بلاگ

چگونه مناسب ترین میز رستورانی را انتخاب کنیم؟

انتخاب مناسب ترین میز رستورانی
Rate this post

انتخاب مناسب ترین میز رستورانی یکی از عوامل موثر در جذب مشتری محسوب می شود. همان طور که می دانید در سطح شهر تعداد بیشماری رستوران وجود دارد ولی همه ی آن ها نمی توانند نظر تمام مشتریان را به خود جلب کنند. در این راستا نکاتی وجود دارد که توجه کردن و رعایت آن ها می تواند در جذب مشتری موثر واقع شود. یکی از این موارد انتخاب مناسب میز و صندلی رستورانی شما است.
استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر رستوران ها برای طراحی دکوراسیون از میز و صندلی های چوبی استفاده می کنند.
اکثر رستوران دارها برای طراحی دکوراسیون خود نورپردازی ملایم و عناصر چوبی و کلاسیک را در رستوران خود می پسندند و از آن بهره خواهند برد. صندلی و میز چوبی رستورانی هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.
میز و صندلی از اجزای مهم تشکیل دهنده فضای رستوران ها می باشد، انتخاب مناسب ترین میز رستورانی به عوامل مختلفی بستگی دارد، در این مطلب قصد داریم به بررسی این عوامل بپردازیم.

 

بیشتر بدانید: معیارهای انتخاب میز و صندلی رستورانی

 

برای رستوران های خانوادگی، میزها و صندلی های چوبی انتخابی ایده آل هستند زیرا دوام بسیار زیادی دارند و استفاده از چوب طبیعی در رستوران حال و هوایی گرم و صمیمانه ایجاد می کند.

 

تأثیر ابعاد میز در انتخاب مناسب ترین میز رستورانی

 انتخاب مناسب ترین میز رستورانی
اگر بتوانید با میز و صندلی انتخابی خود ارتباط برقرار کنید، می توانید تعامل میان مشتریان و کارکنان را با چیدمان آن ها متصور شوید. در شرایط ایده ال باید چیدمانی را انتخاب کنید که راحتی را برای مهمانان و مشتریان فراهم کند و در عین حال رفت و آمد به سهولت انجام بگیرد. برای مثال، اگر رستوران تان مناسب قرارهای دو نفره است، استفاده از میز های کوچک فوق العاده می باشد زیرا فضای صمیمی ایجاد می کند. از سویی دیگر، میزهای بزرگ در رستوران هایی مناسب هستند که خانواده ها یا گروهی از افراد آن ها را انتخاب می کنند.

 

تأثیر نوع سطح میز در انتخاب مناسب ترین میز رستورانی

 انتخاب مناسب ترین میز رستورانی
قسمت بالایی یا سطح میز باید هم مستحکم و هم جذاب باشد و همچنین با دکوراسیون داخلی رستوران هم خوانی داشته باشد. پس از اینکه جنس میز و صندلی ها را انتخاب کردید، زمان آن می رسد در مورد شکل قسمت بالایی میز و میزان استفاده کلی از آن در طول زمان تصمیم گیری کنید. برای مثال، اگر میز انتخابی از چوب راش و به شکل مستطیل باشد، به راحتی می تواند ۴ نفر را جای دهد. هر چند که اگر برای سرو غذا از چینی بدون لعاب استفاده کنید، سطح میزهای چوبی در طول زمان خراشیده می شود.
اگر تصمیم دارید از چینی بدون لعاب استفاده کنید، استفاده از فرمیکا انتخاب بهتری است زیرا در برابر خراشیدگی مقاومت بیشتری دارد.علاوه بر این، انتخاب شکل و اندازه صفحه ی میز به نحوه چیدمان میزها و صندلی ها نیز بستگی دارد. صفحه ی میز در واقع محل تعاملات میان مشتریان و کارکنان است و فضای لازم را برای لذت بردن از غذایی خوشمزه نیز فراهم می کند. به تبع آن در رستورانی که میزبان خانواده ها است، استفاده از میزهایی با لبه های تیز می تواند برای کودکان مشکل ساز باشد.

 

تأثیر طرح چیدمان میز و صندلی در انتخاب مناسب ترین میز رستورانی

 انتخاب مناسب ترین میز رستورانی
پیش از خریداری میز و صندلی، یک طرح ساده از چیدمان آن ها تهیه کنید. این طرح به شما کمک می کند در خصوص اندازه صحیح میزها و صندلی ها تصمیم گیری کنید و فضای کلی سرویس دهی به مشتریان را افزایش دهید. احتمالا به دنبال میزهایی هستید که بتوان آن ها را برای میهمانی های بزرگ بهم متصل کرد. همچنین ممکن است بخواهید برای تنوع از کاناپه استفاده کنید.

 

انتخاب متریال

 انتخاب مناسب ترین میز رستورانی
میز و صندلی های رستورانی عموما با مواد مختلفی مانند فلز، چوب یا پلاستیک ساخته می شوند. صرف نظر از متریالی که انتخاب می کنید، هر کدام از این میزها و صندلی ها باید نقش خاص را در رستوران ایفا کنند و مشتری ها را جای دهند. برای مثال اگر یک کافه رستوران روباز را در مجاورت هتلی مدرن افتتاح کرده اید که تجار در آن رفت و آمد می کنند. بهتر است استفاده از میزها و صندلی هایی از جنس فولاد ضد زنگ را مد نظر قرار دهید زیرا مستحکم تر هستند، ظاهری رسمی تری دارند و سطح براق شان بسیار راحت تمیز می شود و نیز در برابر آلودگی باکتریایی مقاوم هستند. برای رستوران های خانوادگی، میزها و صندلی های چوبی انتخابی ایده آل هستند زیرا دوام بسیار زیادی دارند و استفاده از چوب طبیعی در رستوران حال و هوایی گرم و صمیمانه ایجاد می کند. برای رستوران های باربیکیویی یا رستوران های شیک که میز و صندلی در فضای روباز دارند، استفاده از میز و صندلی های فلزی با رنگ های استاتیک ضد زنگ بسیار عالی است، زیرا این میزها و صندلی ها در برابر تمامی شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. میز و صندلی های براق از جنس کروم در رستوران های لوکس و مدرن بسیار جلوه پیدا می کنند، با این حال، نباید از این نوع میز و صندلی در رستوران هایی که پر نور هستند استفاده کرد، زیرا سطح براق آن ها نور را منعکس می کند که برای میهمانان و کارکنان آزاردهنده خواهد بود.

 

بیشتر بدانید: ۴ ایده جذاب برای انتخاب میز و صندلی رستوران براساس سبک محیط

 

 از عوامل موثر در انتخاب مناسب ترین میز رستورانی می توان به ابعاد میز، انتخاب نوع سطح میز، طرح چیدمان میز و صندلی و انتخاب متریال اشاره کرد.

 

کلام آخر

رعایت عوامل موثر در انتخاب مناسب ترین میز رستورانی برای صاحبان این اماکن بسیار حائز اهمیت است، چرا که حقیقتاً یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که این افراد باید بگیرند انتخاب صحیح میز و صندلی رستوران مناسب و ایجاد یک دکوراسیون خوب برای این مکان ها ست.
اگر شما هم صاحب رستوران هستید حتماً می‌دانید یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای تأسیس یک رستوران انتخاب میز و صندلی‌های مناسب است.
شاید جالب باشد بدانید که اکثر مشتریان رستوران ها و کافی شاپ ها بر اساس نوع دکوراسیون و مدل میز و صندلی‌ها، یک رستوران را برای صرف غذا و نوشیدنی انتخاب می‌کنند.
در این نوشته چند نکته مهم جهت انتخاب مناسب ترین میز رستورانی ارائه می‌کنیم که توجه به آن ها به شما در خرید میز و صندلی مناسب کمک می‌کند.
از عوامل موثر در انتخاب مناسب ترین میز رستورانی می توان به ابعاد میز، انتخاب نوع سطح میز، طرح چیدمان میز و صندلی و انتخاب متریال اشاره کرد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستوران را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *