بلاگ, مقالات میز و صندلی چوبی رستوران

5 نکته مهم در خرید میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی رستورانی
Rate this post

همان طور که می دانید یکی از مراحل مجهز کردن رستوران، انتخاب مناسب میز و صندلی رستورانی است. ما قصد داریم شما را با ویژگی ها و خصوصیات این دسته از  میز و صندلی رستورانی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

رستوران، فست فود و کافی شاپ از جمله مکان هایی است که افراد برای تفریح و سرو غذا و نوشیدنی به این مکان ها مراجعه می کنند. جدا از کیفیت و نحوه ی پذایرائی قطعا فضای و محیط این مکان ها تأثیر به سزایی در جذب مشتری دارد.

در طراحی دکوراسیون رستوران توجه به دو نکته در اولویت قرار دارد. اول رنگ بندی به کار رفته و دوم میز و صندلی. رنگ ها بر احساسات و روحیه مشتریان و صندلی بر راحتی و آرامش آن ها تأثیر دارد. اگر رنگ بندی صحیح و انتخاب میز و صندلی به درستی انجام شود، قطعا رضایت مشتری تأمین خواهد شد.

بیشتر بدانید: ابعاد استاندارد میز و صندلی رستوران

 در طراحی دکوراسیون رستوران اول رنگ بندی به کار رفته و دوم انتخاب میز و صندلی جزء اولویت ها هستند.

 

انواع میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی رستورانی

هنگام خرید میز و صندلی رستورانی با انواع صندلی از جنس های چوب، فلز، ام دی اف، پلاستیک و … روبه رو می شوید.

صندلی های چوبی از چوب درخت هایی مانند راش و بلوط درست شده اند و صندلی های فلزی از جنس آلومینیم یا استیل هستند.

در این میان صندلی های ترکیبی نیز وجود دارند که فریم آن ها از جنس فلز و نشمین گاه آن ها از چوب ساخته شده است.

جنس نشیمن گاه می تواند از چوب، فلز، پارچه، چرم و یا پلاستیک باشد.

قطعا برای رستوران ها با دکوراسیون کلاسیک و سنتی صندلی های چوبی و برای رستوران های مدرن، صندلی های فلزی مناسب هستند.

صندلی های ایمز از معروف ترین صندلی های سبک مدرن هستند. این صندلی ها با سبک مدرن کاملا همخوانی دارد و با دو پایه فلزی و چوبی در بازار عرضه می شود.

رنگ میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی رستورانی

  • انتخاب صحیح رنگ به هنگام خرید صندلی رستورانی از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد. رنگ ها با حال و هوای مشتریان سر و کار دارد.
  • مثلا رنگ های زرد، نارنجی و قرمز سبب تحریک اشتهای مشتریان می شود.
  • رنگ قرمز موجب افزایش سرعت افراد در غذا خوردن می شود. این مسئله برای رستوران های شلوغ و با فضای محدود مفید است.
  • رنگ سبز باعث آرامش مشتریان می شود و حس سلامت و کیفیت غذا را در آن ها بوجود می آورد و در واقع باعث می شود مشتری به رستوران شما اعتماد پیدا کند.
  • رنگ قهوه ای ضمن افزایش گرمای محیط حس حمایت و پشتیبانی را در مشتری ایجاد می کند.
  • رنگ آبی اشتها را کم می کند ولی حس تشنگی را در فرد تحریک می کند. رنگ های سیاه، بنفش و قهوه ای نیز موجب کاهش اشتها می شود.

کیفیت میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی رستورانی

صندلی های رستوران به دلیل استفاده مکرر و هر روزه توسط افراد مختلف باید طول عمر بیشتری داشته باشند. در کنار طول عمر بالا جنس صندلی باید به گونه ای باشد که به مرور زمان جلوه ی نو و درخشندگی خود را از دست نداده و کهنه به نظر نرسد. البته این مسئله تا حدود زیادی به نحوه استفاده و نگهداری از آن ها باز می گردد.

در مقایسه با چوب مقاومت صندلی های فلزی در هنگام ضربه خوردن بیشتر است اما درصورتیکه صندلی آسیب جدی ببیند تعمیر سخت تری داشته و نیاز به جوشکاری دارد.

میزان راحتی میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی رستورانی

قبل از خرید صندلی های رستوران حتما باید راحتی آنها را در هنگان نشستن و برخاستن تست کنید. عوامل مختلفی در راحتی صندلی تاثیر گذار است نظیز راحتی پشتی و تشک، طراحی صندلی و ابعاد آن.

در نظر گرفتن متراژ رستوران

میز و صندلی رستورانی

این که فضای رستوران چند متر مربع است، در انتخاب میز و صندلی مناسب با آن تأثیر دارد. اگر فضای رستوران شما کوچک است بهتر است از میز و صندلی هایی استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال کنند.

همچنین تعداد میز و صندلی از نکات اساسی در چیدمان رستوران به حساب می آید، پس باید بین فضای رستوران و تعداد میز و صندلی چیده شده در آن تناسب وجود داشته باشد.

بیشتر بدانید: انتخاب صندلی مناسب برای رستوران

از نکات اساسی در انتخاب میز و صندلی رستورانی می توان به انواع میز و صندلی رستورانی، رنگ، کیفیت، میزان راحتی و در نظر گرفتن متراژ رستوران اشاره کرد.

 

نتیجه گیری

همان طور که می دانید در سطح شهر تعداد بیشماری رستوران وجود دارد ولی همه ی آن ها نمی توانند نظر تمام مشتریان را به خود جلب کنند. در این راستا نکاتی وجود دارد که توجه کردن و رعایت آن ها می تواند در جذب مشتری موثر واقع شود.  از جمله این نکات می توان به انواع میز و صندلی رستورانی، رنگ کیفیت، میزان راحتی و در نظر گرفتن متراژ رستوران اشاره کرد. رنگ های بایستی از طیف گرم یعنی قرمز و نارنجی انتخاب شود تا اشتهای مشتریان را تحریک کند.

گروه تولیدی عاج عرضه کننده انواع میز و صندلی چوبی برای کافی شاپ، رستوران و هتل ها می باشد. کیفیت ساخت بالا، تحویل سریع، قیمت های مناسب و امکان سفارش بر اساس سلیقه مشتری از مزیت های این گروه تولیدی است. قابل توجه است که کلیه محصولات عاج دارای گارانتی 18 ماهه است. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی چوبی را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *