بلاگ

4 ایده جذاب برای انتخاب میز و صندلی رستوران براساس سبک محیط

انتخاب میز و صندلی
Rate this post

انتخاب میز و صندلی رستوران براساس سبک محیط یکی از رازهای موفقیت مدیران این گونه فضاها می باشد. همان گونه که می بینیم در حال حاضر رستوران های بسیار زیادی در جای جای کشور در حال فعالیت هستند اما تمامی این رستوران ها موفق به جذب مشتری نشده اند. نکات بسیار زیادی وجود دارند که در صورت رعایت کردن آن می توان در این زمینه کاری بسیار موفق بود که از جمله آن انتخاب درست میز و صندلی رستورانی در هنگام طراحی دکوراسیون است.
بسیاری از اشخاص هنگام انتخاب رستوران ترجیح می دهند به رستورانی رفته که دارای محیطی زیبا با طراحی مدرن باشد و در مقابل افرادی نیز هستند که دوست دارند رستوران انتخابی آن ها فضای سنتی داشته باشد.
استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر رستوران ها برای طراحی دکوراسیون از میز و صندلی های چوبی استفاده می کنند.
اکثر رستوران دارها برای طراحی دکوراسیون خود نورپردازی ملایم و عناصر چوبی و کلاسیک را در رستوران خود می پسندند و از آن بهره خواهند برد. صندلی های چوبی هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.
چنانچه قصد راه اندازی رستوران کلاسیک را دارید استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.
میز و صندلی های رستورانی نقش بسیار پر اهمیتی را در انتخاب مکان مناسب جهت سرو غذا خواهند داشت. رستوران های مختلف انتظارات متفاوتی را نیز ایجاد می‌کنند و توجه به اصول زیبایی شناسی و طراحی یکی از مهمترین بخش‌های تعریف یک برند هستند.
ما در این مقاله قصد داریم نکاتی درباره چگونگی انتخاب میز و صندلی های مناسب برای چهار نوع رستوران را مطرح می‌کنیم.

 

بیشتر بدانید: انواع میز و صندلی رستورانی

 

چنانچه قصد راه اندازی رستوران کلاسیک را دارید استفاده از میز و صندلی چوبی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

1)انتخاب میز و صندلی فست کژوال

 انتخاب میز و صندلی
فست کژوال ها در طیفی بین فست فود‌ها و سالن های غذاخوری قرار می گیرند. این رستوران ها در دهه های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند زیرا مصرف کنندگانی که سلامت غذایی برای آن ها اهمیت دارد به دنبال رستوران هایی می گردند که رضایتی همچون غذای فست فود ایجاد کرده و شفافیت سلامت غذای خانگی را نیز داشته باشد. رستوران های فست کژوال معمولا شامل خدمات میز نمی شوند، برعکس فضای یک رستوران فست فودی که در آن مشتری ابتدا در پیشخوان (کانتر) سفارش می‌دهد و سپس در سالن رستوران یک میز برای نشستن انتخاب می کند.
اما هرچند برندهای فست فود تلاش می کنند تا هویت خود را به عنوان غذاخوری های باکلاس و به روز بازسازی کنند، فست کژوال ها با یک به روز بودن ذاتی و درونی ایجاد شده اند. بازار هدف انها افراد بین ۲۰ تا ۳۵ ساله هستند. این رستوران ها معمولا برند خود را برمبنای طرح ها و پیام ها بنا می کنند که با روحیات مخاطب جوان سازگار باشد. برای مثال رستوران زنجیره ای چیپتول که از مکزیکی ها الهام گرفته است را در نظر بگیرید که ورودی های آن در واقع ورودی های دایره المعارف برای شیک بودن صنعتی هستند. و یا سالاد فروشی متمرکز بر اجتماع سوییت گرین را به خاطر بیاورید که ظاهر تمیز و مدرن آن بیننده را تشویق می کند که بر تجربه خود تمرکز کند.

در هنگام انتخاب میز و صندلی برای یک رستوران فست کژوال ایجاد یک تصویر منسجم اهمیت بسیاری دارد. میز و صندلی رستوران رستوران همچون نام، لوگو و حتی غذای آن بخشی از برند آن است بنابراین باید دقت کرد که هر قسمت به گونه ای باشد که دیگران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. از طراحی هایی استفاده کنید که تمیز و امروزی هستند و توجه کنید که دوام و سهولت نگهداری مهمترین موارد در لیست نیازمندی ها هستند. در فست کژوال ها مراجعات کوتاه و رفت و آمد بالا است و با توجه به نبود خدمات میز کارمندان ممکن است متوجه ریختن چیزی در مواد غذایی نشوند.

 

2)انتخاب میز و صندلی سالن غذاخوری

 انتخاب میز و صندلی
رستوران های غذاخوری معمولی در اواخر دهه ۱۹۶۰ رونق گرفتند. این رستوران ها در پاسخ به نیاز روزافزون خانواده هایی که دو منبع درآمدی داشته و به جای اینکه زمانی را برای پخت غذا در خانه اختصاص دهند به دنبال تجربه کردن یک غذای خوشمزه در کنار یکدیگر بودند، شکل گرفت. هر چند برخی بیان می کنند که ترندهای اخیر نشان می دهند که مردم زمان و پول کمتری را برای سالن‌های غذاخوری هزینه می کنند.
این رستوران ها یک مجموعه کامل در اختیار ما می گذارند: غذای عالی با قیمت مناسب به همراه خدمات میز در یک فضای لذت بخش.
با توجه به اینکه مشتریان سالن های غذاخوری انتظار یک مجموعه کامل را از آن دارند انتخاب میز و صندلی درست و مناسب برای چنین رستورانی امری بسیار مهم است. این رستوران ها بیشترین حاشیه سود خود را از نوشیدنی ها و دسرها کسب می کنند به این معنی که لازم است که مشتری انگیزه کافی برای نشستن در یک جای ثابت را داشته باشد.
صندلی رستوران با رویه ای نرم و زیبا به ویژه با پارچه ای بادوام که با دیگر رنگ ها و الگوهای استفاده شده در برندسازی رستوران تطابق داشته باشد بسیار مهم است. دیگر عاملی که باید به آن توجه کرد محدوده صندلی هایی است که باید در یک سالن غذاخوری جای بگیرند: انتخاب مبلمان و ایجاد یک نقشه از رستوران که اجازه دسترسی راحت به صندلی های متحرک و بلند و صندلی های مخصوص کودکان را می دهد خانواده ها را تشویق می کند که از این رستوران ها استفاده کنند.

 

3)انتخاب میز و صندلی کافی شاپ

 انتخاب میز و صندلی
در تصور عموم مردم کافه و قهوه خانه مترادف تلقی می شوند. در کافه های امریکایی غذاهای سبک سرو می شود، غذاهایی مثل شیرینی ها و ساندویچ ها به علاوه نوشیدنی های گرم در حالی که قهوه خانه ها بر قهوه و اسپرسو تمرکز می کنند. در حقیقت تفاوت این دو به برندسازی و ادراک آن ها مربوط می شود.
صرف نظر از اینکه یک کسب و کار به عنوان کافه یا قهوه خانه شناخته می شود مشتریان انتظاراتی کم و بیش یکسان از هر دو آن ها دارند: سفارش دادن در پیشخوان، برداشتن نوشیدنی یا غذای آماده شده، و انتخاب اینکه می خواهند غذا را بیرون از کافه ببرند یا چند ساعتی در همان مکان بنشینند و استراحت کنند.
چه غول هایی مثل استارباکس باشند چه یک کافه کوچک در گوشه ای از شهر، تصویری که از یک کافه یا قهوه خانه در نظر افراد وجود دارد مکانی آرام، گرم و شخصی است. وجود انواع متفاوتی از صندلی ها مثل صندلی های کنار بار، صندلی های کوتاه و یا مبل ها و صندلی های راحتی یا میز و صندلی کافی شاپ به مشتری اجازه می دهد تا هر کدام از آنها که راحت تر است را انتخاب کند. و البته وجود تجهیزات الکترونیکی و دسترسی به وای فای برای دانش آموزان، تاجران و افراد تحت تاثیر کافئین و افرادی که بیش از حد کار کرده اند، به هر بار حضور آن ها در کافه ارزش بسیاری می بخشد.

 

4)فود کورت یا کافه تریا

 انتخاب میز و صندلی
هدف اصلی طراحی فضای غذاخوری برای یک فودکورت یا کافه تریا ایجاد طرحی منسجم، جذاب است که نگهداری آن هم سهل باشد. کافه تریاها برای کسب و کارها و مدارس، مکان هایی برای گردهمایی هستند که مردم می توانند در آنجا استراحت کرده و از غذای خود لذت ببرند، بنابراین وارد کردن برندسازی به مبلمان می تواند در ایجاد یک همکاری مثبت موثر باشد. در هر فضایی دوام بالا یک ضرورت است زیرا مراجعات متعدد و با مدت کم به این معنی است صندلی ها دائما از جایی به جای دیگر جابجا می شوند. تنوع دادن به گزینه های نشستن و ارتفاع صندلی ها می تواند به استفاده کامل از فضای رستوران کمک کند.

 

بیشتر بدانید: ۵ نکته مهم در خرید میز و صندلی رستورانی

با توجه به اینکه مشتریان سالن های غذاخوری انتظار یک مجموعه کامل را از آن دارند انتخاب میز و صندلی درست و مناسب برای چنین رستورانی امری بسیار مهم است. این رستوران ها بیشترین حاشیه سود خود را از نوشیدنی ها و دسرها کسب می کنند به این معنی که لازم است که مشتری انگیزه کافی برای نشستن در یک جای ثابت را داشته باشد.

 

کلام آخر

انتخاب میز و صندلی موجود در رستوران باید به گونه ای باشد که رضایت بیشتر مشتریان را به خود جلب کند. افرادی که به رستوران های جاده ای و تفرجگاهی می روند سلیقه متفاوتی با افرادی که به رستوران های موجود در سطح شهر می روند، دارند. نیازهایی که در یک رستوران احساس می شود کاملا با کافه ها یا دیگر مناطقی از این دست متفاوت است.
4 ایده جذاب برای انتخاب میز و صندلی رستوران براساس سبک محیط عبارتند از: انتخاب میز و صندلی فست کژوال، سالن غذاخوری، کافی شاپ و فود کورت یا کافه تریا.
گروه تولیدی عاج تولید کننده ی انواع میز و صندلی چوبی، میز ناهار خوری چوبی، سرویس خواب چوبی، مبلمان راحتی و همچنین تولید کننده ی انواع میز و صندلی کافی شاپ و رستوران و هتل ها می باشد. چنانچه تمایل به تهیه میز و صندلی رستوران و کافی شاپ را دارید می توانید با شماره های درج شده درسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *