بلاگ

گران ترین چوب برای مبلمان

گران ترین چوب برای مبلمان
Rate this post

برای ساخت مبلمان از چوب های متفاوتی استفاده می شود اما بهترین و گران‌ ترین چوب برای مبلمان، چوب درخت گردو محسوب می‌شود. این چوب بسیار مستحکم، با کیفیت بالا و بسیار صیقل‌پذیر است. همچنین، چوب سنتی ماهون نیز از جمله زیباترین و تقریباً گران‌ترین چوب‌ها برای مبلمان است. 

انواع چوب های مرغوب برای تولید مبلمان 

پیش از پرداختن به موضوع گران ترین چوب برای مبلمان بد نیست نگاهی داشته باشیم به چوب های مرغوبی که برای تولید مبلمان استفاده می شود. 

انواع چوب‌های مختلفی برای ساخت مبلمان وجود دارد. چوب راش، چوب گردو، چوب بلوط، چوب سفید، چوب روس، چوب افرا، چوب توت و چوب ممرز از پرکاربردترین انواع چوب برای ساخت مبلمان هستند. هر کدام از این چوب‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که بسته به نیاز شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بدانید: تولید کننده صندلی اپن چوبی

انواع چوب های مرغوب برای تولید مبلمان 

چوب ماهون؛ گران ترین چوب برای مبلمان

بی شک چوب ماهون را باید گران ترین چوب برای مبلمان در نظر گرفت. این چوب از نوع راست دانه است و درختان آن در مناطق گرمسیری رشد می کند. 

چوب ماهون دارای الوار قرمز مایل به قهوه ای است و برای تولید تخته های بزرگ استفاده می شود. چوب ماهون، ظاهری زیبا و جذاب دارد و گرمای خاصی را به محیط اتاق می افزاید. همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، چوب ماهون بهترین چوب برای مبلمان است و همچنین قیمت بالایی دارد در نتیجه روی بهای تمام شده مبلمان تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

گران ترین چوب برای مبلمان؛ چوب گردو

چوب گردو بسیار سخت، محکم و بادوام است و می تواند روی آن را حکاکی کرد، به نحوی که سال ها می ­تواند شکل این حکاکی را حفظ کند. این ویژگی سبب شده چوب گردو برای مبلمان تزئینی که ساخت شان نیاز به مهارت بالایی دارد، مناسب باشد. 

چوب گردو به نوعی گران ترین چوب برای مبلمان شناخته می شود و استفاده از این چوب برای ساخت مبلمان یک نوع سرمایه گذاری است زیرا سبب می شود مبلمان مدت ­زیادی به صورت ایده آل باقی بماند. رنگ این چوب نیز از سفید تا قهوه ای تیره متغیر است. 

چوب ماهون؛ گران ترین چوب برای مبلمان

چوب افرا؛ گران ترین چوب برای مبلمان 

چوب افرا، یکی از سخت‌ترین نوع چوب ها برای ساخت مبلمان، کمد و ست غذاخوری است. این چوب سختی و مقاومت بالایی در برابر جابجایی و برخورد از خود نشان می دهد. افرا را می توان در لیست گران ترین چوب برای مبلمان قرار داد، هر چند که به گرانی چوب گردو نمی رسد. 

رنگ این نوع چوب نیز از کرم تا قهوه‌ای مایل به قرمز متغیر است. ناگفته نماند که چوب افرا را می‌توان به راحتی رنگ‌آمیزی کرد. 

چوب بلوط؛ مقاوم در برابر خش و لکه

دیگر چوبی که شاید بتوان آن را در دسته گران ترین چوب برای مبلمان به حساب آورد چوب بلوط است. درخت بلوط به کندی رشد می کند و از این رو چوبی بسیار متراکم دارد که همین خاصیت به کیفیت لوازم چوبی و مبلمان می افزاید. 

رنگ چوب بلوط از قهوه ای روشن تا صورتی مایل به قرمز متغیر است. مبلمان تولید شده با چوب بلوط به شرط آنکه به درستی ساخته شده باشد در برابر خراش و لکه مقاوم خواهد بود. 

چوب ساج؛ کمیاب و گران

ساج از جمله درختان چوب سخت گرمسیری است که بومی هند، میانمار و تایلند شناخته می شود. این چوب یکی از سخت ترین و با دوام ترین چوب های طبیعی شناخته می شود و در برابر مواردی همچون پوسیدگی، نور خورشید، باران، یخ زدگی و برف بسیار مقاوم است. 

همه این ویژگی هایی که در بالا عنوان شد چوب ساج را به یکی از مناسب ترین گزینه ها برای ساخت مبلمان های مورد استفاده در فضای باز بدل می کند با این حال چوب ساج به دلیل کمیاب بودن از جمله گران ترین چوب برای مبلمان شناخته می شود. 

چوب افرا؛ گران ترین چوب برای مبلمان 

بامبو؛ چوب گران در ایران

آخرین موردی که می توانیم به عنوان گران ترین چوب برای مبلمان عنوان کنیم چوب بامبو است. البته گرانی این چوب مختص ایران است زیرا این چوب به راحتی در ایران یافت نمی شود. 

بامبو که رشد سریعی نیز دارد از جمله چوب های سختی شناخته می شود که در رنگ ­های بسیار روشن تا متوسط ​​و گرم پیدا می شوند. اما به طور طبیعی، رنگ بلوند ملایمی دارد.

بیشتر بدانید: کلاف مبل راحتی

نکته پایانی

حال که صحبت از گران ترین چوب برای مبلمان به میان آمد بد نیست این نکته را هم بگوییم که گروه تولیدی عاج به طور اختصاصی کلیه ملزومات چوبی از جمله انواع مبلمان را تولید می کند.

گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها با ما شماره های موجود در سایت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *