بلاگ

جای مناسب میز تلویزیون در خانه کجاست

5/5 - (1 امتیاز)

محل قرارگیری تلویزیون در منزل بسیار اهمیت دارد؛ این اهمیت از لحاظ فاصله مناسب میز دوجندان است. جای مناسب میز تلویزیون در خانه باید به‌گونه‌ای باشد که فاصله مناسبی بین آن و محل نشستن شما وجود داشته باشد. این فاصله بستگی به اندازه و کیفیت تلویزیون و همچنین طرح اتاق دارد. برای جلوگیری از خستگی چشم، باید مکان تلویزیون را با دقت انتخاب کنید.

به عنوان مثال برای یک تلویزیون 4K فاصله ایده‌آل بین شما و تلویزیون 1.5 برابر ارتفاع تلویزیون است. پس اگر تلویزیون شما 55 اینچ باشد، باید حدود 1 متر از آن فاصله بگیرید. این فاصله باعث می‌شود که جزئیات تصویر را بهتر ببینید.

همین‌طور برای یک تلویزیون 26 اینچی، فاصله مناسب بین 3 تا 5 فوت است. اما برای یک تلویزیون 40 اینچی، باید بین 5 تا 9 فوت فاصله داشته باشید تا تصویر را بهتر مشاهده کنید. این فاصله‌ها بهترین جای تلویزیون در منزل را نشان می‌دهند.

ارتفاع مناسب میز تلویزیون

به طور کلی وقتی روی مبل یا صندلی چوبی می نشیند، چشم های شما باید با سطح تلویزیون هم‌ارتفاع باشند؛ قاعده عمومی این است که چشم شما باید حدوداً در یک سوم بالایی صفحه تلویزیون باشد. بنابراین شاید نیاز باشد که تلویزیون را کمی بالا یا پایین ببرید، اما مراقب باشید که ارتفاع آن را خیلی بالا نگذارید.

بیشتر بدانید: معرفی میز تحریر و میز کار چوبی عاج

جای مناسب میز تلویزیون در خانه و اتاق پذیرایی

جای مناسب میز تلویزیون در خانه و اتاق پذیرایی

بهتر است میز تلویزیون را رو به روی جایی که بیشتر می نشینید قرار دهید، زیرا در این حالت کیفیت تصویر را بیشتر خواهید دید. اگر چند مبل یا صندلی در اتاق دارید، باید تلویزیون را در مکانی بگذارید که زاویه دید آن‌ها یکسان باشد. بنابراین از قراردادن میز تلویزیون در زاویه‌ نامناسب خودداری کنید، زیرا این کار باعث کاهش لذت تماشای تلویزیون می‌شود.

اگر هم تلویزیون را بر روی دیوار نصب می کنید، این نکته را در نظر بگیرید که تلویزیون بالاتر از نقطه وسط دیوار بوده و صفحه آن زاویه مناسبی داشته باشد تا با سطح چشم شما هم‌تراز شود در غیر این صورت بهتر است تلویزیون را در جایی پایین‌تر از مرکز بگذارید.

به این ترتیب وقتی برای دیدن تلویزیون می‌نشینید، سر شما با صفحه تلویزیون در یک سطح قرار می‌گیرد و راحت‌تر خواهید بود. در این حالت نیازی نیست که سرتان را برای دیدن صفحه نمایش بچرخانید، کافی است فقط نگاهتان را در خط راست نگه دارید.

چیدمان مبل و میز تلویزیون

چیدمان مبل و میز تلویزیون

دیگر نکته ای که باید در مورد جای مناسب میز تلویزیون در خانه مورد توجه قرار بدهید مربوط به چیدمان میز تلویزیون و دیگر وسایل از جمله مبلمان و میز پذیرایی است.

نحوه چیدمان مبل و میز تلویزیون و هماهنگی آن ها با سایر اثاثیه‌ها در اتاق پذیرایی بسیار مهم است. اگر امکان داشته باشد یک اتاق مجزا با فضای مناسب برای نشستن و دیدن تلویزیون انتخاب کنید، البته چون بیشتر مردم خانه‌هایی با فضای کم و متراژ پایین دارند، ترجیح می دهند میز تلویزیون و مبلمان را در اتاق پذیرایی بگذارند.

در طراحی اتاق‌های پذیرایی، باید به بهترین مکان میز تلویزیون در خانه دقت کنید و مبلمان را هم‌راستا با تلویزیون در انتهای اتاق بگذارید. اگر می‌خواهید دکوراسیون را تغییر دهید می‌توانید میز تلویزیون را در کنار دیوار بگذارید.

آیا اتاق خواب برای قرار دادن میز تلویزیون مناسب است؟

در مورد گذاشتن یا نگذاشتن تلویزیون در اتاق خواب اتفاق نظری وجود ندارد. برخی معتقدند جای مناسب تلویزیون در خانه، اتاق خواب نیست زیرا وجود تلویزیون در اتاق خواب باعث کاهش کیفیت خواب  می‌شود.

اما چند پیشنهاد را می‌توانید در نظر بگیرید. ساده‌ترین راه این است که تلویزیون را مقابل تخت خواب بگذارید؛ همچنین اگر اتاق خواب شما جای کمی دارد می‌توانید تلویزیون را روی میز تلویزیون یا میز کار بگذارید. همچنین بهتر است از قرار دادن تلویزیون در کنار دیوار یا روی مبلمان کوچک پرهیز کنید.

میز تلویزیون برای خانه های کوچک

میز تلویزیون برای خانه های کوچک

اگر خانه یا آپارتمان شما فضای کمی دارد باز هم می توانید جای مناسب میز تلویزیون در خانه خود را پیدا کنید. به عبارتی دیگر راه های زیادی برای قرار دادن میز تلویزیون در خانه شما وجود دارد که مهمترین آن انتخاب میز تلویزیون با ابعادی کوچکتر است.

اگر از لحاظ ابعاد مشکلی ندارید و دغده شما رنگ میز و همخوانی آن با وسایل است و در این راستا اگر مبلمان شما رنگ تیره دارد، می توانید میز را کنار این مبلمان قرار دهید. به یاد داشته باشید که بهترین محل تلویزیون در منزل در بخش جلو یا وسط اتاق نیست.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید بهترین کتابخانه چوبی کودک

نکته پایانی

در این مطلب به جای مناسب میز تلویزیون در خانه پرداختیم؛ به طور کلی انتخاب مناسب ترین جا برای قرار دادن میز تلویزیون لذت تماشای برنامه های آن را برای شما دوچندان کرده و چشمان شما نیز سالم خواهد ماند.

برای خرید بهترین مدل های میز تلویزیون چوبی می توانید به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران مشتریان محترم ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *