بلاگ

میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟

میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟
5/5 - (1 امتیاز)

میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟ کدامیک بهتر است؟ این سؤال بسیاری از افراد هنگام تصمیم برای خرید میز ناهارخوری است.

در حقیقت این روزها محصولات ام دی اف بیش از پیش در بازار یافت می شوند؛ مصنوعات چوبی نیز مدت هاست که بازار را در دست خود دارند. در ادامه سعی کرده ایم ابهام میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم را برای شما بر طرف کنیم.

ام دی اف یا چوب؟ کدام بهتر است؟

برای اینکه ببینیم میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟ باید نخست نگاهی به این دو موضوع داشته باشیم. ام دی اف نوعی محصولات چوبی با سطوح لعابی یا لامینت است که نیازی به رنگ آمیزی ندارد. این ویژگی ام دی اف را در برابر پوسیدگی، رطوبت و هجوم حشرات مقاوم می کند.

مصنوعات چوبی به تناسب اینکه از چه چوبی ساخته شده باشد، کیفیت متفاوتی دارد؛ این محصولات عموماً از ساقه درختان گردو، بلوط، راش و… تهیه می شوند. ناگفته نماند که ام دی اف از ساقه برنج، نی شکر، غلات، چوب ریزه ها، کاغذ های غیرقابل مصرف و… تولید می شود.

بیشتر بدانید: میز ناهارخوری از کجا بخرم؟

ام دی اف یا چوب؟ کدام بهتر است؟

رنگ آمیزی

همانطور که اشاره شد، مصنوعات چوبی به رنگ آمیزی نیاز دارند و در مقابل ام دی اف دارای روکش است. بنابراین کیفیت رنگ به کار رفته در چوب می تواند این پاسخ را به شما بدهد که میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟

به عبارتی دیگر اگر جنس رنگ به کار رفته در مصنوعات چوبی خوب نباشد، بعد از گذشت مدتی رنگ قسمت های مربوط به مفاصل و اتصالات پوسته پوسته می شود.

اجرای طرح بر روی میزناهارخوری چوبی و ام دی اف

هنگام مواجه شدن با این سؤال که میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟ باید این نکته را به شما گفت که چوب دارای قابلیت های بارزی از جمله انعطاف و شکل پذیری است و می توان طرح های بسیار زیبا و خاص روی آن خلق کرد و به عبارتی محصولات لوکس با آن خلق کرد.

اما در مقابل گرچه ام دی اف از مشتقات چوبی به حساب می آید، هیچ‌گاه طرح هایی که روی چوب قابل اجرا است بر روی ام دی اف اجرا نمی شود و البته همین عامل نیز باعث هزینه تمام شده کمتر ام دی اف نسبت به چوب است.

اجرای طرح بر روی میزناهارخوری چوبی و ام دی اف

استحکام و مقاومت

در پاسخ به این سؤال شما که میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم، باید به استحکام و مقاومت به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب میز ناهارخوری اشاره کرد.

ام دی اف اگرچه نسبت به رطوبت مقاومت دارد اما از نظر استحکام، برتری با مصنوعات چوبی است. بنابراین درموقعیت هایی که میز بار زیادی را تحمل می کند نباید از ام دی اف استفاده شود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که صفحات ام دی اف در نگهداری اتصالات مقاومت کمتری نسبت به چوب طبیعی دارند، بنابراین اگر می خواهید میز را دائماً یا در بازه زمانی کوتاه مدت به طور مکرر جا به جا کنید، ام دی اف گزینه خوبی نیست.

دو راهی چوب و ام دی اف

قیمت نقش مهمی در این موضوع دارد که میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟ اگر به دنبال آن هستید که تا مدتی مدید از میز ناهارخوری خود استفاده کنید، خرید نوع چوبی توصیه می شود.

البته متریال مورد استفاده در این میزها را نیز در نظر بگیرید؛ توصیه می شود میزهایی را انتخاب کنید که از چوب بلوط، گردو یا افرا ساخته شده باشد. این چوب ها مقاومت بسیار بیشتری نسبت بهام دی اف دارند.

فراموش نکنید که عمر بالا، رنگ شدن کامل، کیفیت عالی و طرح پذیری از جمله مزایای میزناهارخوری چوبی است. در عین حال باید نسبت به نگهداری آن از لحاظ رطوبت و همچنین محافظت از رنگ آن کوشا باشید.

بیشتر بدانید: انواع مدل میز ناهار خوری گرد

استحکام و مقاومت

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم به این سوال پاسخ بدهیم که میز ناهارخوری چوبی یا ام دی اف بخریم؟ در حقیقت باید گفت در این زمینه باید بودجه خود و سپس انتظاری که از میز ناهارخوری دارید را بسنجید.

برای خرید میز و صندلی چوبی و میز ناهارخوری می توانید به وبسایت گروه تولیدی عاج صندلی مراجعه کنید. گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *