بلاگ

چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه

Rate this post

آشپزخانه از مهمترین قسمت های یک خانه به شمار می رود و چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه نقش مهمی در شکل دهی به این بخش از خانه شما دارد. میزناهارخوری می تواند به زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی شما کمک کند. برای این موضوع و پیش از رفتن به سراغ چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه، می‌توانید از میزهای گرد، مستطیل، مربع یا نیمه‌گرد استفاده کنید.

میزهای گرد برای فضاهای کوچک و جمع و جور مناسب‌تر هستند. میزهای مستطیل برای فضاهای بزرگ و پذیرایی رسمی مناسب‌ترند و میزهای مربع برای فضاهای متوسط پر تعامل تر مناسب هستند. همچنین میزهای هلالی یا نیمه‌گرد در فضاهای کوچک که نورپردازی بیشتری دارند به کار می آیند.

صندلی مناسب برای میز ناهار خوری آشپزخانه

برای چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه باید به نوع صندلی های آن نیز توجه داشته باشید. جهت انتخاب صندلی مناسب برای میز و فضای آشپزخانه می‌توانید از صندلی‌های چوبی، فلزی، پلاستیکی، پارچه‌ای یا چرمی استفاده کنید.

صندلی‌های چوبی برای سبک‌های کلاسیک، روستایی، اسکاندیناوی یا مدرن مناسب‌تر هستند. صندلی‌های فلزی برای سبک‌های صنعتی، مینیمال یا مدرن مناسب‌تر بوده و صندلی‌های پلاستیکی نیز برای سبک‌های رنگین یا مدرن مناسب‌تر هستند. در کنار اینها صندلی‌های پارچه‌ای یا چرمی نیز سبک‌های لوکس، کلاسیک یا مدرن را به آشپزخانه شما می آورند.

بیشتر بدانید: کلوزت روم چیست

انتخاب رومیزی مناسب برای چیدمان میز ناهار خوری

انتخاب رومیزی مناسب برای چیدمان میز ناهار خوری

گام بسیار مهم برای چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه انتخاب یک رومیزی مناسب است. برای این منظور می‌توانید از رومیزی‌های یک رنگ، چند رنگ، طرح‌دار، گل‌دار، چهارخانه، نخی یا پنبه‌ای استفاده کنید.

رومیزی‌های یک رنگ برای سبک‌های مینیمال، مدرن یا لوکس مناسب‌تر هستند. رومیزی‌های چند رنگ به همراه بته جقه نیز برای سبک‌های رنگین یا روستایی مناسب‌تر است.

علاوه بر اینها اگر شما علاقه مند به سبک‌های کلاسیک یا رومانتیک در چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه خود هستید، رومیزی‌های چهارخانه از جنس نخی یا پنبه‌ای به کارتان خواهد آمد.

انتخاب ظروف و لوازم مناسب برای میز ناهار خوری

انتخاب ظروف و لوازم مناسب برای میز ناهار خوری

پس از انتخاب رو میزی مناسب برای میز ناهار خوری، می‌توانید از ظروف چینی، شیشه‌ای، فلزی، سفالی یا پلاستیکی برای تزئین میز استفاده کنید.

ظروف چینی برای سبک‌های کلاسیک، لوکس یا رومانتیک مناسب‌تر هستند. البته اگر به دنبال سبک های لوکس برای چیدمان میز ناهارخوری در آشپزخانه هستید از ظروف شیشه‌ای و همچنین ظروف فلزی در سبک‌های صنعتی و مدرن نیز می توانید استفاده کنید.

در مقابل اگر به دنبال سبک های کلاسیک برای تزئین میز ناهارخوری خودتان هستید، بدون شک ظروف سفالی انتخاب اول خواهد بود. در این بین حتی به کارگیری جا قاشقی و جا لیوانی چوبی نیز بسیار به زیبایی میز شما کمک خواهد کرد.

ظروف پلاستیکی نیز برای برخی از سبک های مدرن زیبا خواهند بود، به ویژه اگر ظاهر و رنگ آمیزی خاصی داشته باشند. در این بین از لوازمی مانند قاشق، چنگال، کارد، لیوان، شمع، گل، نمک‌پاش، فلفل‌پاش، دستمال کاغذی نیز غافل نشوید.

بهترین رنگ برای چیدمان میز ناهار خوری

رنگ میز ناهارخوری باید با سبک و رنگ‌بندی دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. برخی از رنگ‌های محبوب برای چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه عبارتند از:

  • سفید: رنگ سفید یک رنگ کلاسیک و تمیز و سازگار با هر سبکی است. شما می‌توانید یک سایه خنک‌تر از سفید را برای روشن‌تر کردن فضا انتخاب کنید یا یک سایه گرم‌تر برای ایجاد حس دنج و صمیمی.
  • خاکستری: رنگ خاکستری یک رنگ نوترال و مدرن است که با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود. شما می‌توانید یک رنگ خاکستری روشن را برای یک حس سبک و هوایی انتخاب کنید یا یک رنگ خاکستری تیره برای یک حس جدی و رسمی.
  • قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای یک رنگ گرم و طبیعی است که با مواد طبیعی مانند چوب، سنگ، یا فلز همخوانی دارد. شما می‌توانید یک رنگ قهوه‌ای روشن را برای یک حس شاد و دوستانه انتخاب کنید یا یک رنگ قهوه‌ای تیره برای یک حس زیبا و با کلاس.
  • آبی: رنگ آبی یک رنگ سرد و آرام است که با رنگ‌های دیگر تنوع می‌دهد. شما می‌توانید یک رنگ آبی روشن را برای یک حس شاد و تازه انتخاب کنید یا یک رنگ آبی تیره برای یک حس عمیق و مجلل.

بیشتر بدانید: میز جلو مبلی شیشه ای بهتر است یا چوبی؟

نورپردازی در دکوراسیون میز آشپزخانه

نورپردازی در دکوراسیون میز آشپزخانه

انتخاب نورپردازی مناسب یکی دیگر از کارها برای چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه است. می‌توانید از چراغ‌های آویز، رومیزی، روشنایی طبیعی، شمع، چراغ‌های کوچک یا گیرلند استفاده کنید. چراغ‌های آویز برای سبک‌های کلاسیک، لوکس یا مدرن مناسب‌تر هستند.

چراغ‌های رومیزی برای سبک‌های رومانتیک، روستایی یا مدرن مناسب‌تر هستند. روشنایی طبیعی برای سبک‌های اسکاندیناوی، روستایی یا مدرن مناسب‌تر هستند. شمع برای سبک‌های رومانتیک، کلاسیک یا روستایی مناسب‌تر است.

شما می توانید برای انتخاب بهترین میزهای چوبی ناهارخوری به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *