بلاگ

بهترین مبلمان چوب و پارچه

تفاوت مبل راحتی پارچه ای با چرم به لحاظ دوام قیمت
5/5 - (2 امتیاز)

انتخاب و خرید بهترین مبلمان چوب و پارچه تابعی از جنس پارچه، کیفیت چوب و رنگ آن است. مبلمان چوبی به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا، بسیار محبوب است. پارچه نیز به عنوان یکی از اجزای مهم مبلمان شناخته می‌شود. 

 پارچه‌های مختلفی برای تولید مبلمان استفاده می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت که بهترین مبلمان چوب و پارچه چه ویژگی هایی دارد. 

بهترین مبلمان چوب و پارچه؛ مشخصات چوب

در طراحی انواع مبلمان فاکتور چوب و پارچه بیش از هرچیز اهمیت دارد زیرا اصلی ترین متریال برای ساخت است. انتخاب بهترین چوب برای ساخت مبلمان بیش از هرچیز تابع بودجه خرید و البته بازار آن مبلمان است. 

همچنین نوع طراحی مبل و نحوه کارکرد آن نیز در اطلاق واژه بهترین مبلمان چوب و پارچه دخیل است، با این حال بهترین چوب مبلمان شامل گردو، راش و سپس چوب چنار می شود و در کنار آن باید چوب نراد یا چوب راش گرجستانی را نیز در نظر گرفت. 

بیشتر بدانید: قیمت مبل راحتی تمام پارچه

کلاف مبل راحتی چوب  و پارچه

بهترین مبلمان چوب و پارچه؛ مشخصات پارچه

انتخاب بهترین پارچه برای مبلمان، به نوع مبلمان و نیازهای شما بستگی دارد. پارچه‌های مختلفی برای مبلمان وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. برخی از پارچه‌های مناسب برای مبلمان عبارتند از:

  • پارچه‌های نخی: این پارچه‌ها از الیاف نخی ساخته شده‌اند و در طول زمان کمتر کشیدگی و چروک دارند.
  • پارچه‌های مخمل: این پارچه‌ها نرم و لطیف هستند و در طول زمان کمتر کشیدگی دارند.
  • پارچه‌های چرم: این پارچه‌ها بسیار مقاوم هستند و در طول زمان کمتر کشیدگی دارند.
  • پارچه‌های کتان: این پارچه‌ها از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند و در طول زمان کشیدگی و چروک دارند.

بنابراین مهم ترین نکته در مبلمان چوب و پارچه، عدم کشیدگی پارچه در طول زمان است. به علاوه لطافت و راحتی این پارچه ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

بهترین مبلمان چوب و پارچه؛ پارچه چرم

پارچه چرمی برای مبلمان دارای مزایای زیادی است. این پارچه به دلیل فرایند ساخت آن، دوام بالایی دارد و در مقابل محصولات و مواد شیمیایی مضر هم مقاوم است. همچنین، پارچه چرمی به نسبت پارچه های دیگر، نگهداری آسان تری دارد.

پارچه چرمی به مواد ریخته شده را به خود جذب نمی کند و بوی بد هم نمی گیرد. این پارچه در برابر لکه ها و نشت مواد غذایی و نوشیدنی ها نسبت به پارچه های دیگر، مقاومت بالاتری دارد.

مبل راحتی چوب  و پارچه

بهترین مبلمان چوب و پارچه؛ پارچه نخی

پارچه نخی نیز از جمله پارچه هایی است که برای مبلمان استفاده می شود. این پارچه به دلیل نرمی و لطافت خود، بسیار محبوب است. پارچه نخی به دلیل طبیعت خود، تنفس پوست را تسهیل می کند و در فصول گرم سال، از تعرق بدن جلوگیری می کند.

 

بهترین مبلمان چوب و پارچه؛ رنگ مبل

دیگر فاکتور مهم در انتخاب بهترین مبلمان چوب و پارچه مربوط به رنگ آن است. رنگ مبلمان بستگی به سلیقه شما و هماهنگی با دکوراسیون داخلی محیط دارد. رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، قهوه‌ای و بژ معمولاً جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. 

اگر فضای سالن پذیرایی شما حس و حال سنتی دارد، رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای و قرمز و همچنین رنگ‌های خنثی نظیر کرم و طوسی می‌توانند گزینه های مناسبی برای رنگ مبلمان شما باشند.

مبل چوب  و پارچه

تشخیص کیفیت چوب

توجه به روکش، نقاط اتصال و منحنی و همچنین مقاومت چوب در برابر خراشیدگی از مهمترین نکات برای تشخیص کیفیت چوب و در نتیجه یافتن بهترین مبلمان چوب و پارچه است. 

علاوه بر این موارد در هنگام خرید حتما از فروشنده درباره وجود لایه روکش بر روی چوب سوال کنید. اهمیت موضوع آنجاست که بسیاری از چوب ها معمولاً شکننده بوده یا به سادگی پوسته پوسته می شوند.

بنابراین سازندگان از یک لایه روکش دیگر با حداقل ضخامت 1.8 میلیمتر بر روی چوب ها استفاده می کنند. این روکش باعث افزایش طول عمر و دوام محصول ساخته شده می شود.

بیشتر بدانید: مبل استیل بخرم یا مبل راحتی؟ کدام برای منزل من بهتر است؟

نکته پایانی

گروه تولیدی عاج به طور اختصاصی تولید کننده کلیه ملزومات چوبی و بهترین مبلمان چوب و پارچه است. 

گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *