بلاگ, مقالات میز و صندلی چوبی رستوران

7 نکته کلیدی برای انتخاب میز و صندلی رستورانی

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی
Rate this post

رعایت نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی برای مدیران رستوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هنگام باز کردن یک رستوران جدید باید چیزهای زیادی را در نظر گرفت: انتخاب محل درست، منو، دستورالعمل ها، تیم، تبلیغات و موارد دیگر. انتخاب میز و صندلی رستورانی مناسب برای یک رستوران آسان نیست. همه انواع پارامترها مانند سبک رستوران، قیمت، همچنین طراحی دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی، ملاحظات عملی و محدودیت فضا باید در نظر گرفته شوند.
ما در این مقاله قصد داریم شما را با 7 نکته کلیدی برای انتخاب میز و صندلی رستورانی آشنا کنیم.

 

بیشتر بدانید: میز و صندلی رستوران سنتی

 

 اگر غذاهای شما استقرار طولانی مدت مشتریان را تشویق می کنند، راحتی صندلی ها را در نظر داشته باشید. در این موارد بهتر است از میز و صندلی رستورانی که دارای زیره ی نرم و متناسب با ارگونومی بدن طراحی شده اند، انتخاب کنید.

 

1) نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی: سبک رستوران

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی

 

سبک رستوران یکی از مهم ترین مواردی است که در دکوراسیون داخلی رستوران مورد اهمیت است. البته گاهی سبک رستوران به نوع غذایی که عرضه می کند بستگی دارد. مثلا در رستوران های سبک ایتالیایی جنب و جوش و هیجان در تمام جزئیات نمایان است. از دستور های پخت و پز سنتی گرفته تا سبک صندلی های رستورانی راحت و میزهای گرد دورهمی.
زمانی که تم رستوران خود را مشخص کردید، می بایست از المان ها و عناصر خاصی در طراحی داخلی رستوران خود استفاده کنید. باید مشتری های هدف خود را مشخص نمایید. بهتر است که عواملی نظیر سطح تحصیلات، سن، مذهب، درآمد و …مشتری های خود را بشناسید تا بتوانید با توجه به آن دکوراسیون رستوران خود را مشخص نمایید.

 

2) نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی: منوی رستوران

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی

به یاد داشته باشید، رستوران شما داستانی از لحظات خوش و دلپذیر، طعم و عطر غذا، راحتی و تجربیات شخصی را روایت می کند. شما مشتریان خود را برای صرف غذا به دنیای خودتان دعوت می کنید. هر رستورانی داستان خودش را در ذهن مخاطبش می سازد. اطمینان حاصل کنید که دکور شما با توجه به نوع منوی شما باعث ایجاد جو و احساساتی می شود که شما می خواهید به آن بیافزایید. مثلا در رستوران های دریایی عموما دکوراسیونی به سبک دریایی در نظر گرفته می شود.

 

3) نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی: زمان صرف غذا

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی

اگر غذاهای شما استقرار طولانی مدت مشتریان را تشویق می کنند، راحتی صندلی ها را در نظر داشته باشید. در این موارد بهتر است از میز و صندلی رستورانی که دارای زیره ی نرم و متناسب با ارگونومی بدن طراحی شده اند، انتخاب کنید.
علاوه بر این شما به طور مرتب باید صندلی ها و میزها را با توجه به نیازهای مشتریان خود حرکت دهید. انعطاف پذیری چیدمان صندلی ها و میزهای رستوران یکی از امتیازات مهم محسوب می شود. هر سبکی که برای استقرار میز و صندلی رستورانی خود انتخاب می کنید، چه کلاسیک و چه مد روز، اطمینان حاصل کنید فضای آرام و دلپذیری بوجود آورده اید.

 

4) نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی: داشتن برنامه ریزی بلند مدت

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی

 

 

بهترین سبک های میز و صندلی رستورانی را در نظر بگیرید. رستوران شما در یکسری از روزهای سال مانند اعیاد، ولنتاین و …لبریز از مشتری است. بلند مدت فکر کنید آیا شما نیاز دارید صندلی ها را در یک فضای کوچک ذخیره کنید؟ شاید خرید صندلی تاشو رستورانی انتخاب ارزشمندی باشد. میزهای با قابلیت اتصال و سبک و با دوام فراموش نشود.

 

5) ایجاد مناطق مخصوص برای پذیرایی های مخصوص

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی

اگر فضای کافی دارید، ایجاد چندین منطقه مختلف در رستوران می تواند یک ایده خوب برای میزبانی گروه ها و انواع مختلف مشتریان باشد. مثلا با استفاده از صندلی های رستورانی که تکیه گاه بلند دارند فضای خصوصی تری برای قرار های عاشقانه زوج های جوان در نظر بگیرید. یا برای قرار های اداری و مناسبت های تولد میزهایی در نظر بگیرید که قابلیت اتصال داشته و در مدت کوتاهی یک میز بزرگ برایتان مهیا کنند.

 

6) انتخاب میز و صندلی های با دوام

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی

همه ی میز و صندلی های رستورانی، برای استفاده حرفه ای مناسب نیستند. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که به راه حل های ارزان قیمت بسنده کنید، اما مرور زمان را در نظر داشته و از همان ابتدا با انتخاب مبلمانی که برای بلند مدت و استفاده حرفه ای طراحی شده یک سرمایه گذاری درست در رستوران تان داشته باشید.

 

7) ایجاد کردن تفاوت های بزرگ با جزئیات کوچک

نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی

جزئیات را در نظر بگیرید. هیچ چیز آزار دهنده تر از صدای کشیده شدن پایه های صندلی در هنگام جابجایی و نشستن مشتری نیست. برای جلوگیری از اصطکاک و خش روی کفپوش رستوران، لنت هایی را به پای صندلی های خود وصل کنید.
همچنین میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.
چنانچه قصد راه اندازی رستوران را دارید استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

بیشتر بدانید: چگونه مناسب ترین میز رستورانی را انتخاب کنیم؟

 

 میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.

 

کلام آخر

مدیریت رستوران جزء مشاغلی است که در صورت رعایت نکات ریز هنگام راه اندازی آن، می تواند باعث موفقیت فرد در کار خود شود. همان طور که گفتیم یکی از موارد مهم در این زمینه انتخاب میز و صندلی رستورانی مناسب است چون جزء عناصر اصلی در دکوراسیون سازی به شمار می آید.
عموماً مشتریان به راحتی رستوران را که راحتی مراجعه کننده را نادیده می گیرند کنار خواهند گذاشت. به همین منظور توجه نکردن به چنین نکاتی می تواند به سادگی اعتبار شما را زیر سوال ببرد. زمانی که مشتری از دکوراسیون رستوران شما راضی باشد با محیط آن انس پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود که جایگاه شما به عنوان مدیر رستوران تثبیت شود.
از نکات کلیدی انتخاب میز و صندلی رستورانی می توان به مشخص کردن سبک رستوران، انتخاب کردن میز و صندلی مطابق با منوی رستوران، تمرکز بر کاربرد صندلی رستورانی با توجه به زمان صرف غذا، داشتن برنامه ریزی بلند مدت، ایجاد مناطق مخصوص برای پذیرایی های مخصوص، انتخاب میز و صندلی های بادوام، ایجاد کردن تفاوت های بزرگ با جزئیات کوچک اشاره کرد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستوران را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *