بلاگ

انواع میز و صندلی رستورانی

صندلی رستورانی
Rate this post

یکی از مسائلی که هنگام راه اندازی رستوران باید به آن توجه ویژه ای داشت انتخاب بهترین گزینه از میان انواع میز و صندلی رستورانی است. همان گونه که میدانید میز و صندلی رستورانی علاوه بر این که بخشی از فضای رستوران را تشکیل میدهد، موجب ارتباط گیری مشتریان نیز خواهد شد. میز و صندلی های رستورانی باید آرامش و آسایش را به مراجعه کنندگان اعطا کرده و موجب آرامش شود تا مشتریان بیشتری را به رستوران جلب کند.

 

اهمیت انتخاب میز و صندلی رستورانی مناسب

انواع میز و صندلی رستورانی

همان گونه که میبینیم در حال حاضر رستوران های بسیار زیادی در جای جای کشور در حال فعالیت هستند. اما تمامی این رستوران ها موفق به جلب مشتری نشده اند. نکات بسیار زیادی وجود دارند که در صورت رعایت کردن آن میتوان در این زمینه کاری بسیار موفق بود. من جمله آن، انتخاب درست میز و صندلی در هنگام طراحی رستوران است. به عنوان مثال، امروزه میز و صندلی چوبی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

بسیاری از اشخاص، هنگام انتخاب رستوران ترجیح میدهند به رستورانی بروند که دارای محیطی زیبا با طراحی مدرن باشد و در مقابل افرادی نیز هستند که دوست دارند رستوران انتخابی آنها، فضای سنتی داشته باشد. میز و صندلی های رستورانی نقش بسیار پر اهمیتی را در انتخاب مکان مناسب جهت سرو غذا خواهند داشت.

انتخاب درست میز و صندلی موجب میشود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به رستوران، مشتری متوجه میزان اهمیت راحتی وی برای شما باشد. هنگامی که افراد از بودن در رستوران شما احساس خوبی داشته باشند، به طبع مدت زمان بیشتری را در رستوران حضور خواهند داشت و رستوران را به دوستان و اطرافیان خود معرفی میکنند.

بسیاری از افراد تنها به زیبایی میز و صندلی ها اهمیت میدهند و تصور میکنند زیبا بودن صندلی میتواند موجب جذب مشتری شود، اما این تصور اشتباه است. زیبایی نقش بسیار اساسی دارد اما تمام کار نیست. چرا که راحتی نیز میتواند یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه به شمار آید. مشتری باید زمانی را که در رستوران می گذراند، احساس راحتی داشته باشد تا موجب گردد که به دفعات متعددی در این رستوران حضور یابد.

 

بیشتر بدانید: ۵ نکته مهم در خرید میز و صندلی رستورانی

 

خصوصیت ارگونومیک میز و صندلی رستورانی

همان گونه که میدانید میز و صندلی های رستورانی باید استاندارد لازم را داشته باشند تا هنگام نشستن موجب آزار و اذیت مشتری نشود، اما این موضوع باعث نمیشود که تنظیمات ارگونومیک را بر روی صندلیها رعایت کرد. چون اکثراً مشتریان زمان زیادی را بر روی صندلی ها صرف نمیکنند. در این باره می توان گفت که مهمترین موضوع این است که مشتری از نظر بصری احساس خوبی داشته باشد.

 

میز و صندلی چوبی و حصیری، طول عمر بسیار زیادی دارد و در تمامی فصول سال قابل استفاده است. اما هنگام انتخاب این دسته از محصولات باید توجه داشته باشید که از حصیر و چوب مرغوب استفاده شده باشد.

 

معرفی انواع میز و صندلی رستورانی

انواع میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی های رستورانی بسته به محیطی که قرار است در آن به کار برده شوند، می تواند تا حدودی متفاوت باشد. افراد امروزه دغدغه های بسیار زیادی دارند که یکی از آنها رونق بخشیدن به کسب و کارشان است. به همین دلیل و بسته به نوع خدمت رسانی خود، تلاش میکنند که همه مراجعه کنندگان را راضی نگه دارند.

در رستوران ها یکی از عواملی که میتواند موجب شود مشتریان بیشتری جذب این کسب و کار شوند استفاده از دکوراسیون های متفاوت و طراحی فضاهای زیبا است.

 

انواع میز و صندلی رستورانی برای فضای باز

همانگونه که میدانید نحوه زندگی های امروزی ، افراد را به سمت کار فراوان و زندگی های آپارتمانی سوق میدهد، به همین منظور استراحت در فضاهایی آرام و زیبا برای بسیاری از افراد تقریبا دست نیافتنی شده است.

به همین دلیل است که بشر برای طراحی رستوران علاوه بر فضاهای بسته، به فکر راه اندازی آن در فضاهای باز و آرام  نیز می باشد. فضایی که قادر باشد در عین خدمت رسانی به مشتریان در فضایی آرام و دلچسب، ساعاتی حتی کوتاه مدت، انسان ها را از تنش های موجود در زندگی دور کند.

در واقع مبلمان های فضای باز را امروزه به عنوان مبلمان باغ، پاسیو و ویلایی میشناسند. این دسته از مبلمان ها در مناطق مختلف اعم از تراس، حیاط، پشت بام، باغ، رستوران و … مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت انواع میز و صندلی رستورانی

انواع میز و صندلی رستورانی

به دلیل این که استفاده این نوع از مبلمان ها در فضای باز است، پس باید با استفاده از موادی ساخته شوند که در برابر عوامل مختلف، دوام بسیار بالایی داشته باشند. عموماً این دسته از مبلمان ها را با استفاده از مواد فلزی همچون آهن و آلومینیوم می سازند.

انواع میز و صندلی های آلومینیومی مقاومت بسیار بالایی را از خود در برابر رطوبت و زنگ زدگی نشان می دهند و میز و صندلی های آهنی نیز چنانچه با استفاده از روکش های مخصوص پوشیده شوند، موجب می شود تا در برابر عوامل جوی همچون باران و آفتاب مقاومت بالایی داشته باشند.

این دو فلز به دلیل این که مقاومت بسیار بالایی دارند جزو یکی از پرکاربردترین مواد برای ساخت میز و صندلی های مورد نیاز در فضای باز به حساب می آیند. علاوه بر این دو فلز، در ساخت میز و صندلی رستورانی برای فضای باز از موارد مختلفی همچون چوب، حصیر، اسفنج، پارچه، شیشه و … استفاده می شود.

هنگام استفاده از این نوع مبلمان باید حتماً عوامل جوی همچون نور خورشید و یا تغییرات فصلی را مد نظر قرار دهید.

 

بیشتر بدانید:معیارهای انتخاب میز و صندلی رستورانی

 

انتخاب درست مبلمان برای فضای باز

انواع میز و صندلی رستورانی

استفاده از حصیر و چوب در ساخت میز و صندلی های رستورانی در فضای باز میتواند نمای بسیار شیکی را به این محصولات ببخشد. میز و صندلی چوبی و حصیری، طول عمر بسیار زیادی دارد و در تمامی فصول سال قابل استفاده است. اما هنگام انتخاب این دسته از محصولات باید توجه داشته باشید که از حصیر و چوب مرغوب استفاده شده باشد.

پلاستیک های UPVC معمولا طول عمر بسیار کوتاهی را در مقابل حصیر و چوب دارند و پس از گذشت مدتی، در برابر عواملی همچون نور خورشید و باران پوسیده خواهند شد. علاوه بر این استفاده از این نوع محصول در ساخت میز و صندلی رستورانی برای سلامتی انسان میتواند مضر باشد.

چنانچه از میز و صندلی های فلزی برای رستوران در فضای باز استفاده میکنید میتوانید برای راحت تر شدن نشیمن صندلی ها از کوسن ها، بالش ها و تشکچه های کوچک استفاده نمایید تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به این محصولات، برای نشستنهای طولانی مدت مشتریان نیز بسیار مناسب باشد.

هنگامی که قرار است نوع پارچه مورد استفاده در ساخت کوسن ها را انتخاب نمایید، بهتر است که از پارچه اکریلیک و یا از پارچه الفین استفاده کنید. چون این نوع از پارچه ها مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و کپک از خود نشان میدهند. علاوه بر این طول عمر بسیار بیشتری دارند و دیرتر از دیگر پارچه ها جلوه خود را از دست خواهند داد.

چون میز و صندلی های رستورانی به دلیل استفاده فراوانی که هر روزه توسط افراد مختلف از آن میشود باید عمر بیشتری را به نسبت مبلمان خانگی داشته باشند ، این دسته از مبلمانها باید در برابر آب باران و برف مقاومت خوبی را از خود نشان داده و غیر قابل نفوذ باشند.

در صورتی که این دسته از مبلمانها بی کیفیت انتخاب شوند، به سرعت آسیب دیده و باید تعویض گردند.

 

نکات خرید انواع میز و صندلی رستورانی

  • زمانی که قصد خرید این دسته از میز و صندلیها را برای استفاده در فضای باز دارید بهتر است قبل از خرید آنها را امتحان کنید و دقایقی هر چند کوتاه بر روی آن بنشینید. میز و صندلی ها باید به شکل استاندارد ساخته شوند تا ارتفاع آن برای کاربر ایجاد مزاحمت نکند.
  • زمانی که از این نوع محصولات استفاده میکنید، بهتر است برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و یا باران، در کنار میز و صندلی ها از آلاچیق نیز استفاده نمایید. استفاده از سایبان ها موجب میشود تا طول عمر محصولات به صورت قابل توجهی بالاتر برود. استفاده از سایبان موجب میشود، با توجه به نوع آن  محدوده ای تقریبا 3 تا 5 متری را در اطراف میز و صندلی پوشش دهد.
  •  باید توجه داشته باشید که انتخاب میز و صندلی ها باید به گونه ای باشند که در شرایط جوی سنگین نیز مقاومت خود را از دست ندهند. بسیاری از این محصولات را عموماً به عنوان میز و صندلی های چهار فصل به فروش میرسانند، اما با این وجود، کیفیت محصول باید اهمیت فراوانی برای شما داشته باشد. میتوانید از کاور یا رویه برای محافظت از آنها استفاده نمایید.
  • میز و صندلیهای غذاخوری باید متناسب با استاندارد ساخته شود و از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد. برای مثال بر اساس تحقیقات صورت گرفته، انسانها پشت میز هایی که ارتفاع آن تا زیر قفسه سینه باشد احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.
  • اگر ارتفاع میز مورد استفاده در رستوران بلندتر از حد معمول باشد، موجب میشود تا زاویه دستها با میز در حالت درست خود قرار نگیرد و کاربر تسلط کمتری را بر مواد غذایی موجود در میز داشته باشد. نتیجه این کار موجب میشود تا فرد مدام در حال کشمکش برای غذا خوردن باشد و هیچ لذتی را از غذای خود نبرد.

 

انواع میز و صندلی رستورانی پایه چوبی

انواع میز و صندلی رستورانی

استفاده از صندلی هایی که پایه چوبی دارند می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر رستورانها برای طراحی دکوراسیون از صندلی هایی با پایه چوبی استفاده میکنند.

اکثر رستوران دارها برای طراحی دکوراسیون خود، نورپردازی ملایم ، عناصر چوبی و کلاسیک را در رستوران خود می پسندند و از آن بهره می برند. میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند، هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید میکنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیبهای کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.
چنانچه قصد راه اندازی رستوران کلاسیک را دارید استفاده از مبلمان با پایه های چوبی میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

چنانچه از میز و صندلی های فلزی برای رستوران در فضای باز استفاده میکنید میتوانید برای راحت تر شدن نشیمن صندلی ها از کوسن ها، بالش ها و تشکچه های کوچک استفاده نمایید.

 

کلام آخر

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که یک رستوران‌دار باید بگیرد انتخاب صحیح صندلی رستورانی مناسب و ایجاد یک دکوراسیون خوب برای رستوران است.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهارخوری چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. این مجموعه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز با هرگونه سلیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *