بلاگ

بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری

بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری
4.6/5 - (5 امتیاز)

قطعا شما هم زیاد شنیده اید که می گویند چوب راش بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری بشمار می رود. امروز می خواهیم ببینیم که چوب راش چه ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر چوب ها متمایز می کند. میز و صندلی چوبی را می‌توان جزء اولین میز و صندلی هایی دانست که ساخته شده اند. این میز صندلی ها در طول زمان تغییرات زیادی داشته اند و پیشرفته تر شده اند.
چوب درختان مختلف می‌تواند به عنوان ماده ی اصلی برای ساخت میز و صندلی ناهارخوری چوبی استفاده شود. هر کدام از این چوب ها دارای ویژگی های مختلفی هستند. برخی از آن ها سخت تر و برخی دیگر نرم تر هستند. از نظر رنگ نیز چوب ها با هم متفاوت هستند. علاوه بر این رگه موجود در چوب و بافت جذاب آن می‌تواند باعث شود تا فضایی گرم و صمیمی ایجاد شود.
از جمله مزیت های میزهای چوبی می‌توان به استحکام، زیبایی و تنوع اشاره کرد. میزهای چوبی می‌توانند تمامی آن چه را که از یک میز ناهارخوری انتظار دارید را برآورده کند. در کنار میز ناهارخوری چوبی می‌توان از صندلی هایی که ساختار چوبی دارند نیز استفاده کرد. این صندلی محکم و زیبا هستند و با توجه به نوع طراحی می‌توانند در فضاهای مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بدانید: میز و صندلی ناهار خوری ارزان

به گفته کارشناسان، چوب راش دارای بافتی همگن و متراکم است و همین تراکم باعث می شود تا این نوع چوب در برابر قارچ و حشرات مقاوم باشد.

راش بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری

راش بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری
راش نام درختی در جنگل های شمال ایران است که از چوب آن برای ساخت منازل در روستاها، ساخت میز و صندلی، مبلمان، در و پنجره، تخته لایه و روکش و … استفاده می شود. ایران یکی از کشورهایی است که دارای جنگل های راش می باشد، اما برای جلوگیری از نابودی جنگل ها چاره ای جزء پذیرفتن واردات این نوع چوب نداریم. این چوب رنگ کرم مایل به قرمز دارد و درون آن مشخص نیست.

ویژگی بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری

ویژگی بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری
به گفته کارشناسان، چوب راش دارای بافتی همگن و متراکم است و همین تراکم باعث می شود تا این نوع چوب در برابر قارچ و حشرات مقاوم باشد. این بارزترین ویژگی چوب راش است. چوب راش بیشتر برای کارهایی با ابعاد و اندازه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، مواردی مانند تاج درختان و یا مبلمان ها و میز و صندلی های ناهارخوری.

چرا میز و صندلی ناهارخوری با چوب راش بخریم؟

چرا میز و صندلی ناهارخوری با چوب راش بخریم؟
همانطور که قبلا نیز اشاره شد چوب راش از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. مبلمانی که از چوب راش ساخته می شود نسبت به سایر مبلمان ها از کیفیت بالاتری برخوردار است. اگر از آن دسته خانواده های پر رفت وآمد و شلوغ هستید، بهترین گزینه برای شما انتخاب میز و صندلی ناهارخوری با چوب راش است، زیرا به راحتی خراب و فرسوده نمی شود. زیبایی این میز و صندلی ها در نوع خود بی نظیر است و طرفداران زیادی دارد.

خرید میز و صندلی تهیه شده از چوب راش

خرید میز و صندلی ناهارخوری تهیه شده از چوب راش
بعضی از میز و صندلی های ناهارخوری فقط روکشی سطحی از چوب راش دارند و انواع دیگر به طور کامل از چوب راش ساخته می شوند، قطعا نوع اول به نسبت مبلمان هایی که تماما از چوب راش تولید می شود مقرون به صرفه تر هستند، اما کیفیت آن با انواع تمام راش قابل قیاس نیست. بهتر است از جایی میز و صندلی ناهارخوری خریداری کنید که نسبت به چوب آن اطمینان کافی داشته باشید. میز و صندلی ناهارخوری که به تازگی از چوب راش تهیه شده باشد فاقد زبری بوده و همه جای آن دارای سطح یکسانی می باشد.
شاید تعجب کنید اگر بگوییم که خرید میز و صندلی ناهارخوری با چوب راش می تواند به منزله یک سرمایه گذاری برای شما باشد. به این علت که هم دوام زیادی دارد و هم اینکه اگر قصد تغییر دکوراسیون مبلمان منزل تان را داشته باشید، همچنان ارزش اولیه خود را حفظ می کند و می توانید آن را به راحتی با قیمت مناسب بفروشید.
از چوب راش می توان در تولید و تهیه مبلمان های مختلفی استفاده کرد که یکی از آن ها ساخت میز و صندلی ناهارخوری است. بدون تردید میز و صندلی هایی که از چوب راش تهیه شوند دارای جلوه زیباتری هستند.

بیشتر بدانید: انتخاب میز و صندلی ناهارخوری مناسب برای منزل

میز و صندلی ناهارخوری که به تازگی از چوب راش تهیه شده باشد فاقد زبری بوده و همه جای آن دارای سطح یکسانی می باشد.

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم راش بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری محسوب می شود. چوب راش، چوب نیمه سبک و سختی می باشد. به دلیل سختی زیاد حشرات و قارچ ها نمی توانند به آن آسیب بزنند. چوب راش معمولا راست تار و دارای الیاف موازی و یکنواخت می باشد، که از خصوصیات مثبت این چوب برای ساخت سازه های با کیفیت به شمار می آید.
به دلیل این‌ که از درختان سردسیری و تنومند استخراج شده تراکم بسیار بالایی دارد، بسیار سبک است و به این راحتی‌ها نمی‌شکند. مقاومت آن بسیار بالاست و در مقابل رطوبت و سرد و گرم شدن هوا هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد، یعنی کاملاً مناسب برای ساختن یک سازه چوبی است.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهارخوری چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. این مجموعه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز با هرگونه سلیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *