بلاگ

انتخاب میز و صندلی ناهارخوری مناسب برای منزل

کاربردی ترین میز و صندلی ناهارخوری که می توانید بخرید
Rate this post

میز و صندلی ناهارخوری در انواع طرح های ساده و کلاسیک و خلاقانه طراحی می شود که انتخاب هر یک از این مدل ها به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما بستگی دارد. انتخابی فضایی دوست داشتنی برای سرو غذا باعث می شود تا اعضای خانواده لحظات آرامش بخشی را در کنار یکدیگر سپری کنند از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب میز و صندلی ناهارخوری دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید میزی با طراحی بی نظیر و زیبا را برای فضای آشپزخانه یا اتاق غذاخوری خود انتخاب نمایید.

میز و صندلی ناهارخوری مهمترین جزء این بخش از خانه است. انتخاب صندلی آشپزخانه کار ظریف و حساسی است. چرا که تمام افراد خانواده هنگام غذا خوردن در کنار هم می نشینند و می توانند ساعت ها در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند. حال در نظر بگیرید که شاید یکی از اعضای خانواده شما از مشکل کمردرد، درد مفاصل یا غیره رنج ببرد. اگر صندلی راحت نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پس برای انتخاب ست میز و صندلی علاوه بر زیبایی، باید راحتی آن را مد نظر قرار دهیم.

شما می توانید با توجه به سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل خود میز و صندلی ناهارخوری را نیز انتخاب کنید. چرا که امروزه گزینه های بی شماری برای ست نهار خوری منزل در بازار موجود هستند و اگر بدون اطلاعات کافی دست به خرید بزنید، احتمالاًپس از مدتی از خرید خو پشیمان خواهید شد.

میز ناهارخوری در اندازه ها و شکل ها و جنس های متفاوتی ساخته می شود. همچنین صندلی های ناهارخوری در سبک ها، رنگ ها، طرح ها و ارتفاع های مختلفی وجود دارند. شما می توانید با توجه به نیاز و همچنین سلیقه شخصی خود و اعضای خانواده‌تان اقدام به خرید ست ناهارخوری نمایید.

 

انواع صندلی ناهارخوری

 

کاربردی ترین میز و صندلی ناهارخوری که می توانید بخرید

اگر به دنبال یک صندلی ناهارخوری راحت هستید، باید بگوییم صندلی های چرمی یکی از بهترین گزینه ها هستند. چرا که نشیمنگاه نرم و راحتی دارند و در عین حال تکیه گاه این صندلی ها محکم و راحت می باشد. صندلی های چرمی برای دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب و کارآمد هستند.

همچنین استفاده از آنها در آشپزخانه و اطراف میز ناهارخوری به دلیل تمیز شدن راحت، بسیار رایج است. میتوانید رنگ چرم روی صندلی ناهارخوری را با مبلمان خود به صورت هماهنگ انتخاب کنید. در این صورت از صندلی های غذاخوری می توانید به عنوان صندلی میزبان، در کنار مبلمان منزل خود نیز استفاده نمایید.

 

بیشتر بدانید:انتخاب رنگ مناسب میز و صندلی رستورانی

 

میز و صندلی ناهارخوری ارگونومیک مدرن

اگر عاشق غذا خوردن با خانواده هستید، صندلی سبک مدرن ارگونومیک برای شما بسیار مناسب است. این صندلی به شکل یک نیم دایره است که به سبب طراحی خاص آن، نشستن بر رویش بسیار راحت و دلپذیر می باشد. صندلی های DWS از پلاستیک های سخت ساخته می شوند و می توان برای نرمی و راحتی بیشتر آنها، از پارچه های مخمل یا ابریشمی به عنوان روکش استفاده کرد.

پایه‌های این صندلی از چوب ساخته شده و با سیم آهنی با کیفیت بالا به هم متصل می شوند تا صندلی دوام و استحکام کافی داشته باشد. شما می توانید از این صندلی راحت برای نشستن در کنار دوستان و خانواده خود در پاسیو و بالکن نیز استفاده کنید. صندلی مدرن ارگونومی یکی از پرطرفدار ترین صندلی ها در دنیاست. زیرا از آن در بسیاری از بخش های منزل حتی به عنوان میز تحریر نیز می توان استفاده نمود.

 

میز و صندلی چوبی ناهارخوری

 

کاربردی ترین میز و صندلی ناهارخوری که می توانید بخرید

میز و صندلی چوبی ناهارخوری یکی از قدیمی مدل های صندلی می باشد. چوب، متریال محکم و با دوامی برای ساخت صندلی است. رنگ طبیعی چوب روح خاصی دارد که می تواند دکوراسیون منزل شما را زیبا تر سازد.

برای انتخاب صندلی چوبی ناهارخوری، به طراحی و ساخت پشتی صندلی، توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید یک صندلی راحت را برای ست ناهارخوری خود خریداری نمایید. صندلی چوبی تنها با یک پوشش و رنگ ساده می تواند در عین زیبایی، راحت نیز باشد.

امروزه در بیشتر دکوراسیون های داخلی، از نشیمنگاه نرم و روکش پارچه ای برای آن استفاده می شود. این امر نشستن روی صندلی را دلپذیرتر می کند. همچنین شما می توانید پارچه هایی متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون خود، برای صندلی ناهارخوری انتخاب نمایید.

 

یکی از لوکس ترین رویه های میز ناهارخوری، سنگ مرمر است. این رویه بسیار زیبا و لوکس و چشم نواز به نظر می رسد و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است.

 

میز و صندلی ناهارخوری فلزی

صندلی ناهارخوری فلزی، از استحکام بالایی برخوردار است. امروزه این صندلی ها در طرح های زیبایی در بازار موجود هستند. در خانه، بیشتر از صندلی های چوبی با روکش چرم یا پارچه و صندلی های پلی پروپیلن با پایه های چوبی استفاده می شود.

صندلی ناهارخوری فلزی در رستوران ها و کافه ها طرفداران بیشتری دارد. همچنین از صندلی ناهارخوری فلزی می توان در فضای باز مثل حیاط، تراس یا روف گاردن استفاده کرد. برای راحتی بیشتر این صندلی ها، می توانید از تشک‌چه یا کوسن هایی نرم و زیبا بر روی آن استفاده کنید.

 

صندلی اپن یا صندلی جزیره

 

کاربردی ترین میز و صندلی ناهارخوری که می توانید بخرید

صندلی اپن معمولا ارتفاع بیشتری از صندلی های معمولی میز ناهارخوری دارد. در ابتدای ساخت این سبک از صندلی ها، افرادی که در آشپزخانه خود فضای کافی نداشتند، آنها را خریداری می‌کردند. تا به جای میز ناهارخوری و صندلی کنار کانتر یا جزیره استفاده کنند. اما این روزها، استفاده از این سبک صندلی حتی با وجود میز ناهارخوری نیز مرسوم گشته. این سبک صندلی ها می توانند برای خوردن یک صبحانه ی فوری یا میان وعده در داخل آشپزخانه مفید واقع شوند.

 

انتخاب صندلی آشپزخانه کار ظریف و حساسی است. چرا که تمام افراد خانواده هنگام غذا خوردن در کنار هم می نشینند و می توانند ساعت ها در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند.

 

انواع متفاوت میز ناهارخوری

 

کاربردی ترین میز و صندلی ناهارخوری که می توانید بخرید

میز ناهارخوری در اندازه ها، جنس ها و سبک های بسیار متنوعی تولید می شود. شما باید با توجه به نیاز شخصی خود یکی از آنها را انتخاب کنید. برای انتخاب شکل میز ناهارخوری باید به فضای منزل خود توجه کنید. ممکن است برای یک اتاق، میز ناهارخوری مستطیل شکل مناسب باشد و برای اتاق دیگری میز ناهارخوری گرد. میز ناهارخوری گرد برای تعداد افراد کمتر بهتر است. زیرا در صورت بزرگتر بودن میز گرد، امکان دسترسی به سمت دیگر میز برای افراد سخت تر خواهد بود.

میز ناهارخوری در جنس های بسیار متنوعی از جمله چوبی، فلزی، سنگی، ترکیب فلز و شیشه و پلیمری موجود است. میز ناهارخوری چوبی یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای کلاسیک است. البته امروزه این مدل میز در سبک های مدرن و مینیمال نیز ساخته می‌شود.

برای فضای مدرن تر و مینیمال تر و دکوراسیون های مدرن شهری و صنعتی نیز می توان از میز ناهارخوری فلزی با رویه شیشه ای استفاده نمود. تجربه ثابت کرده است که میز ناهارخوری شیشه ای برای فضاهای کوچک بسیار مناسب تر است و باعث شلوغ دیده شدن فضای خانه نمی شود.

یکی از لوکس ترین رویه های میز ناهارخوری، سنگ مرمر است. این رویه بسیار زیبا و لوکس و چشم نواز به نظر می رسد و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. اما جابجایی آن به دلیل سنگین بودن، سخت است. یکی دیگر از نکات مثبت رویه سنگی میز ناهارخوری تمیز شدن راحت آن، بعد از ریختن غذا یا نوشیدنی روی میز می باشد. این سبک میز ناهارخوری مناسب خانه های بزرگ با دکوراسیون های کلاسیک و مجلل است.

 

بیشتر بدانید:مقایسه میز و صندلی چوبی و فلزی برای استفاده در رستوران

 

راحتی ست ناهارخوری با ابعاد استاندارد

یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب میز ناهارخوری مناسب برای منزل، توجه به ابعاد میز و صندلی است. مثلاً برای یک میز ناهارخوری دایره ای دونفره قطر ۹۰ سانتی متر، چهار نفره قطر ۱۱۰ سانتی متر و هشت نفره قطر ۱۴۰ سانتی متر استاندارد و مناسب است. ابعاد استاندارد میز ناهارخوری مربعی نیز برای ۴ نفر ۹۰ سانتیمتر و برای ۸ نفر ۱۴۰ سانتی متر است. یک میز ناهارخوری مستطیلی استاندارد نیز برای ۶ نفر ۹۰×۱۵۰ ، برای ۸ نفر ۹۰×۱۸۰ ، برای ۱۰ نفر ۱۲۰ x۲۴۰ و برای ۱۲ نفر ۱۲۰×۳۳۰ است.

معمولاً ارتفاع استاندارد برای یک میز ناهارخوری مناسب ۷۵ سانتی متر در نظر گرفته می شود. هر صندلی نیز باید فضای کافی در اطراف خود داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی از میز و صندلی استفاده کنند. فاصله ی ران تا رویه ی میز ناهارخوری نیز بسیار مهم است. چرا که، اگر ران شما با میز ناهارخوری برخورد داشته باشد به راحتی نمی توانید بنشینید و در هنگام صرف غذا، راحت نیستید. ابعاد استاندارد این فاصله معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی مترمی باشد.

 

کلام آخر

 

میز و صندلی رستورانی

امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله، بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب میز و صندلی ناهارخوری بگیرید. شما می توانید بدین طریق زیبایی و راحتی بی‌نظیری را به فضای آشپزخانه و ناهارخوری خود اضافه کنید. فراموش نکنید در ابتدای کار باید به راحتی و سلامتی خود بیندیشید و در اولویت دوم به زیبایی و کارایی صندلی. انتخاب یک ست ناهارخوری راحت و زیبا می تواند ساعت های همنشینی شما با اعضای خانواده را هنگام صرف غذا شیرین و شیرین تر کند.

گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهارخوری چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. این مجموعه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز با هرگونه سلیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *