مقالات میز و صندلی چوبی رستوران

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

صندلی با پشتی بلند
3.9/5 - (9 امتیاز)

اگر درصدد راه اندازی رستوران خود هستید و با هدف کاهش هزینه ها قصد خرید میز و صندلی رستورانی پلاستیکی را دارید این مطلب برای شما تهیه شده است. توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس نسبت به انتخاب صحیح میز و صندلی برای خود اقدام کنید.

میز و صندلی رستورانی علاوه بر این که بخشی از رستوران را تشکیل میدهد موجب ارتباط گیری مشتریان نیز خواهد شد. بنابراین ضمن نشستن و جابجایی باید آرامش و آسایش را به مشتریان القا کرده و باعث جذب تعداد بیشتری از مراجعین شود.

انتخاب درست میز و صندلی علاوه بر زیبایی بخشیدن به رستوران، مشتری را متوجه این مسئله می کند که شما برای آسایش و لذت بردن وی تا چه اندازه ارزش قائل هستید. هنگامی که افراد از بودن در رستوران شما احساس خوبی داشته باشند طبعا مدت زمان بیشتری را در رستوران حضور خواهند داشت، رستوران را به دوستان و اطرافیان خود معرفی میکنند و حتی ممکن است با دکور موجود در رستوران عکسهای یادگاری بگیرند.

از آنجایی که میز و صندلی های رستورانی استفاده بیشتری نسبت به میز و صندلی های خانگی دارند بنابراین باید جنس و کیفیت ساخت آنها به گونه ای باشد که از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار باشند. معمولا میز و صندلی رستورانی به لحاظ جنس منریال در سه دسته فلزی، پلاستیکی و چوبی تولید می شود که سال ها تجربه ما در زمینه تولید میز و صندلی و سر و کار داشتن با صاحبان رستوران ها، کافی شاپ و هتل ها ثابت کرده است که از میان این سه گزینه میز و صندلی های چوبی بهترین، بصرفه ترین و عاقلانه ترین تصمیم برای استفاده در این حوزه تجاری است. در مقالات گذشته به بررسی تفاوت های میز صندلی چوبی با فلزی پرداختیم در این مقاله نیز قصد داریم تا علت برتری میز و صندلی چوبی نسبت به نوع پلاستیکی را برایتان شرح دهیم.

 

بیشتر بدانید: مقایسه میز و صندلی چوبی و فلزی برای استفاده در رستوران

 

میز و صندلی پلاستیکی

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

میز و صندلی های پلاستیکی به دنبال پیشرفت های حاصله در صنایع پلاستیکی سازی وارد بازار شده اند و به دلیل وزن سبک و قیمت های ارزان خود مورد استقبال قرار گرفتند. جنس آنها از پلاستیک فشرده و اغلب از نوع upvc (از مشتقات پلی وینیل کلراید) است. شاید بتوان گفت بستنی فروشی ها اولین مصرف کنندگان این دسته از میز و صندلی ها بودند و به ندرت جای آنها در فست فودی ها نیز باز شد. درواقع اگر بخواهید در خرید صندلی های رستوران صرفه جویی کنید این نوع صندلی ها گزینه مناسبی هستند.

 

اگرچه میز و صندلی های پلاستیکی وزن سبکی دارند، قابل شست و شو هستند و تنوع رنگی آنها بالاست، اما باید بگوییم که زیبایی آنها نیز به اندازه هزینه صرف شده برایشان است!

 

معایب میز و صندلی رستورانی پلاستیکی

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

اگرچه میز و صندلی های پلاستیکی وزن سبکی دارند، قابل شست و شو هستند و تنوع رنگی آنها بالاست، اما باید بگوییم که زیبایی آنها نیز به اندازه هزینه صرف شده برایشان است و ختم کلام اینکه با وجود این میز و صندلی های پلاستیکی نباید انتظار نمایی زیبا و شیک از رستوران خود را داشته باشید.

ظاهر میز و صندلی حرف اول را در دکوراسیون رستوران می زند و یک دکوراسیون شیک هم نقش مهمی در جلب توجه مشتریان دارد. وقتی نمای رستوران شما و بویژه میز و صندلی ها ارزان قیمت باشد اولین نکته ای که به ذهن مشتری می رسد آن است که صاحب رستوران ارزشی برای مشتری قائل نبوده است. همچنین باید بگوییم که صندلی پلاستیکی تحمل وزن اشخاصی که بالای 80 کیلوگرم هستند را ندارد. به همین دلیل است که امروزه شاهد تولید میز و صندلی های پلاستیکی با پایه های فلزی هستیم که این مسئله خود موجب بالا رفتن قیمت آنها شده است و به این ترتیب تفاوت قیمت زیادی با مدل های چوبی ندارند.

 

مشکلات استفاده از میز و صندلی رستورانی پلاستیکی برای فضای باز

نحوه زندگی های امروزی باع شده تا افراد را به سمت کار فراوان و زندگی های آپارتمانی سوق دهد. به همین منظور استراحت در فضاهایی آرام و زیبا برای بسیاری از افراد تقریبا دست نیافتنی شده است. به همین دلیل است که امروزه طراحی رستوران و کافی شاپ ها در فضا های باز بسیار باب شده است.

خصوصیت ویژه میز و صندلی هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد دوام بالای آنهاست. به دلیل این که استفاده آنها در فضای باز است پس باید از موادی ساخته شوند که در برابر عوامل مختلف مقاومت و طول عمر مطلوبی داشته باشند. یکی از رایج ترین میز و صندلی هایی که برای این منظور استفاده می شود انواع پلاستیکی و حصیری است اما باید بگوییم که مقاومت پلاستیک تنها در برابر رطوبت است. اما در برابر نور خورشید و گرمای آفتاب به مرور رنگ پریده شده و مقاومت مکانیکی خود را از دست می دهند.
و در پایان نکته مهم آنکه در هر صورت پلاستیک یک ماده مضر برای سلامتی محیط زیست و اکوسیستم ها تلقی می شود. به همین دلیل طراحی های جدید نیز به سمت استفاده از دکوراسیون های با متریال طبیعی پیش رفته است. زیرا در طراحی های مدرن به وجود انرژی مثبت در فضا اهمیت زیادی داده می شود.

 

میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید می کنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیب های کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.

 

مزیت های میز و صندلی چوبی

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

اولین و قدیمی ترین متریال مصرفی برای ساخت میز و صندلی چوب بود. مزایای ویژه چوب باعث شده تا هیچ گاه از صنایع ساخت میز و صندلی کنار گذاشته نشود. ضمن آنکه تنوع زیادی به لحاظ چوب مصرفی در صنایع مبلمان سازی وجود دارد.

استفاده از صندلی های چوبی باعث می شود تا احساس گرما و صمیمیت در فضای رستوران القا شود، استفاده از رنگ اصلی چوب یادآور طبیعت است.

یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب میز و صندلی مناسب میزان روشنایی رستوران و شرایط آب و هوایی منطقه است. بطور مثال صندلی هایی که از جنس چوب هستند گرمای مساعدی را به محیط اطراف می دهند ولی صندلی هایی که از جنس فلز هستند احساس سردی را به محیط انتقال می دهند و فضا را به شکل رسمی و خشک نمایان می کند.

اکثر رستوران دارها برای طراحی دکوراسیون خود نورپردازی ملایم و عناصر چوبی و کلاسیک را در رستوران خود می پسندند و از آن بهره خواهند برد. استفاده از صندلی هایی که پایه چوبی دارند می تواند موجب شود تا گرمای فضای مورد نظر را دو چندان کند. به همین دلیل است که اکثر رستورانها برای طراحی دکوراسیون از صندلی هایی با پایه چوبی استفاده میکنند. همچنین میز و صندلی هایی که پایه های چوبی دارند هنگام جابجایی عموما سر و صدای کمتری را تولید میکنند و علاوه بر آن به دلیل جنسی که دارند آسیبهای کمتری را به کفپوش وارد خواهند آورد.

 

بیشتر بدانید: انواع میز و صندلی رستورانی

 

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

میز و صندلی رستورانی پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

با توجه به تفاسیر گفته شده می توان نتیجه گرفت که چوب انتخاب مطمئن تر و معقولانه تری برای رستوران و کافی شاپ شما است. صرف یک هزینه منطقی شما را از صرف هزینه های مجدد در آینده بی نیاز می کند. اگر چه نسل جدید صندلی های پلاستیکی که با پایه های فلزی تولید می شوند تحمل بار مطلوبی دارند، اما قیمت های آنها دست کمی از قیمت های میز و صندلی چوب نداشته و مشکلات دیگری چون نداشتن زیبایی لازم، مقاومت کم در برابر نور آفتاب (در صورت استفاده برای فضاهای باز) و از مهمتر مشکلات زیست محیطی را در پی دارند.

اما نکته مهم در انتخاب صندلی های چوبی این است که اگر قرار است در محیط های باز رستوران ها قرار بگیرند باید به نوع چوب استفاده شده دقت کنید که حتما مرغوب باشد و در مقابل رطوبت استحکام داشته باشد.

گروه تولیدی عاج دارای سابقه فعالیت بالا در حوزه تولید میز و صندلی چوبی برای رستوران ها، فست فود ها کافی شاپ ها، هتل ها و غیره است. این گروه در ساخت محصولات خود از چوب روسی یا همان چوب نراد استفاده می کند که باکیفیت ترین نوع چوب برای انواع اقلیم ها حتی مناطق با آب و هوای مرطوب و شرجی است. خصوصیت ویژه این چوب آن است که مقاومت حرارتی بالایی داشته و در برابر رشد کپک و موریانه نیز مقاوم است. کلیه محصولات عاج با بسته بندی ایمن و گارانتی 18 ماهه به مشتریان عرضه می شود. برای مشاهده مدل ها می توانید از ویترین محصولات عاج در وب سایت این فروشگاه دیدن کنید و برای سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *