بلاگ

فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج

فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از ما به هنگام خرید مبلمان، اصطلاح فوم و اسفنج به گوشمان خورده است اما به راستی، فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج؟

فوم و اسفنج دو متریال اساسی برای تولید مبلمان هستند، البته بعد از چوب و فلز که اسکلت مبلمان را شکل می دهند. هر یک از این متریال کیفیت و کارکرد خود را دارد که اگر آن را بدانید در انتخاب خود هوشمندانه تر عمل خواهید کرد.

فوم چیست؟

بگذارید اول ببینیم فوم چیست و از چه تشکیل شده است؟ فوم ماده ای شیمیایی است که از آن برای ساخت صندلی و مبلمان استفاده می شود. فوم ها در انواع پنبه ای، نمدی، چسبی، فنری، لایه ای، گرم، سرد و ویژه تولید می شوند.

برای اینکه بیشتر به پاسخ سوال شما یعنی فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج؟ نزدیک بشویم، باید آن را به این سوال خرد کنیم که اصلا فوم سرد بهتر است یا گرم؟ به سراغ اسفنج هم خواهیم رفت!

از لحاظ قیمت فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج؟ 

تفاوت فوم سرد و گرم چیست؟

در ساخت فوم گرم از حرارت مستقیم استفاده می شود. همین موضوع سبب شده تا محصول نهایی خشک بوده و انعطاف کمی داشته باشد.

در مقابل فوم سرد با حرارت غیر مستقیم ساخته می شود و شکنندگی آن کمتر است؛ پس زیاد سمت مبل هایی که فوم گرم در آن ها به کار رفته، نروید! اما به سراغ موضوع اسفنج برویم تا ببینیم فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج؟

بیشتر بدانید: ست کردن مبل تمام پارچه با دکوراسیون منزل

مبل هایی که از اسفنج ساخته می شوند

اسفنج آن قدر آشنا است که احتیاجی به تعریف مجدد آن نباشد! اما حالا که نامش شما را سر این دو راهی قرار داده است که فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج، باید گریزی به کاربرد آن در صنعت ساخت مبلمان بزنیم.

تولید اسفنج در ضخامت های متنوعی صورت می گیرد و در قسمت نشیمن، دسته ها و پشت مبل از آن استفاده می شود. برای ساخت یک مبل انواع مختلفی اسفنج از لحاظ وزن و ضخامت استفاده می شود؛ معمولا برای کف مبلمان به اسفنج هایی با چگالی بالاتر نیاز است زیرا طول عمر این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته ای مهم به نام چگالی اسفنج

چگالی تراکم اسفنج را تعیین می کند؛ هر چقدر چگالی بیشتر باشد اسفنج هم سفت تر و محکم تر شده و البته وزنش بیشتر می شود.

چگالی سی کیلیویی برای ساخت مبلمان با کیفیت مطلوب است و برای رسیدن به این حد مطلوبیت، اسفنج هایی از جنس پلی یورتان را باید انتخاب کرد.

از لحاظ قیمت فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج؟

کیفیت و قیمت گاهی به مثابه یک دو راهی عمل می کنند؛ البته هر دو متریال فوم سرد و اسفنج برای تولید مبلمان خوب هستند اما در این فوم سرد از لحاظ کیفی مطلوب تر و البته گران تر است.

این نکته را در نظر بگیرید که مبلمان مثل هر وسیله دیگری استهلاک پذیر است و فوم مبل نیز پس از چندین سال دیگر کیفیت سابق را نخواهد داشت و باید تعویض شود، نکته قابل اعتنا و اهمیت این است که زمان این استهلاک تا حد امکان عقب بیفتد.

بیشتر بدانید: مبل راحتی تمام پارچه

فوم سرد و گرم را چطور تشخیص بدهیم؟

در نهایت شاید بین اینکه فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج، به فوم سرد رسیده باشید؛ اما فوم سرد را چطور باید از فوم گرم تشخیص داد؟ سوال مناسبی است!

نکته اصلی اینکه چندان به حرف فروشنده در این میان اعتنا نکنید و خودتان دست به کار شوید. نکته دوم اینکه تشخیص فوم سرد از گرم آسان است؛ اگر مبلمان به حد کافی نرم بود یعنی از فوم سرد ساخته شده است اما اگر اندکی سختی و سفتی به هنگام نشستن روی آن احساس کردید شک نکنید که از فوم گرم برای ساختش استفاده شده است.

گروه تولیدی عاج به طور اختصاصی کلیه ملزومات چوبی مورد نیاز برای سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق خواب را تولید می کند.

یکی از محصولات اصلی عاج مبل راحتی تمام پارچه است که برای منظور از چوب روسی و تجهیزات ساخت پیشرفته در کنار روکش، یراق آلات و سایر متعلقات استاندارد استفاده می نماید.

مزایای محصولات عاج طراحی های کم جا و خلاقانه است که آنها را تبدیل به گزینه های مناسب و کاربردی برای آپارتمان ها و خانه های کوچک می سازد.

شما می توانید در صورت تمایل به اطلاع از قیمت ها و شرایط سفارش با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

فارغ از اینکه فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه سفارش و همچنین اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *