بلاگ

کاربرد های پاف در منزل

کاربرد های پاف در منزل به عنوان زیرپایی
5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب با کاربرد های مبل پاف در منزل آشنا خواهید شد. پاف ابزار جدیدی است که به تازگی به خانواده مبلمان منزل و محل کار وارد شده است و به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد با کاربردهای این وسیله جدید چندان آشنا نباشند.

حقیقت آن است که امروزه دکوراسیون و طراحی داخلی منازل به سادگی و یکنواختی گذشته نیست و تنها به میز و صندلی چوبی ختم نمی شود. بلکه با روی کار آمدن ابزار جدید، شکل تازه تری به خود گرفته است.

پاف نیز نمونه‌ای از این محصولات جدید است که به دلیل عملکرد چند منظوره خود و همچنین قابلیت جابجایی و استفاده برای مصارف مختلف، پویایی و زیبایی خاصی را به منزل می‌بخشد.

بیشتر بدانید: انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

پاف چیست؟

کاربرد پاف در منزل

پاف یک لغت انگلیسی (Pouf) است که در زبان فارسی به کوسن بزرگ و حجیم ترجمه می‌شود. ریشه پاف در واقع کلمه فرانسوی pouffe است و به همین معناست.

پاف به شکل یک استوانه یا مکعب بزرگ ساخته می شود و از آن برای نشستن و یا قرار دادن اشیا روی آن یا حتی داخل آن استفاده می‌شود.

مزیت ویژه پاف سبک بودن آن است که قابلیت جابجایی آسان آن را فراهم می سازد. این وسیله بسیار کاربردی بوده و شما می توانید آن را به هر نقطه از منزل جابجا کرده و از آن برای مصارف مختلف استفاده کنید. در ادامه با کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع کاربرد های پاف در منزل

  1. نشستن
  2. میز
  3. صندوقچه
  4. زیرپایی
  5. فضای باز

1. نشستن

نخستین کاربرد پاف ها برای نشستن است. شما می توانید آن را در هر نقطه از منزل قرار داده و از آن به عنوان کمک صندلی استفاده کنید.

می‌توان آن را در اتاق نشیمن در کنار مبلمان قرار داده و به عنوان صندلی میزبان استفاده کنید.

قرار دادن یک پاف در ورودی منزل کنار جاکفشی به شما کمک می کند تا در هنگام پوشیدن کفش و یا انتظار برای خروج از منزل یک صندلی کوچک برای نشستن داشته باشید.

می توان آن را در فضای روف گاردن و یا باغچه خود قرار دهید و یا اینکه در اتاق خواب به عنوان صندلی میز آرایش استفاده کنید. در اتاق کودکان و نوجوانان نیز به عنوان صندلی میزبان و میهمان گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

2. کاربرد های پاف در منزل به عنوان میز

کاربرد های پاف در منزل به عنوان میز

کاربرد پاف تنها به نشستن ختم نمی‌شود بلکه از آن می‌توانیم به عنوان میز نیز استفاده کنید. پاف می تواند حکم میز جلومبلی شما را داشته باشد.

در این صورت به دنبال یک پاف بزرگ با سطحی صاف و افقی باشید تا بتوانید به راحتی اشیا را بر روی آن قرار دهید.

در صورتی که پاف میز اصلی مبلمان شما است لزومی ندارد که حتماً از وزن بسیار سبک برخوردار باشد.

همچنین می توانید از آن به عنوان عسلی در کنار سایر مبلمان سالن پذیرایی خود استفاده کنید.

استفاده از پاف های صندوقچه ای به خصوص برای اتاق کودکان و نوجوانان بسیار مفید خواهد بود. زیرا می‌توان از آن برای قرار دادن وسایل اضافی نیز استفاده کرد.

3. صندوقچه

کاربرد پاف به عنوان صندوقچه

طراحی برخی از پاف ها به صورت توخالی است. بدین صورت که می توان درپوش آن را برداشته و از فضای داخلی آن برای برای جا دادن لوازم کوچک تر نظیر رزونامه، اسباب بازی ها، لباس های کوچک مثل جوراب و لباس بچه استفاده کرد.

بنابراین پاف های صندوقچه ای بسته به محل قرارگیری می توانند برای نظم بخشیدن به فضای یک اتاق مفید واقع شوند.

این مسئله به خصوص برای اتاق کودکان و نوجوانان بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر آن که به‌عنوان صندلی استفاده می‌ شوند می‌توان از آن برای قرار دادن وسایل اضافی نیز استفاده کرد.

4. زیرپایی

کاربرد های پاف در منزل به عنوان زیرپایی

پاف می‌تواند حکم یک زیر پایی برای مواقع استراحت را نیز داشته باشد در این صورت می‌توانید پاف را در کنار کاناپه اتاق نشیمن قرار داده و در مواقع استراحت و یا تماشای تلویزیون از آن به عنوان زیرپایی استفاده کنید.

همچنین اگر پاف دارای پایه های محکم باشد می توانید از آن به عنوان چهارپایه برای دسترسی به طبقات بالایی قفسه‌ها، کمدها و یا کابینت ها استفاده کرد.

۵. کاربرد های پاف در منزل برای فضای باز

کاربرد های پاف در منزل برای فضای باز

چنانچه برای فضای باز روف گاردن و یا باغچه خود به دنبال مبلمان مناسب هستید حتماً نیازی نیست یک دست مبلمان مخصوص هوای آزاد را تهیه کنید.

بلکه می توانید با هزینه کمتر و قرار دادن چندین پاف کوچک فضای دلخواه خود را ایجاد نمایید.

بدین ترتیب که شما می‌توانید از پاف به عنوان میز چای خوری یا به عنوان نیمکت در تراس پاسیو و حیاط و باغ منزل خود استفاده کنید.

به خصوص که برای چنین کاربردهایی پاف های حصیری نیز طراحی شده اند.

بیشتر بدانید: ارتفاع میز جلو مبلی در فضاهای مختلف چقدر باید باشد؟

محصولات عاج به خصوص برای آپارتمان ها و منازل با متراژ پایین طراحی می شوند و به همین دلیل چیدمان آنها نیاز به فضای زیادی نخواهند داشت.

برای تهیه مبلمان مخصوص فضاهای مختلف منزل، می توانید محصولات مورد نیاز خود را با طراحی های کاربردی و خلاقانه از فروشگاه اینترنتی عاج تهیه نمایید.

این گروه تولیدی در ساخت محصولات خود از چوب روسی استفاده می کنید که با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است.

همچنین محصولات عاج به خصوص برای آپارتمان ها و منازل با متراژ پایین طراحی می شوند و به همین دلیل چیدمان آنها نیاز به فضای زیادی نخواهند داشت.

امکان ارسال سفارشات به تمامی نقاط ایران وجود دارد وسفارش شما با بسته بندی های ایمن و در کوتاهترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *