بلاگ

اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی

تخت خواب مناسب برای اتاق خواب
5/5 - (2 امتیاز)

سرویس خواب دو نفره یکی از محبوب‌ترین انواع سرویس‌های خواب به شمار می رود و اندازه آن به هنگام خرید بسیار اهمیت دارد؛ اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی از لحاظ قرارگیری آن در اتاق خواب مورد اهمیت است.

اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی به سه رده Queen، King و Super King دسته بندی می شود که در ادامه بیشتر به آن ها پرداخته ایم.

مشخصات تخت خواب دو نفره چوبی

ابعاد و اندازه تخت خواب دو نفره چوبی معمولاً 160 تا 180 در 200 سانتی‌متر است که مساحت کافی برای دو نفر را فراهم می‌آورد.

امروزه شرکت‌های تولید کننده سعی دارند طرح‌های مدرن و جذابی را برای سرویس‌های خواب دو نفره ارائه کنند که علاوه بر کارایی، جنبه زیبایی‌شناسی را نیز در نظر می‌گیرند.

انتخاب درست سرویس خواب با توجه به نیاز و سلیقه خریدار می‌تواند شب‌های خوب و استراحت بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. همچنین قیمت تخت خواب چوبی دو نفره به جنس چوب بستگی دارد.

بیشتر بدانید: سرویس خواب عروس چوبی جدید

مشخصات تخت خواب دو نفره چوبی

اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی چقدر است؟

به طور کلی طول تخت خواب چوبی دونفره 200 سانتی‌متر و طول آن نیز از 160 تا 200 سانتی‌متر متغیر است. البته امکان سفارشی سازی بر اساس ابعاد درخواستی نیز وجود دارد؛ حالت سفارشی هزینه بیشتری نسبت به ابعاد استاندارد دربر خواهد داشت. بر این اساس تخت ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • تخت Queen: به اندازه 200 در 160 (به ترتیب طول و عرض)
  • تخت king: به ابعاد 200 در 180
  • تخت بسیار بزرگ (Super King): 200 در 200

اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی کوچک

تخت دو نفره کوچک یا دوقلو برای فضاهای کوچک مناسب هستند؛ این تخت های معروف به Small Double بیشتر برای اتاق زوج هایی مناسب هستند که فضای زیادی ندارند.

رنگ، طرح و جنس‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد و نسبت به بودجه، سلیقه و نیاز می‌توانید مدل دلخواه خود را پیدا کنید. اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی کوچک به طول 190 تا 200 سانتی‌متر و عرض 140 سانتی‌متر است.

اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی کوچک

اندازه تخت دو نفره متوسط

یکی دیگر از انواع تخت دو نفره، سایر متوسط (Double) است. اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی متوسط از یک تخت دوقلو بزرگتر اما از یک تخت کویین کوچکتر است.

تخت‌های دو نفره از نظر کاربری و چیدمان انعطاف پذیری بیشتر داشته و شامل مدل‌های مختلفی می شوند. به این نوع تخت خواب، تخت کامل نیز گفته می‌شود. طول این تخت خواب 191 الی 200 سانتی‌متر و عرض آن بین 137 تا 140 سانتی‌متر متغیر است.

اندازه تخت دو نفره بزرگ

تخت خواب دو نفره بزرگ معروف به King به طول 200 الی 203 سانتی‌متر و عرض 180 تا 183 سانتی‌متر است. اگر تخت خواب عرضی در حدود 160 سانتی‌متر داشته باشد، از نوع Queen خواهد بود.

این نوع تخت خواب برای اتاق های بزرگ بسیار کاربرد دارد و اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی بزرگتر از سایز king دارای عرض 200 سانتی متری بوده و به Super King معروف است.

ارتفاع تخت خواب دونفره چوبی چقدر است؟

 

ارتفاع تخت خواب دونفره چوبی چقدر است؟

دست آخر اینکه برای اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی باید به ارتفاع آن نیز توجه داشته باشیم. ارتفاع سر تخت از 32 تا 180 سانتی‌متر متغیر است؛ ارتفاع پایین تخت نیز از 31 تا 84 متغیر است.

بخش کناری تخت نیز در حد معمول ارتفاعی بین 31 تا 33 سانتی‌متر دارد که در تخت های دو نفره King این ارتفاع به 45 تا 50 می رسد.

بیشتر بدانید: معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده 

نکته پایانی

در این مطلب اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی پرداختیم؛ همانطور که گفتیم اندازه این تخت ها از لحاظ طول و عرض بین 200 در 140 تا 200 در 180 و حتی 200 در 200 متغیر است.

شما می توانید برای خرید سرویس تخت خواب دونفره به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *