بلاگ

کلاف مبل راحتی

کلاف مبل راحتی
5/5 - (1 امتیاز)

برای بسیاری از ما کلاف تداعی کننده صنعت بافندگی است و احتمالا با شنیدنش به یاد کاموا فروشی های میدان حسن آباد تهران بیفتید! اما کلاف به طور کلی می تواند مفهوم اسکلت و سازه داشته باشد حداقل در صنعت مبلمان.

کلاف مبل راحتی در واقع آن سازه چوبی یا فلزی ای است که فوم، اسفنج، پارچه و در کل بدنه مبلمان بر روی آن سوار و در سرانجام رویه کوبی می شود.

چرا کلاف مبل راحتی؟

هر نوعی از مبلمان کلاف مختص به خود را دارد؛ در واقع جنس متریال به کار رفته در کلاف مبل ها متفاوت است. به عنوان مثال در مبلمان از نوع استیل از چوب های راش، گردو و چوب سفید استفاده می شود زیرا هم دست طراح را برای منبت کار باز می گذارد و هم اینکه استقامت آن نیز مطرح است.

اما از بحث دور نشویم؛ کلاف مبلمان راحتی عموما از جنس  چوب است با این حال در برخی از مدل ها همچون تخت خوابشو، شاید چوب جوابگو نباشد، پس اینجا پای سفت و سخت فلزات برای ساخت بدنه به میان می آید.

چرا کلاف مبل راحتی؟

فرایندی به نام کلاف سازی

کلاف سازی فرایندی است که شامل برش و نجاری به قصد ساخت کلاف مبل راحتی و هر نوع دیگری از مبلمان می شود.  مشکلاتی از قبیل کج شدن مبل، صدا دادن، بو گرفتن و در نهایت شکستگی اکثرا در این مرحله به وجود می آید و بی راه نیست اگر آن را با ساخت پی برای ساحتمان مقایسه کنیم.

بیشتر بدانید: کاربرد های نیمکت چوبی برای خانه

نقاط اتصال در کلاف مبل راحتی

نکته اصلی برای تشخیص کلاف خوب از بد، صدای آن است که مستقیم به نقاط اتصال مرتبط است. در واقع اگر هنگام نشست و برخاست روی مبل متوجه صدای غیژ غیژ از آن شدید باید به وضعیت کلاف مبل راحتی شک کنید.

در کلاف مبل نقاط تقاطعی بین چوب یا فلز وجود دارد؛ وقتی کلاف مبل راحتی به خوبی طراحی، ساخته و مونتاژ شده باشد، در نقطه های اتصال هیچ مشکلی وجود ندارد و صدایی هم از آن در نمی آید.

ویژگی های کلی برای یک کلاف مبل راحتی خوب

علاوه بر صدا که در قسمت قبلی مورد اشاره قرار گرفت، دیگر ویژگی هایی مهم را نیز می توان برای یک کلاف مبل راحتی از کیفیت برخوردار است، بر شمرد.

در این باید اشاره کرد که یک کلاف خوب نباید دچار لق زدگی در پایه ها باشد. همچنین روی سطح چوبی مبل نباید ناهمواری دیده شود، این سطح چوبی در واقع نیمه پیدای کلاف مبل شماست. همچنین بافت چوب در تمام قسمت ها باید دارای همسانی باشد.

 

ناترازی پایه خبر می دهد از سر کلاف!

اگر پایه های مبل تراز نباشد شاید خبر از وضعیت نه چندان خوب کلاف مبل راحتی خبر می دهد. اگر در مرحله خریداری محصول هستید این مورد را چک کنید و در صورت ناترازی بسیار محسوس از خرید کالا صرف نظر کنید.

البته یک راه دیگر هم وجود دارد و این است که از فروشنده بخواهید که پایه ها را تراز بکند و برای این کار البته باید از شیشه تراز استفاده شود، برای این منظور مبل روی شیشه تراز گذاشته و کالیبره می شود. در این روش پایه ها با یکدیگر تراز و اندازه می شوند و مبل دیگر تکان نمی خورد و صدا نمی دهد.

بشتر بدانید: هماهنگی سبک خانه با مبل راحتی

کلاف مبل راحتی چوبی

بهترین کلاف مبل راحتی

با توجه به اینکه کلاف مبل راحتی دیده نمیشوند معمولاً از چوب‌های سبک و مقاوم برای ساخت آنها استفاده می شود. بهترین کلاف استفاده شده در مبل راحتی، دوبل است، یعنی دارای دو چوب به هم پیوسته است. همچنین در زمان تعمیر مبل راحتی هم ابتدا کلاف ترمیم میشود و سپس رویه کوبی انجام می شود.

گروه تولیدی عاج به طور اختصاصی کلیه ملزومات چوبی مورد نیاز برای سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب را تولید می کند.

گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *