بلاگ

مدل صندلی ناهار خوری چوبی

نقش شمعدان در میز ناهار خوری
5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که به خرید میز ناهار خوری فکر می کنید، سؤالاتی در مورد صندلی آن نیز برایتان پیش خواهد آمد؛ از جمله اینکه آیا مدل صندلی ناهار خوری چوبی باید حتماً با میز تناسب داشته باشد؟ برای این موضع باید شناخت بهتری از میز و صندلی چوبی داشته باشید.

میزهای ناهارخوری در طرح ها و قالب های مختلف از جمله کلاسیک، گرد، تاشو و مدل صندلی ناهار خوری چوبی نیز تابعی از این میزها است با این تفاوت که پارچه نیز می تواند در آن گرفته باشد.

انواع مدل صندلی ناهار خوری چوبی

هنگامی که بخواهید صندلی مناسب برای میز ناهار خوری خود خریداری کنید باید برخی از عوامل از جمله جنس چوب، استحکام آن، نوع میز ناهارخوری و همچنین رنگ جوب را مدنظر قرار دهید. علاوه بر شکل میز ناهارخوری و جنس چوب، اندازه آن نیز تأثیر مهمی بر تعداد صندلی مورد نیاز برای میز چوبی ناهار خوری خواهد داشت.

در عاج صندلی می توانید انواع مدل صندلی ناهار خوری چوبی به صورت ضربدری، تاشو، نرده ای، تولید شده از چوب روسی را پیدا کنید.

انواع مدل صندلی ناهار خوری چوبی

بهترین چوب برای صندلی ناهارخوری چیست؟

هنگامی که برای خرید مبلمان، سرویس خواب، کابینت، میز ناهار خوری کمجا یا هر نوع دگیر از مدل صندلی ناهار خوری چوبی و میزهای آن اقدام می کنید، نام چوب روسی زیاد به گوش شما خواهد خورد. این چوب از کشور روسیه وارد بازار ایران وارد می‌شود و طیف وسیعی دارد.

در حقیقت برای ساخت میز ناهار خوری با چوب روسی از انواع مختلف چوب های وارداتی روسی از جمله نراد، راش، کاج، بلوط، نوئل و … استفاده می شود؛ این چوب ها اغلب به رنگ سفید و کرم مایل به قهوه‌ای یا قرمز هستند.

چوب‌های روسی از گونه‌های مختلف درختان نرم یا سخت گرفته می‌شوند در فواصلی از سال که در روسیه هوا مناسب است برش خورده و سپس به صورت الوار، گرده و همچنین بندیل به کشورهای دیگر صادر می ‌شوند.

ام دی اف یا چوب، کدام یک برای صندلی ناهارخوری بهتر است؟

دیگر فاکتور مهم در انتخاب مدل صندلی ناهار خوری چوبی، استحکام و مقاومت آن است؛  در کنار چوب ممکن است با صندلی ناهار خوری تولید شده با ام دی اف نیز مواجه بشوید که اگرچه نسبت به رطوبت مقاومت دارد، اما از نظر استحکام، برتری با مصنوعات چوبی است. بنابراین درموقعیت هایی که میز و صندلی بار و وزن زیادی را تحمل می کند نباید از ام دی اف استفاده شود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که صفحات ام دی اف در نگهداری اتصالات، مقاومت کمتری نسبت به چوب طبیعی دارند، بنابراین اگر می خواهید میز را دائماً یا در بازه زمانی کوتاه مدت به طور مکرر جا به جا کنید، ام دی اف گزینه خوبی نیست.

بهترین چوب برای صندلی ناهارخوری چیست؟

انواع صندلی برای میز ناهارخوری تاشو تمام چوب

نخستین نکتۀ مهم و قابل توجه در انتخاب میز ناهارخوری تاشو تمام چوب، ساختار تاشوندگی این میزها است. پایهۀ تمام این میزها دارای قابلیت تاشوندگی است، در نتیجه به راحتی می توان آن را در تمام محیط ها قرار داد.

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که دسته ای دیگه از این محصولات دارای قابلیت تاشوندگی صفحه روی میز نیز هستند که این خود مزیت استفاده از میز ناهارخوری تاشو تمام چوب را دو چندان می کند.

مهمترین نکته برای انتخاب مدل صندلی ناهار خوری چوبی اندازه صفحه میز و ثابت یا جداشونده بودن آن است؛ در میزهای تاشو با صفحه ثابت، باید حداقل قابلیت جداسازی صفحه از پایه ها وجود داشته باشد تا بهتر بتوان میز را در محیط های مختلف قرار داد.

میز ناهارخوری تاشو تمام چوب

صندلی میز ناهارخوری کلاسیک

دیگر صندلی ناهار خوری چوبی در دسته ی مبلمان سلطنتی جای می گیرند و به همان اندازه از لحاظ قیمت تحت تأثیر قرار می گیرد. در واقع سبک کلاسیک و سلطنتی دارای انواع طرح های زیبا و چشم نواز است که به مرور زمان معنا و مفهوم خاص تری پیدا کرده است.

امروزه مدل صندلی ناهار خوری چوبی سبک کلاسیک را با سبک های مدرن ترکیب می کنند و بر زیبایی آن می افزایند. اگر میز ناهار خوری کلاسیک را با اندکی سبک مدرن ترکیب کرده و در بالای میز از یک لوستر کلاسیک و کریستالی به همراه فرش و پرده های سلطنتی استفاده کنید، ترکیبی زیبا و باشکوه به سالن غذاخوری شما هدیه می کند.

صندلی میز ناهارخوری کلاسیک

رنگ و قیمت صندلی ناهار خوری کلاسیک

این نکته را نباید از قلم انداخت که دیگر عامل تعیین کننده در خرید انواع مدل صندلی ناهار خوری چوبی، رنگ آن است؛ در این بین رنگ طلایی پرکاربردترین رنگ میز ناهار خوری کلاسیک محسوب می شود که ترکیب آن با رنگ های دیگر و تلالو آن با عناصر فلزی در میز ناهار خوری کلاسیک از موارد ضروری بشمار می رود.

یکی دیگر از انواع رنگ هایی که شما می توانید برای میز ناهار خوری کلاسیک خود از آن بهره ببرید رنگ قرمز است که بیشتر در پارچه های رویی صندلی های میز ناهار خوری بکار می رود. همچنین متریال میز ناهار خوری، ابعاد و تعداد صندلی ها بر قیمت صندلی ناهار خوری کلاسیک تأثیرگذار است.

میز و صندلی ناهارخوری گرد

میز ناهار خوری گرد چوبی یکی از پرطرفدارترین جنس های میز ناهارخوری است که در آن پایه های میز و صندلی ها از چوب تهیه می شوند. میز و صندلی چوبی نسبت به سایر مدل ها از زیبایی، کیفیت و دوام بالایی برخوردار است؛ همین قاعده نیز در مورد مدل صندلی ناهار خوری چوبی نیز صدق می کند.

همچنین اگر به دنبال مدل مناسب میز برای آشپزخانه می گردید، توسیه می شود مطلب انتخاب میز ناهار خوری مناسب برای آشپزخانه را بخوانید.

میز و صندلی ناهارخوری گرد

نکته پایانی

در این مطلب در مورد مدل صندلی ناهار خوری چوبی گفتیم؛ انتخاب صندلی چوبی برای میز ناهارخوری به نوع میز، ابعاد صفحه آن و همچنین طرح و رنگ میز ناهار خوری بستگی دارد. شما می توانید برای انتخاب بهترین صندلی ناهار خوری به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید.

عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *