بلاگ

میز ناهار خوری با چوب روسی

میز ناهار خوری با چوب روسی
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه فرآورده های چوبی از جمله محصولات پرمصرف به شمار می روند و چوب مورد نیاز از کشورهای مختلف تامین می شود؛ میز ناهار خوری با چوب روسی یکی از این نوع محصولات است.

به عبارتی دیگر در هر کشوری بر حسب اقلیم و نوع درختان آن منطقه، چوب های خاصی به عمل می آید که چوب روسی یکی از بهترین انواع چوب برای ساخت میز ناهار خوری به شمار می رود.

درباره چوب روسی

هنگامی که برای خرید مبلمان، سرویس خواب، کابینت و البته میز ناهار خوری کمجا یا هر مدل دیگر از میزهای ناهارخوری که اقدام می کنید، نام چوب روسی زیاد به گوش شما خواهد خورد. این چوب از کشور روسیه وارد بازار ایران وارد می‌شود و طیف وسیعی دارد.

در حقیقت برای ساخت میز ناهار خوری با چوب روسی از انواع مختلف چوب های وارداتی روسی از جمله نراد، راش، کاج، بلوط، نوئل و … استفاده می شود. این چوب ها اغلب به رنگ سفید و کرم مایل به قهوه‌ای یا قرمز هستند.

چوب‌های روسی از گونه‌های مختلف درختان نرم یا سخت گرفته می‌شوند در فواصلی از سال که در روسیه هوا مناسب است برش خورده و سپس به صورت الوار، گرده و همچنین بندیل به کشورهای دیگر صادر می ‌شوند.

چوب لمبه برای ساخت میز و صندلی

چوب نراد

یکی از انواع چوب مورد استفاده در ساخت میز ناهار خوری با چوب روسی، چوب نراد است. این چوب از  گونه های اصلی و پرتعداد کاج محسوب می‌شود و با داشتن برگ‌های سوزنی شکل و همیشه سبز جزء چوب‌های نرم به حساب می‌آید.

چوب نراد بسیار سبک بوده و در مصارف گوناگونی چون ساخت کف‌پوش، دیوارپوش، مبلمان‌سازی، کاغذسازی و … کاربرد دارد. این چوب در عین سبکی دارای مقاومتی بالا است، از جمله در برابر آب و هوای شرجی و نفوذ جانوران موزی.

چوب ساسنا

ساسنا از جمله‌ دیگر چوب های مرتبط با کاج‌ است که در میز ناهار خوری با چوب روسی به کار می رود. این چوب علاوه بر نرمی و سبک بودن، مقرون به صرفه بودن، در بسیاری از مصنوعات چوبی از جمله الیاف سازی، ام دی اف، نئوپان و تخته سه‌لا و همچنین ساخت میز ناهارخوری با چوب روسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چوب ساسنا

چوب لمبه برای ساخت میز و صندلی

لمبه را با هر نوع چوبی می توان ساخت و به عبارتی به صورت تکه های است که به وسیله اتصالاتی تعبیه شده درون آن به یکدیگر وصل می شود.

از لمبه‌ برای ساخت میز ناهار خوری با چوب روسی نیز استفاده می‌شود. لمبه‌ روسی از درختان مختلفی این کشور گرفته می‌شود و معمولاً طول عمر بالایی دارد. لمبه‌ ها در حقیقت نوعی پرتابل و چوب آماده و قابل مونتاژ به حساب می آیند.

نوئل، راش و بلوط

نوئل، راش و بلوط از جمله دیگر متریالی هستند که در ساخت میز ناهار خوری با چوب روسی به کار می روند. نوئل که با نام یولکا نیز شناخته می شود از درختان سوزنی با برگ‌ همیشه سبز است.

چوب این درخت بسیار روشن، نرم و دارای بافت های درشت و مستحکم است. چوب راش و بلوط نیز در صنعت ممیز و صندلی و مبلمان بسیار شناخته شده هستند. البته چوب راشی که هم اکنون در ایران مورد استفاده قرار می گیرد از درخت‌های شمال ایران یا از طریق واردات از کشور گرجستان تامین می شود.

قیمت چوب روسی

قیمت چوب روسی

دست آخر اینکه قیمت میز ناهار خوری با چوب روسی یکی دیگر از سوالات مطرح در این صنعت است. ای قیمت بر حسب عواملی چون کیفیت و میزان خشکی چوب متفاوت است. علاوه براین قیمت چوب روسی به ‌خاطر نوسانات بازار بسیار متغیر است.

بهتر است قبل از خرید حتماً قیمت میز و صندلی چوبی را استعلام بگیرید تا بتوانید میز ناهار خوری ایده آل برای منزل را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد میز ناهار خوری با چوب روسی صحبت شود. همانطور که گفته شد امروزه از چوب‌های روسی برای ساخت انواع دکور، نما، کف‌پوش‌، کابینت، در و پنجره چوبی، پالت، قاب‌سازی روی سقف، آلات موسیقی، کاغذ سازی و … استفاده می‌شود.

برای سفارش میز و صندلی مورد نظر خود می توانید به وبسایت عاج صندلی سر بزنید. گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *