بلاگ

راهنمای خرید تخت چوبی جک دار دونفره

5/5 - (1 امتیاز)

تخت خواب جک دار یک نوع تخت خواب است که کفی آن با یک جک فلزی قابل حرکت است و فضایی را برای قرار دادن وسایل در زیر تخت خواب فراهم می‌کند. این نوع تخت خواب برای اتاق خواب‌های کوچک و نقلی مناسب است و می‌تواند فضای مفید و کاربردی را افزایش دهد. تخت خواب جک دار مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نوع بازشو در خرید تخت چوبی جک دار

یکی از عواملی که به هنگام خرید تخت چوبی جک دار دونفره باید مورد توجه قرار بگیرد، نوع بازشوی این تخت ها است. در واقع بسیاری از افراد در مورد جهت بازشوی جک در این نوع تخت ها بی توجه هستند.

بسته به نوع طراحی، جک این تخت های چوبی ممکن است در بخش های مختلفی قرار داشته و در جهت های متفاوتی باز و بسته شوند. بهترین مدل برای خرید تخت چوبی جک دار دونفره دارای جک های انتهایی یا کناری است.

در جک های انتهایی، تخت از قسمت پایین تخت باز می شود و در جک های کناری باز شدن تخت از یکی از دو طرفین طولی تخت صورت می گیرد.

بیشتر بدانید: اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی

تخت خواب جک دار

توجه به نحوه قرارگیری تخت خواب جک دار

در هر دو نوع بازشو در تخت چوبی جک دار، فضای ذخیره‌سازی تخت خواب شما تغییر نمی کند. اما نکته ای که باید در هنگام خرید تخت چوبی جک دار دونفره بسیار مورد توجه قرار دهید، محل قرارگیری تخت خواب است.

اگر تخت شما از طرف طولی به دیوار تکیه داده شده، بهتر است دارای جک انتهایی باشد ولی اگر تخت خواب شما از دو سمت سر و پا (ابعاد عرضی) به دیوار تکیه داده باشد یا فاصله کمی از قسمت بالا و پایین با دیوار دارد، مدل جک کناری گزینه بهتری برای خرید تخت خواب جک دار است.

هزینه ساخت و متریال تخت چوبی جک دار دونفره

نکته دیگری که باید به هنگام خرید تخت چوبی جک دار دونفره مورد توجه قرار بدهید، هزینه ساخت این تخت ها است که ارتباط مستقیمی با کیفیت اتصالات و جنس متریال مورد استفاده دارد. همچنین ابعاد و مدل تخت خواب نیز بر قیمت آن تأثیر دارند.

به طور کلی کیفیت تجهیزات، اتصالات و همچنین مواد اولیه مورد استفاده در ساخت بدنه و پایه های تخت، یک موضوع بسیار مهم و اساسی است. هرچه کیفیت این موارد بیشتر باشد، تخت خواب شما نیز ماندگاری بیشتری خواهد داشت و در طول زمان کمتر نیاز به تعویض و تعمیر خواهد داشت.

در عاج صندلی برای تولید تخت چوبی جک دار دونفره از چوب روسی یا نراد استفاده می شود که در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم و با کیفیت است. اگرچه هزینه ساخت و متریال تخت چوبی جک دار دونفره در این حالت بالاتر است اما به نسبت متریالی چون ام دی اف بسیار با کیفیت تر خواهد بود.

چه تشکی را برای تحت جک دار استفاده کنیم؟

چه تشکی را برای تحت جک دار استفاده کنیم؟

ببر روی تخت خواب های جک دار از هر نوع تشکی می توانید استفاده کنید. نکته ای که باید در انتخاب تشک برای این تخت ها مد نظر قرار بگیرد، وزن آن است.

بسته به عوامل مختلفی مانند مواد مورد استفاده در پر کردن داخل، نوع فنرها و همچنین تعداد تشک ها ممکن است وزن بعضی تشک ها بیشتر از سایر مدل ها باشد. برای  یک تخت خواب دو نفره جک دار که احتمالاً یک تشک با وزن زیادی بر روی آن قرار دارد، هرچه وزن تشک بیشتر باشد، بخش جک و اتصالات تخت تحت فشار بیشتری قرار می گیرند و ممکن است باز و بسته شدن آنها سخت‌تر شود.

مزایای خرید تخت چوبی جک دار دونفره

برخی از مزایای خرید تخت چوبی جک دار دو نفره را می توانید در زیر مشاهده کنید:

  • افزایش فضای ذخیره‌سازی و جابجایی وسایل اضافی
  • امکان استفاده از محفظه زیر تخت خواب به عنوان یک انباری خانگی یا یک صندوقچه برای اسباب بازی‌های کودکان
  • امکان تنظیم ارتفاع و اندازه محفظه زیر تخت خواب بر اساس نیاز
  • امکان انتخاب طراحی و استایل مختلف برای تخت خواب جک دار
  • امکان تغییر حالت‌های پروازی کوادکوپتر با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور

بیشتر بدانید: معرفی انواع تخت خواب چوبی ساده 

معایب تخت خواب چوبی جک دار

معایب تخت خواب چوبی جک دار

تخت های جک دار دو نفره علی رقم مزایا ممکن است با معایبی روبرو باشند، از جمله:

  • نیاز به توجه به ارتفاع سقف اتاق خواب برای جلوگیری از مشکل فضا برای باز شدن درب محفظه
  • نیاز به قرار دادن تشک روی درب محفظه برای جلوگیری از پرش درب و آسیب جسمانی
  • نیاز به اطمینان از کیفیت یراق آلات و جک فلزی تخت خواب جک دار برای افزایش عمر آن
  • نیاز به تعمیر و نگهداری منظم تخت خواب جک دار برای جلوگیری از خرابی و گیر کردن آن

همانطور که مشاهده می شود بیشتر معایب تخت خواب چوبی جک دار ناشی از کیفیت است بنابراین اگر به هنگام خرید تخت چوبی جک دار دونفره تولیدکننده ای معتبر را انتخاب کنید، با معایب این تخت ها روبرو نخواهید شد.

شما می توانید برای خرید بهترین تخت خواب های چوبی به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *