید میز ناهارخوری شما جدا از آن که گرد باشد یا مربع حداقل 60 سانتی متر از همه طرف با دیوار فاصله داشته باشد و هنگامی که قصد دارید یک راهرو در کنار میزناهارخوری خود ایجاد کنید، گسترش فاصله 95 سانتی متر تا 1 متر لازم و ضروری می باشد.
2) صندلی ها را به گونه ای به دور میز بچینید که هر فرد فضایی به اندازه 60 سانتی متر در اختیار داشته باشد، چرا که فاصله ی کمتر باعث می شود آرنج افراد حین غذا خوردن به هم گیر کند.
3) اطمینان پیدا کنید که عرض میز از 125 سانتی متر بیشتر نباشد، چرا که در این صورت انتقال غذا از طریق میز سخت می شود. همچنین عرض کمتر از 90 سانتی متر، سبب می شود فضای مناسب برای قرار دادن ظروف مشترک در وسط میز وجود نداشته باشد.
4) همچنین اگر جزء طرفداران سبک مینیمالیستی بشمار می روید، سعی کنید فضای آزاد بیشتری را در اطراف میز داشته باشید.

بیشتر بدانید: میز ناهار خوری چی بخرم

صندلی ها را به گونه ای به دور میز بچینید که هر فرد فضایی به اندازه 60 سانتی متر در اختیار داشته باشد، چرا که فاصله ی کمتر باعث می شود آرنج افراد حین غذا خوردن به هم گیر کند.

گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز ناهارخوری گرد و مربع چوبی، تشک خواب، سرویس خواب چوبی، میز و صندلی چوبی، کتابخانه چوبی، جاکفشی چوبی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه قصد خرید میز ناهارخوری گرد و مربع را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *