بلاگ, مقالات میز و صندلی چوبی رستوران

معیارهای انتخاب میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی رستورانی
Rate this post

یکی از مسائلی که هنگام بازگشایی یک رستوران باید به آن توجه کرد، انتخاب میز و صندلی رستورانی است. رستوران داری جزو مشاغلی است که در صورت رعایت نکات ریز هنگام راه اندازی آن، می تواند سبب موفقیت و سودآوری چشمگیر برای سرمایه گذار شود. همان طور که گفتیم یکی از موارد مهم در این زمینه، انتخاب صحیح میز و صندلی رستورانی است. چون جزء عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون یک رستوران به حساب می آیند.

پیش از آن که برای خرید میز و صندلی های مورد نیاز در رستوران خود اقدام کنید، باید سبک دکوراسیون خود را انتخاب نمایید. همانطور که می دانید هر کدام از سبک های دکوراسیون داخلی طرفداران مختص به خود را دارد و باید نوع آن را بر حسب ویژگی های رستوران و سلایق مشتریان خود انتخاب کنید.

بعد از این که در مورد سبک دکوراسیون رستوران خود به نتیجه نهائی رسیدید، بهتر است که برای تهیه نورپردازی و وسایل اولیه مورد نیاز اقدام کنید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون دارد و می تواند سبب شود تا رستوران شما جایگاه ویژه ای را بدست آورد و انتخاب اشتباه آن نیز می تواند نتیجه ای کاملا برعکس را به همراه داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با معیارهای انتخاب میز و صندلی رستورانی آشنا کنیم.

 

بیشتر بدانید: 5 نکته مهم در خرید میز و صندلی رستورانی

 

 استفاده از میز و صندلی چوبی معمولا بهترین گزینه برای رستوران است زیرا به دلیل رنگ و بافت طبیعی احساس آرامش و گرما را به فضا القا می کند.

 

میز و صندلی های رستورانی پایه چوبی را انتخاب نمایید

میز و صندلی رستورانی

اگر به دنبال این هستید تا گرمای فضای رستوران خود را دو چندان کنید پیشنهاد می شود از صندلی هایی که پایه چوبی دارند استفاده کنید. به همین دلیل است که بیشتر رستوران ها در طراحی دکوراسیون خود از صندلی هایی با پایه چوبی بهره می برند.

اکثر رستوران دارها برای طراحی دکوراسیون خود نورپردازی ملایم و عناصر چوبی و کلاسیک را می پسندند و ازاستفاده می کنند. میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جا به جا کردن عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و همچنین به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد می کنند.

چنانچه قصد بازگشایی رستوران کلاسیک را دارید استفاده از مبلمان با پایه های چوبی می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

از صندلی های بدون پشتی در رستوران خود استفاده نکنید

افرادی که به رستوران ها می آیند با کسانی که اوقات خود را در کافه ها می گذرانند متفاوت هستند. هنگامی که مشتری به رستوران می رود مدت زمان بیشتری را برای سرو غذا صرف می کند به سبب راحتی و آرامش وی می تواند یکی از مهمترین مسائل در طراحی دکوراسیون به شمار رود.

میز و صندلی رستورانی باید راحتی و آسایش به صورت صد در صد برای مشتری فراهم کند. نوع تکیه گاهی که صندلی های مورد استفاده در رستوران دارند می تواند بر نحوه نشستن مشتری تاثیر مستقیمی بگذارد.

غذا خوری هایی که در سطح شهر وجود دارند شامل این موضوع نمی شوند چون عموماً مشتری وقت زیادی را در چنین مکان هایی صرف نمیکند و تنها مدت زمان کوتاهی را برای سرو غذا و یا نوشیدنی اختصاص می دهد. در واقع مهمترین نیاز این افراد رفع گرسنگی یا تشنگی است که نیازمند زمان زیادی نیست.

در چنین شرایطی حتی اگر مشتریان از نشیمن صندلی راضی نباشد باز هم با آن کنار می آید. اما در رستوران ها شرایط با غذاخوری کاملا متفاوت است، در واقع مشتری برای گذراندن وقت و حضور در محیطی آرام و دلنشین به رستوران می آید و چنانچه هر موضوعی سبب نارضایتی وی شود سبب می شود تا به دنبال جای دیگری برای خود باشد.

به همین دلیل انتخاب صندلی هایی که پشتی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نمونه هایی که بدون پشتی هستند در واقع جذابیت بیشتری دارند و زیبایی دو چندانی را به محیط اطراف می دهند، اما استفاده از این نوع صندلی ها بازده خوبی را برای رستوران شما به همراه نخواهد داشت.

 

به سر و صدایی که صندلی ها تولید می کنند توجه داشته باشید

میز و صندلی رستورانی

هنگامی که قصد خرید صندلی های رستورانی را دارید بهتر است که حتما قبل از سفارش آن را بررسی کنید که هنگام نشستن و برخاستن بر روی صندلی فوم آن صدا می دهد یا خیر؟ چون در صورت تولید صدا مشتری آزرده خاطر شده و سبب می شود تا دفعات بعدی به رستوران شما نیاید.

علاوه بر فوم موجود در صندلی گاهاً ممکن است پایه های آن نیز صداهای ناهنجاری را تولید کند. هنگام انتخاب صندلی باید پایه را بر اساس نوع کفپوش انتخاب کنید. اگر نوع دکوراسیون شما به گونه ای است که باید نمونه خاصی از صندلی را انتخاب کنید که پایه های آن صدا می دهند، می توانید از زیر پایه برای صداگیری آن استفاده کنید.

 

متراژ رستوران خود را قبل از خرید مد نظر قرار دهید

میز و صندلی رستورانی

انتخاب نوع میز و صندلی باید به گونه ای باشد که با تناسبات رستوران همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر فضای رستوران شما محدود است بهتر است که از میز و صندلی هایی استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال می کنند.

علاوه بر این تعداد میز و صندلی ها نیز می تواند یکی از عوامل مهم در چیدمان رستوران به شمار رود، پس باید بین اندازه رستوران و تعداد میز و صندلی های موجود در آن تناسب برقرار کنید.

 

بیشتر بدانید: ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران

 

 

انتخاب میز و صندلی رستوران بر اساس نوع مشتری

میز و صندلی رستورانی
انتخاب میز و صندلی رستورانی باید به گونه ای باشد که رضایت بیشتر مشتریان را به خود جلب کند. سلیقه ی افرادی که به رستوران های جاده ای و تفرجگاهی می روند با افرادی که به رستوران های موجود در سطح شهر می روند، متفاوت است. نیازهایی که در یک رستوران احساس می شود کاملا با کافه ها یا دیگر مناطقی از این دست فرق می کند.

تعدادی از رستوران ها دارای بخش وی آی پی هستند که از میز و صندلی رستورانی مختلفی در مقابل دیگر نقاط رستوران، استفاده می شود. بنابراین شما باید بیشتر از هر چیزی به نوع مشتریانی که در رستوران شما حضور می یابند و سلایق آنها توجه کنید.

به عنوان مثال در رستوران هایی که گاها در آن ها مراسمات مختلفی همچون جشن، ختم و … برگزار می شود حتما باید از صندلی هایی که دارای پشتی راحتی هستند استفاده کرد.

 

انتخاب میز و صندلی رستورانی بر اساس جنس

همانطور که می دانید میز و صندلی رستورانی دارای تنوع بسیار زیادی هستند و برای تولید آن ها از متریال های مختلفی استفاده می شود که از جمله آن شامل چوب، پلاستیک، فلز، بامبو و … است.

زمانی که قرار است جنس و تنوع رنگی میز و صندلی ها را انتخاب کنید به شرایط موجود و میزان روشنایی رستوران نیز توجه ویژه ای داشته باشید. این موضوع رابطه مستقیمی با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر دارد.

به عنوان مثال استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند احساس گرمای زیادی را به محیط ببخشد و در مقابل صندلی های فلزی می تواند احساس سرما را به مشتریان القا کند. گاهی اوقات افراد از میز و صندلی هایی که تلفیقی از چوب و فلز هستند بهره می برند تا حس موجود در فضا را خنثی کنند.

 

توجه به میزان راحتی صندلی ها

توجه به این موضوع یکی از موارد مهمی است که باید حتما آن را مد نظر قرار دهید. قبل از تهیه صندلی های موجود در رستوران، مدتی را بر آن ها نشسته و آن را به صورت کامل بررسی کنید. باید در حالت های مختلف، راحتی نشیمن و پشتی را امتحان کنید و خود را برای مدت کوتاهی به جای مشتری قرار دهید.

 

ارتفاع، وزن و سایز مناسب میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی رستورانی

انتخاب ارتفاع صندلی یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در این زمینه است که باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال صندلی های دارای پایه های بلندی، با وجود جلوه ی زیبایی که دارند ، نمی توانند گزینه مناسبی برای استفاده در رستوران باشند.

پس در انتخاب نوع آن دقت کنید، صندلی رستوران باید ارتفاع کوتاه یا متوسطی داشته باشد تا برای مشتریان راحتی و آسایش را به همراه داشته باشد.

همچنین باید به وزن صندلی نیز اهمیت زیادی داد، در واقع صندلی ها نباید خیلی سبک باشند که با هر تکان حرکت کنند و سبب آزار و اذیت مشتری شوند و در مقابل نباید خیلی سنگین باشند که جا به جا کردن آنها برای مشتریان به مشکل اساسی تبدیل شود. بنابراین باید صندلی هایی با وزن متعادل را انتخاب کنید.

هنگامی که فرد قصد بازگشایی کافه رستوران را دارد باید با چیدمان و طراحی میز و صندلی های آن، این بخش ها را از یکدیگر جدا کند.

به عنوان مثال کافی شاپ ها پرتردد و شلوغ تر از رستوران ها هستند به همین منظور کافی شاپ باید در قسمت نزدیک به ورودی انتخاب شود و صندلی هایی با سایز کوچک برای چیدمان آن انتخاب کنید و در مقابل غذا خوری ها تردد کمتری دارند و بهتر است که در قسمت انتهایی رستوران قرار بگیرند و همچنین میز و صندلی رستورانی باید بزرگ و راحت باشند.

 

همخوانی با دکوراسیون و نوع کفپوش

میز و صندلی رستورانی جزو عوامل اصلی موجود در این فضا هستند و بیش از دیگر لوازم به چشم می آیند، به همین منظور باید این تجهیزات با سبک دکوری که انتخاب کردید همخوانی داشته باشد. همچنین رنگ و طرح آن نیز باید با سایر لوازم موجود در بخش غذاخوری رستوران تناسب داشته باشد.

باید به این موضوع توجه کنید که روانشناسی رنگ علاوه بر دیوارها در انتخاب تجهیزات نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. عموماً رستوران ها برای بالا بردن اشتها، از رنگهای قرمز و زرد در دکوراسیون خود بهره می برند که سبب می شود تا اشتهای افراد افزایش یابد.

اما در مقابل ، رنگ آبی آرامش بخش بوده وسبب کاهش اشتها می شود. بنابراین افرادی که از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون و میز و صندلی های رستوران خود استفاده می کنند نباید انتظار فروش بیش از اندازه را داشته باشند.

اما این موضوع همیشه صدق نمی کند، به عنوان مثال در رستورانهای دریایی و یا مراکزی که در نزدیکی ساحل ها قرار دارند برای ایجاد تناسب بین دکوراسیون رستوران با مناطق اطراف از رنگ آبی در دیوار و لوازم مورد نیاز رستوران خود استفاده می کنند.

اصولا محیط های رستورانی را با کفپوش های چوبی، سرامیکی و فرشی می پوشانند. این عوامل می تواند کمک بسیار زیادی به کاهش صدای ناشی از میز و صندلی رستورانی کند. در صورتی که کفپوش موجود در رستوران مناسب نباشد و میز و صندلی ها به گونه ای انتخاب شده باشند که تولید صدای ناهنجار کنند می توان از زیر پایه ای استفاده کرد.

 

قابلیت استفاده در محیط تجاری رستوران

میز و صندلی رستورانی

بهتر است قبل از خرید میز و صندلی، اطلاعات خود را تا حد ممکن بالا ببرید و با اصول و ملاک های میز و صندلی های خانگی و تجاری آشنایی کامل پیدا کنید. تعداد معدودی از فروشنده ها متاسفانه از عدم اطلاعات مشتریان سوء استفاده کرده و میز و صندلی های خانگی را به جای لوازم تجاری به فروش می رسانند.

که استفاده از این نوع صندلی ها نمی تواند با فضایی مثل رستوران مناسب باشد که به صورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. اصول طراحی میز و صندلی های خانگی بر اساس استفاده کوتاه مدت روزانه است، اما میز و صندلی رستورانی به دلیل تجاری بودن و استفاده مداوم باید به گونه ای طراحی شوند که هضم غذا برای مشتری راحت تر شود.

میز و صندلی های خانگی پس از گذشت مدت کوتاهی به دلیل استفاده از پاک کننده های صنعتی به سرعت آسیب دیده و نیاز به تعویض دارند. در واقع افرادی که این تجهیزات را می سازند میز و صندلی های خانگی را از نظر تجاری تست نکرده اند. در چنین شرایطی اگر میز و صندلی موجود رستورانی دچار آسیب شوند، تنها کسی که مقصر شناخته می شود صاحب رستوران است.

 

در نظر گرفتن بودجه اختصاص داده شده به راه اندازی کار

گاهی اوقات ممکن است بودجه کمی را برای انتخاب میز و صندلی رستورانی در اختیار داشته باشید به همین سبب باید قبل از خرید، ابتدا بودجه مورد نظر خود را بررسی کرده و بر اساس آن نسبت به خرید میز و صندلی اقدام کنید.

باید توجه داشته باشید که پایین بودن بودجه انتخابی شما سبب نشود تا مجبور شوید صندلی های بی کیفیتی را انتخاب کنید که هم از نظر زیبایی، محیط کاری شما را تحت تاثیر قرار دهد و هم دارای نشیمن گاه آزار دهنده ای باشد که مشتری احساس بدی را از بودن در رستوران شما تجربه کند.

 

 

 میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جا به جا کردن عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و همچنین به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد می کنند.

 

نتیجه گیری

با توجه به آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که در حال حاضر رستوران های بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور در حال فعالیت هستند، اما تمامی این رستوران ها موفق به جلب مشتری نشده اند. نکات بسیار زیادی وجود دارند که در صورت رعایت کردن آن می توان در این زمینه کاری بسیار موفق بود که از جمله آن انتخاب درست میز و صندلی رستورانی است.

از معیارهای انتخاب میز و صندلی رستورانی می توان به میز و صندلی های رستورانی با پایه چوبی، استفاده نکردن از صندلی های بدون پشتی، استفاده نکردن از صندلی هایی که تولید سر و صدا می کنند، مد نظر قرار دادن متراژ رستوران، انتخاب میز و صندلی رستوران بر اساس نوع مشتری، انتخاب میز و صندلی رستورانی بر اساس جنس،توجه به میزان راحتی صندلی ها، ارتفاع، وزن و سایز مناسب میز و صندلی رستورانی، همخوانی با دکوراسیون و نوع کفپوش، قابل استفاده در محیط تجاری رستوران، در نظر گرفتن بودجه اختصاص داده شده به راه اندازی کار اشاره کرد.

گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستورانی را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *