بلاگ

ارتفاع میز تلویزیون چقدر باید باشد؟

5/5 - (1 امتیاز)

تلویزیون نقش مهمی در خانه ها دارد و مکانی است که اعضای خانواده در آن دور هم جمع می شوند. بنابراین توجه به محل نصب تلویزیون به ویژه ارتفاع میز تلویزیون بسیار مهم است.

امروزه میزهای تلویزیون تنها یک وسیله ی کارآمد برای نگهداری تلویزیون و لوازم جانبی آن نیستند، بلکه به عنوان یک وسیله ی زیبا در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، انواع سالن ها و … نیز کاربرد دارند.

انتخاب بهترین اندازه میز تلویزیون

اگر می خواهید تلویزیون خود را روی دیوار نصب نکنید، باید آن را روی میز تلویزیون یا پایه بگذارید. معمولا قرارگیری بهتر تلویزیون به ویژه کابل های برق و همچنین زیبایی بیشتر، باید میز تلویزیون اندکی بزرگ تر از سایز تلویزیون (حدود 10 سانتی متر از هر طرف) انتخاب شود.

میز تلویزیون هایی که هم اندازه، کوچک تر یا خیلی بزرگ تر از تلویزیون هستند، باعث ایجاد یک دکوراسیون نامناسب و ناخوشایند در خانه می شوند.

نکته ی دیگر برای انتخاب میز تلویزیون، توجه به استحکام و مقاومت و پایداری آن است. بنابراین هنگام خرید میز تلویزیون بررسی کنید که آیا این توانایی تحمل وزن و سنگینی تلویزیون شما را دارد یا خیر؟

معمولا بیشتر میز ها به صورت اختصاصی برای تلویزیون های سنگین طراحی شده اند، اما باز هم بهتر است حداکثر وزن تحمل بار توسط میز تلویزیون انتخابی خود را بررسی کنید و سپس به سراغ اندازه مناسب ارتفاع میز تلویزیون بروید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید میز تلویزیون

انتخاب بهترین اندازه میز تلویزیون

اندازه مناسب ارتفاع میز تلویزیون

برای انتخاب ارتفاع مناسب میز تلویزیون، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • ارتفاع میز تلویزیون باید متناسب با سطح چشم شما باشد، به طوری که هنگام تماشای تلویزیون، گردن شما آسیب نبیند و راحت باشید.
  • میز تلویزیون باید ارتفاعی متناسب با اندازه تلویزیون باشد، به طوری که تلویزیون را بیش از حد بالا یا پایین نیاورد.
  • ارتفاع میز تلویزیون باید متناسب با مبلمان و سبک دکوراسیون اتاق باشد، به طوری که هماهنگی و زیبایی فضا را افزایش دهد.

به طور کلی، ارتفاع میز تلویزیون برای تلویزیون های دیواری باید حداکثر 30 سانتی متر باشد و برای تلویزیون های زمینی باید بین 33 تا 60 سانتی متر باشد. البته این اندازه ها ممکن است بسته به اندازه تلویزیون، ارتفاع مبلمان و سلیقه شما تغییر کند.

ارتفاع مناسب میز تلویزیون از چشم

ارتفاع مناسب میز تلویزیون از چشم

برای اندازه گیری ارتفاع میز تلویزیون، شما به یک متر و یک خط کش نیاز دارید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • ارتفاع مبلی که روی آن می نشینید را اندازه گیری کنید؛ این ارتفاع باید از سطح زمین تا سطح نشیمنگاه مبل باشد.
  • ارتفاع چشم خود را وقتی روی مبل نشسته اید اندازه گیری کنید، به نحوی که این ارتفاع باید از سطح زمین تا سطح چشم شما باشد.
  • سپس، ارتفاع تلویزیون خود را اندازه گیری کنید. این ارتفاع باید از پایین ترین نقطه تا بالاترین نقطه تلویزیون باشد.
  • ارتفاع میز تلویزیون را محاسبه کنید؛ این ارتفاع باید برابر با تفاوت ارتفاع چشم شما و نیمی از ارتفاع تلویزیون باشد. به عنوان مثال، اگر ارتفاع چشم شما 120 سانتی متر و ارتفاع تلویزیون شما 60 سانتی متر باشد، ارتفاع میز تلویزیون باید برابر با 120 – (60 / 2) = 90 سانتی متر باشد.
  • سپس، با استفاده از متر و خط کش، ارتفاع میز تلویزیون را روی دیوار علامت گذاری کنید. این نقطه باید مرکز صفحه تلویزیون شما باشد.
  • در نهایت میز تلویزیون خود را روی زمین قرار دهید و تلویزیون را روی آن بگذارید. اگر مرکز تلویزیون با نقطه علامت گذاری شده روی دیوار همخوانی داشته باشد، یعنی ارتفاع میز تلویزیون مناسب است.

ارتفاع مناسب میز تلویزیون برای کاناپه

معمولا برای بیننده ی بالغی که روی کاناپه می نشیند و تلویزیون می بیند، ارتفاع 100 تا 105 از کف زمین تا مرکز تلویزیون مناسب است. چون ارتفاع اکثر کاناپه ها حدود 45 تا 50 سانتی متر و ارتفاع چشم یک فرد بزرگسال نیز حدود 60 تا 65 سانتی متر است. پس ارتفاع چشم یک فرد بزرگسال که روی کاناپه نشسته است حدود 100 تا 105 سانتی متر می شود.

برای تعیین اندازه ی خط مرکزی تلویزیون نیز می توانید، ارتفاع کامل تلویزیون را بگیرید و آن را نصف کنید یا اینکه از اول ارتفاع تلویزیون را از لبه ی پایین تا نقطه ی مرکزی تلویزیون اندازه بگیرید.

بعد از اینکه اندازه ی خط مرکزی تلویزیون را پیدا کردید و این اندازه را از عدد 100 یا 105 یا هر عددی که شما برای ارتفاع بیننده در نظر گرفته اید، کم کنید، می توانید ارتفاع میز تلویزیون خود را محاسبه کنید.

بیشتر بدانید: قیمت سرویس خواب چوبی دونفره

نکته پایانی

در این مطلب به اندازه مناسب برای ارتفاع میز تلویزیون پرداختیم؛ ارتفاع میز تلویزیون به نوع و اندازه تلویزیون شما بستگی دارد. اما معمولاً ارتفاع میز تلویزیون برای تلویزیون های دیواری باید حداکثر 30 سانتی متر باشد و برای تلویزیون های زمینی باید بین 33 تا 60 سانتی متر باشد.

شما می توانید برای خرید بهترین میزهای تلویزیون به وبسایت عاج صندلی سر بزنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *