بلاگ

رازهای چیدمان میز و صندلی رستوران

خرید میز و صندلی فست فود
Rate this post

برای داشتن رستورانی موفق و کسب موفقیت در این کسب و کار، اهمیت به چیدمان میز و صندلی رستوران بسیار مهم است. طرح میز و صندلی رستورانی شما و معماری داخلی رستوران می تواند بر هر جنبه ای از رستوران شما، از سود دهی تا تجربه کلی مشتریان تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، قرارگیری صندلی رستورانی در نزدیکی آشپزخانه، تجربه ای ایده آل برای مهمانان نیست. مراجعین از گرما و سر و صدا بیزارند و بیشتر دوست دارند تا در یک فضای عالی برای غذاخوری قرار گیرند.
برای آنکه یک مدیر رستوران اطمینان حاصل کند که رستورانی موفق را اداره می کند، باید از قرار گیری درست میز و صندلی های رستورانی و سایر تجهیزات، اطمینان حاصل کند. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که چیدمان میز و صندلی رستوران امروز علم و تخصص محسوب می شود.
اگر طرح و چیدمان میز و صندلی رستوران برایتان کار آمد نیست، از تغییر نترسید. میزان مشتریان شما بسته به موفقیت شما تغییر می کند پس بهتر است که ترس را کنار گذاشته و مسیر موفقیت را پیش گیرید.

 

بیشتر بدانید: ۴ ایده جذاب برای انتخاب میز و صندلی رستوران براساس سبک محیط

 

 اولین مرحله ای که باید هنگام طراحی و چیدمان رستوران مد نظر قرار دهید، فضای مفید محیطی است که به عنوان رستوران انتخاب نموده اید. در دومین مرحله باید مشخص کنید که رستوران شما قرار است با چه سبکی ( مدرن، سنتی، فست فود و …) طراحی شود.

 

آیا به اندازه کافی در مورد چیدمان میز و صندلی رستوران تحقیق کرده اید؟

چیدمان میز و صندلی رستوران
لازم به ذکر است که تمامی چیدمان های رستوران برای تمامی فضاها کاربردی نیست و هر طرحی مناسب یک رستوران است. در ابتدا می بایست فضای رستورانی که در اختیار دارید را مد نظر قرار دهید؛ در صورتی که فضای زیادی در اختیار داشته باشید، می توانید تعداد بیشتری از میز رستوران را در فضا بچینید تا اینکه فضایی کوچک در اختیار داشته باشید.
سپس می بایست نوع رستورانی که قصد راه اندازی دارید را مشخص کنید؛ رستوران سنتی، فست فود و … . هر یک از این رستوران ها چیدمانی متفاوت خواهند داشت. شما در ابتدا باید تحقیقات را به خوبی انجام دهید و سپس دست به کار شوید.

 

آیا می توانید حق انتخاب چیدمان میز و صندلی رستوران را به مشتریان خود دهید؟

چیدمان میز و صندلی رستوران
حقیقت این است که افراد برای نشستن خود حق انتخاب دارند و هر یک با نوعی از شیوه قرار گیری میز و صندلی رستوران، احساس راحتی می کنند. برخی از این افراد از غذا خوردن در فضاهای خصوصی لذت می برند و برخی دیگر می خواهند در یک فضای آزادتری قرار گیرند. باید محیطی ایجاد شود که تمامی مشتریان در آن احساس راحتی داشته باشند. اینکه مهمانان بتوانند به راحتی فضا را به آنچه که دوست دارند تغییر دهند، مهمترین و سالم ترین روش برای کسب موفقیت در رستوران داری است.

 

فضاهای مختلف برای چیدمان میز و صندلی رستوران

چیدمان میز و صندلی رستوران

فواصل میزهای رستورانی در فضای داخلی
هیچ چیز بدتر از رفتن به رستورانی نیست که مراجعین فضایی کافی برای نشستن نداشته باشند و حتی نمی توانند به راحتی در آن حرکت کنند. هیچ مراجع کننده ای دوست ندارد حین غذا خوردن، میزی شلوغ داشته باشد. از سویی هم شما به عنوان یک صاحب رستوران، دوست ندارید که تعداد میزهای رستورانی خود را کاهش دهید تا مبادا سودتان کاهش یابد. بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه کورنل، فاصله های ۱۲ اینچی میزهای رستوران برای افراد جوان، و فواصل ۶ اینچی برای افراد بالا ۳۵ سال گزینه های خوبی بوده اند. برای آنکه بتوانید بهترین فواصل میزهای رستورانی را در فضا رعایت کنید، لازم است که نمودار دموگرافیک و جمعیت شناسی رستوران خود را بررسی کنید.

اندازه میز و صندلی های رستورانی
اندازه میز رستورانی در چیدمان رستوران بسیار مهم است. آیا میزهای رستورانی شما بسیار بزرگ است؟ حقیقت این است که میزهای رستورانی می بایست اندازه ای متناسب با فضای رستوران شما داشته باشد. باید این میزها به اندازه ای باشد که هم صرف غذا روی آن راحت باشد، هم امکان تردد در فضا را برای مشتریان راحت کند. یکی از بهترین راه ها برای کسب موفقیت در این زمینه، استفاده از میزهایی با صفحه های متحرک و جدا شونده است تا در صورت لزوم اضافه و کم شوند.

میز و صندلی های فضای باز
میز و صندلی هایی که در فضای باز قرار می گیرند، می توانند با میز و صندلی های فضای بسته متفاوت باشد و حتی می توانند رنگ های متنوع تری داشته باشند. میز و صندلی های رستورانی در فضای باز باید برای افراد مختلف طراحی شود، برخی ها دوست دارند در سایه بنشینند و برخی دیگر از قرارگیری در آفتاب لذت می برند. همچنین از آن جایی که نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید، می بایست به جنس میز و صندلی های رستورانی که در فضای باز قرار می گیرد، توجه کنید.

 

بیشتر بدانید: انواع میز و صندلی رستورانی

 

 از فضاهای مختلف برای چیدمان میز و صندلی رستوران می توان به فواصل میزهای رستورانی در فضای داخلی، اندازه میز و صندلی های رستورانی و میز و صندلی های فضای باز اشاره کرد.

 

کلام آخر

نحوه چیدمان میز و صندلی رستوران یکی از عواملی است که می تواند تاثیر بسزایی در حیطه کاری و موفقیت رستوران دار داشته باشد. طرح میز و صندلی مورد استفاده در رستوران و دکوراسیون داخلی آن می تواند از جنبه های مختلفی کسب و کار رستوران را تحت تاثیر قرار دهد.
اولین مرحله ای که باید هنگام طراحی و چیدمان رستوران مد نظر قرار دهید، فضای مفید محیطی است که به عنوان رستوران انتخاب نموده اید. چنانچه محیط انتخابی شما از فضای بزرگی برخوردار باشد میتوانید تعداد بیشتری از میز و صندلی ها را در محوطه موجود قرار دهید.
در دومین مرحله باید مشخص کنید که رستوران شما قرار است با چه سبکی ( مدرن، سنتی، فست فود و …) طراحی شود. هر کدام از این موارد خصوصیات مختص به خود را دارند که برای چیدمان آن باید اطلاعات بسیار زیادی را به دست آورید.
برای مشتریان، این موضوع که بتوانند فضای موجود در محیط را به نحوی که دوست دارند انتخاب کنند بهترین روش در جلب نظر مثبت ان ها در این نوع از کسب و کار خواهد بود و می تواند بیان کننده موفقیت یا عدم موفقیت رستوران دار در این حرفه باشد.
از فضاهای مختلف برای چیدمان میز و صندلی رستوران می توان به فواصل میزهای رستورانی در فضای داخلی، اندازه میز و صندلی های رستورانی و میز و صندلی های فضای باز اشاره کرد.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستوران و کافی شاپ را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *