بلاگ

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

5/5 - (1 امتیاز)

دیزاین دکوراسیون اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که باید با دقت و توجه انتخاب شود. اتاق خواب محلی است که شما در آن استراحت می‌کنید، خواب می‌برید، مطالعه می‌کنید. بنابراین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب باید با سلیقه، نیاز و روحیه شما هماهنگ باشد.

برای انجام بهترین دیزاین اتاق خواب شما به تخت خواب های چوبی و شیک، کمدهای دیواری متناسب با اندازه اتاق خواب و همچنین میزهای تحریر نیاز خواهید داشت.

مناسب ترین سبک طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

سبک دکوراسیون می‌تواند بر اساس فرهنگ، تاریخ، هنر، طبیعت و یا خلاقیت شما باشد. مثلا می‌توانید از سبک‌های مدرن، کلاسیک، روستیک، شرقی، غربی، اسکاندیناوی، بوهم، مینیمال و غیره الهام بگیرید.

هر سبک طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب خصوصیات خاص خود را دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید و مبلمان، پرده، کاغذ دیواری، فرش، چراغ، تابلو، گلدان و سایر لوازم جانبی را با توجه به آن‌ها انتخاب کنید و برای این کار می‌توانید از ترکیب چند سبک هم استفاده کنید. به طور کلی بهتر است سبک‌هایی را با هم ترکیب کنید که هم‌خوانی داشته باشند و باعث تضاد و ناسازگاری نشوند.

بیشتر بدانید: تزیین کمد لباس عروس داماد

مناسب ترین سبک طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب بستگی به سلیقه شما دارد و می‌توانید از ترکیب چند رنگ هم استفاده کنید، اما بهتر است رنگ‌هایی را با هم ترکیب کنید که هم‌خوانی داشته باشند و باعث سردرگمی و اغتشاش نشوند.

برای دیوارها، کف، مبلمان و لوازم جانبی. رنگ‌ها تاثیر بسزایی بر روی احساسات و انرژی شما دارند. بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که آرامش بخش، خنک و شاد باشند.

به عنوان مثال رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، بژ، خاکستری و نقره‌ای یا رنگ‌های سرد مانند آبی، بنفش، سبز و آبی-سبز. همچنین رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و صورتی نیز در طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مناسب هستند.

تخت خواب مناسب برای اتاق خواب

دیگر نکته ای که باید در طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد تخت خواب است که به عنوان مهم‌ترین وسایل اتاق خواب در نظر گرفته می شود. تخت خواب باید به گونه‌ای باشد که شما راحت بتوانید روی آن بخوابید و استراحت کنید.

تخت خواب باید از نظر راحتی، کیفیت، جنس، طرح و رنگ مناسب باشد و در این بین تخت خواب های چوبی بسیار گزینه مناسبی هستند به شرط آنکه جنس چوب به کار رفته در آن ها از چوب های مقاوم و زیبایی همچون چوب نراد باشد.

انواع متفاوتی از تحت خواب وجود دارد که برای انتخاب آن می‌توانید از مدل‌های مختلفی مانند تخت خواب کتیبه‌دار، تخت خواب تاشو، تخت خواب کشویی، تخت خواب بالابر، تخت خواب دو طبقه و غیره استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از تزییناتی مانند بالشتک، پتو، تشک، روتختی، تور و غیره برای زیبایی بیشتر تخت خواب و در نهایت طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب بهره بگیرید.

تخت خواب مناسب برای اتاق خواب

مناسب ترین کمد برای طراحی و دیزاین اتاق خواب

کمد لباس و کمد دیواری یکی از وسایلی است که باید در اتاق خواب وجود داشته باشد. این کمدها بر اساس فضای موجود و سلیقه و نیازهای افراد و همچنین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب در اشکال و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند. اما باید اندازه کمد لباس استاندارد باشد تا بتوانید به راحتی از آن در خانه تان استفاده کنید.

کمد دیواری می‌تواند باعث برقراری نظم و ترتیب در وسایل و لباس‌های شما شود. کمد دیواری باید با اندازه، شکل و سبک اتاق خواب هماهنگ باشد. همچنین باید از نظر ظرفیت، کیفیت، جنس، طرح و رنگ مناسب باشد. کمد دیواری باید به گونه‌ای باشد که شما راحت بتوانید وسایل و لباس‌های خود را در آن قرار دهید و بیرون بیاورید.

برای انتخاب کمد دیواری می‌توانید از مدل‌های مختلفی مانند کمد دیواری بازشو، کمد دیواری لولایی، کمد دیواری سرتاسری، کمد دیواری جاجیمی، کمد دیواری آینه‌دار و غیره استفاده کنید. می‌توانید از تزییناتی مانند آینه، تابلو، گلدان و غیره برای زیبایی بیشتر کمد دیواری خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید: تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم

مناسب ترین کمد برای طراحی و دیزاین اتاق خواب

انتخاب میز تحریر مناسب برای اتاق خواب

میز تحریر دیگر عنصر مفید در طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب است. شاید بپرسید مناسب ترین اندازۀ یک میز برای اتاق خواب چقدر است؟

عرض یک میز استاندارد دو کشو حدود یک متر است و چنانچه اتاق شما کوچک است میز یک کشو بسیار مناسب خواهد بود. اگر فکر می کنید صفحه میز برای شما کافی نیست، به ویژه اگر لپ تاپ دارید، از یک پایه لپ تاپ بهره بگیرید تا فضایی نیز برای کیبورد یا کتاب داشته باشید.

از لحاظ ارتفاع نیز میانگین اندازۀ یک میز تحریر خانگی در حدود ۷۳ تا ۷۶ سانتی‌متر است. البته برخی از میزها از پایۀ تنظیم شونده برخوردار هستند و در صورت نیاز می توان اندازۀ آن ها را کم و زیاد کرد.

شما می توانید برای انتخاب بهترین محصولات چوبی جهت شکل دهی اتاق خواب خود به وبسیات عاج صندلی مراجعه کرده و از محصولات ما دیدن کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *