بلاگ

اندازه استاندارد کمد لباس و کمد دیواری

بهترین چوب برای کمد لباس کدام است؟
5/5 - (1 امتیاز)

کمد لباس یکی از وسایل کاربردی است که در هر خانه‌ای مورد نیاز است. این کمدها بر اساس فضای موجود و سلیقه و نیازهای افراد، کمدهای لباس در اشکال و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند. اما باید اندازه کمد لباس استاندارد باشد تا بتوانید به راحتی از آن در خانه تان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید اندازه استاندار کمد لباس را برای اتاقتان تهیه کنید، اول باید از کف تا سقف اتاق و همچنین طول و عرض دیوارها را اندازه گیری کرده و بعد کمد چوبی لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید که با ابعاد اتاقتان مناسب باشد.

ابعاد اندازه استاندارد برای کمد تک درب

اگر فضای اتاق شما کم است، کمد لباس تک درب گزینه ای بسیار خوب برای شما خواهد بود؛ این کمدها شامل یک درب و معمولا دو کشوی پایینی، یک طبقه بالایی و یک میله برای آویزان کردن لباس می‌شوند.

اندازه استاندارد کمد لباس از نوع تک درب معمولا ۱۸۰ در ۶۰ سانتی متر است. کمد لباس تک درب برای جوانان و افراد تنها مناسب است.

بیشتر بدانید: اندازه و ابعاد تخت خواب دو نفره چوبی

ابعاد اندازه استاندارد برای کمد تک درب

ابعاد کمد دو درب

کمد لباس دو درب از لحاظ ابعاد و تعداد درب با کمد تک درب متفاوت است اما مشابه کمد تک درب دارای دو کشوی پایینی، یک یا دو طبقه بالایی و یک آویز برای لباس است.

اندازه استاندارد کمد لباس دو درب در ارتفاع آن معمولا بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ سانتی متر، عرض و عمق آن به ترتیب ۱۲۰ و ۶۰ سانتی متر و طول میله آویز آن بین ۱۱۰ تا ۱۶۰ سانتی متر بوده و این کمد برای یک یا دو نفر مناسب است.

ابعاد مناسب و استاندارد برای کمد سه درب

کمد لباس سه درب شامل دو درب برای بخش لباس ها و یک درب برای طبقات است که معمولا هر درب ۶۰ سانتی متر عرض دارد. اندازه استاندارد کمد لباس سه درب در ارتفاع معمولاً بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ و عرض و عمق آن به ترتیب ۱۸۰ و ۶۰ سانتی متر است.

در قسمت پایین این کمدها دو کشو قرار داده شده است و میله آویز با ارتفاع ۱۶۰ سانتی متر برای کمد سه درب پیش بینی شده است.

ابعاد کمد دو درب

ارتفاع مناسب رگال برای کمد لباس

یکی از نکاتی که در خرید کمد لباس باید به آن اهمیت داده شود، اندازه استاندارد کمد لباس است. ارتفاع رگال لباس در کمدها بستگی به نوع کمد دارد. کمدهای زنانه رگالی با ابعاد ۱۲۰ تا ۱۴۰ سانتی متر دارند که با توجه به نوع لباس ها مناسب است.

اگر کمدی برای لباس های مجلسی و بلند مورد نیاز باشد، استاندارد کم لباس از لحاظ باید ۱۶۰ تا ۱۸۰ سانتی متر باشد. کمدهای لباس مردانه رگال لباسی با ارتفاع ۱۳۰ تا ۱۷۰ سانتی متر دارند که انواع لباس های کوتاه و بلند مردانه را می‌گنجانند.

قبل از خرید باید به ارتفاع رگال لباس دقت کرد زیرا اگر رگال اندازه مناسبی نداشته باشد، لباس ها را نمی‌توان به خوبی در کمد قرار داد و باعث چروک شدن آنها می‌شود. اگر فضای کافی برای کمد داشته باشید، بهتر است ارتفاع رگال لباس را در بالاترین اندازه انتخاب کنید تا در آینده مشکلی برای جای دادن لباس ها در کمد نپیش آید.

رگال کمد چیست؟

در قسمت قبل درباره اندازه استاندارد کمد لباس درباره رگال کمد صحبت شد. این رگال یک یراق آلات است که برای آویز کردن لباس‌ها در فضای داخل کمد استفاده می‌شود.

رگال کمد معمولا از یک میله تشکیل می‌شود که این میله به وسیله دو بست زاویه‌دار در فضای داخل کمد نصب خواهد شد.

رگال کمد انواع مختلفی دارد که بر اساس جنس، شکل و کاربرد آن‌ها می‌توان آن‌ها را تفکیک کرد. برخی از انواع رگال کمد عبارتند از: رگال دوقلو، رگال ساچمه‌ای، رگال کمد دیواری ساده و رگال متحرک کمد دیواری. هر یک از این رگال‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که برای خرید آن‌ها باید به آن‌ها توجه کرد.

اندازه استاندارد کمد دیواری

کمد های دیواری اندازه های گوناگونی دارند و معمولا بر اساس سفارش ساخته می شوند. چون هر اتاق، ابعاد متفاوتی دارد، برای تولید کمد های دیواری باید اندازه و ابعاد اتاق و جایگاه نصب آن را با دقت مد نظر قرار داد؛ بنابراین اندازه استاندارد کمد لباس با نوع دیواری متفاوت است.

هرچند این کمد در اندازه های متنوعی تولید می شود، اما اندازه معمول کمد لباس دیواری اینگونه است که عرض درب ها و عمق معمول کمد دیواری ۶۰ سانتی متر است که البته اگر درب کمد ریلی باشد، عرض آن تا ۹۰ سانتی متر هم بیشتر می شود. ارتفاع زمین تا سقف و اندازه دیوار اتاق هم در ابعاد کمد دیواری مؤثر هستند.

اندازه استاندارد کمد دیواری

عمق مناسب کمد دیواری

کمد دیواری برای رختخواب یکی از اقلام ضروری برای خانه های ایرانی است. این کمد باید دارای جای کافی برای گذاشتن رختخواب ها باشد. عمق معمول کمد دیواری برای رختخواب باید از ۷۰ تا ۱۳۰ سانتی متر باشد تا همه رختخواب ها به راحتی در آن بگنجند.

در کمدهایی با عمق کم، رختخواب ها خراب می شوند و به درب کمد هم فشار می آورند که این کار در زمان طولانی باعث نیاز به تعمیرات درب کمد می شود.

تقسیم کردن کمد دیواری رختخواب به قسمت ها و طبقات متفاوت، باعث فشار بر دیواره و طبقات می شود چون هر یک از رختخواب ها وزن مختلفی دارند و اگر سنگین باشند باعث ناهموار شدن طبقات می شوند. به همین خاطر باید اندازه استاندارد کمد لباس دیواری از لحاظ عمق مورد دقت قرار بگیرد.

بیشتر بدانید: قیمت سرویس خواب چوبی دونفره

نکته پایانی

در این مطلب به اندازه استاندارد کمد لباس و کمد دیواری پرداختیم؛ به طور کلی اندازه کمدها می تواند به صورت سفارشی تغییر کند اما اندازه استاندارد کمدها می تواند همچون مواردی باشد که در این مطلب به آن اشاره شد.

شما می توانید برای سفارش و خرید بهترین کمدهای چوبی به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. کلیه محصولات عاج صندلی با بهترین چوب و 18 ماه گارانتی به سراسر کشور ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *